Nieuwe Rocky Mountain Horse dekhengst naar NL!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Serval

Re: Nieuwe Rocky Mountain Horse dekhengst naar NL!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:42

Wat een gaaf dier!! Die kleur is ook weer eens wat anders. Bovendien is zijn lichaamsbouw......WAUW!! Lekker stevig! Van harte gefeliciteerd!

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 20:14

Bedankt :D Het klopt dat hij, helemaal in vergelijking tot wat ik heb staan, behoorlijk stevig gebouwd! Normaal hou ik daar niet zo van, maar hem staat het erg goed :) Kan hem ook erg mooi combineren met een aantal van mijn merrie's. Vandaag overigens kleurtest resultaten binnengehad .. (ik had hem voor de zekerheid laten testen op zilver). En hij blijkt geen zilver te dragen! Mooi nieuwsn dus voor als je de kans op ASD wilt uitsluiten bij fokken met een zilver merrie :)

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:19

Vind je dat niet mooi? Nou ik vind die stevig ogende RMH's prachtig. Maar goed ik hou dan ook van stevig ogende paarden...... Wat een goed nieuws dat hij het zilver niet draagt! Dan is nog een felicitatie op zijn plek. Gefeliciteerd!! Ik ben heel benieuwd hoe hij het in de fok gaat doen!

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 21:50

Ow ik vind het absoluut niet lelijk hoor ;) Maar mijn persoonlijke voorkeur ligt een beetje tussen het echt robuuste en het ranke in... Anders kom je eens een keertje hier langs dan kun je zien wat ik bedoel :) Maargoed dat mijn persoonlijk voorkeur ligt bij een iets minder robuust paard neemt niet weg dat ik hem echt ge-wel-dig vind :D bij hem vind ik het echt staan, omdat het ook past bij zijn persoonlijkheid. In een ranke versie had het 'plaatje niet geklopt'... Ik denk dat ik dat ook zowieso heb bij paarden, sommigen passen beter in een robuuste bouw, en sommige beter in een ranke, gewoon om hun persoonlijkheid :)

Hij heeft in amerika al wat veulens gegeven, hij lijkt zijn bouw door te geven :) Had ik al gezegd dat hij in Amerika ook voor de kar heeft gelopen? Als ik het zelf nog eens leer... :+ maar even bij de buurman aankloppen :P (die ment regelmatig)

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:19

Dat maakt hem dan direct ook interessant voor mijn merrie, geen zilvergen *\o/*
Daarbij vind ik zijn kleur net wel erg leuk, mogen ook eens wat meer Rockies komen, zonder zilvergen.
En daarbij vind ik zijn robuuste bouw net ook een groot pluspunt, ik hou ook meer van de stevige paarden, alhoewel bij mij het karakter ook erg belangrijk is, meer nog dan gewoon een mooie hengst.
Ik kom je wel helpen met hem voor de koets te zetten, meer ervaring met mennen dan met paardrijden algemeen, zowel beleren, enkelspan en dubbelspan ;)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 00:49

Ik val juist op de stevige rockies en groot (vanwege mijn bescheiden 1m83 met bijbehorende lange stelten).
Brego begint ook al behoorlijk richting een mooie stevige ronde rocky te gaan.

Maar Leonie als je inderdaad op precies er tussen valt dan denk ik wel dat je leuke combi's kunt maken met jouw merries.

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 08:46

Jup dat dacht ik ook zo :D Ben nu al benieuwd naar de eerste nakomelingen :)

@ smaos: O top! de foto's van Venture hebben al eens op internet egstaan, denk ook dta iedereen hem direct herkend (als hij ni al gegoogled is ;)) Wat betreft karakter, net zo mooi als hijzelf :) heel vriendelijk en zacht, maar wel stoer, nuchter en oprecht.

Maar dit was hem 2-3 jaar terug:
Afbeelding

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:14

foutje
Laatst bijgewerkt door Zamora op 09-03-11 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:17

ow is hij dat! Maar dan "ken" ik hem wel :D gaaf zo'n veelzijdig paard!
Ik hou ook van robuuste paarden :j vind hem echt mooi gebouwd. Als hij er is kom ik snel keer kijken!

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 15:09

Als het mooie weer er aankomt maak ik graag van je aanbod gebruik om eens langs te komen. Er staat ook al op het lijstje om in Zeeland langs te gaan bij de Mangalarga Marchador. Ben heel benieuwd!!

Oef die foto voor de kar............ KWIJL!!! En dan te bedenken dat ik helemaal niet zo'n fan van de licht gekleurde paarden ben. Die bouw van hem is echt waanzinnig! Past perfect zo met die mooie wagen achter zijn billen!

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 16:12

De Mangalarga Marchador is ook zeker de moeite waard om te bezoeken! :)
Ik heb tijdens mijn zoektocht de TWH, Rocky's & Kentucky's en de MM's bezocht en viel voor de laatste.
Qua gangwerk bieden MM verschillende mogelijkheden: Picada, Media en/of Batida. Een paard kan ze alledrie bezitten maar wat ik tot nu toe het meest merk is dat paarden er meestal 2 hebben. Batida gaat het meest richting draf, Picada het meest richting tölt/singlefoot en in de Media heb je van beide het beste, het zit dan ook tussen de picada en de batida in = geen schokken maar wel hoger tempo.

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 23:23

Leo!!!! En dat vertel je me niet even? Hij komt dus naar Nederland! Wat gaaf! Heel erg leuk voor je dat deze heerlijke hengst naar je toe komt :D! Je hebt het verdient :)

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 09:06

Heb ik dat niet verteld aan jou.... :\ Dat is ook dom zeg! 8)7 Nou nu weet je het in ieder geval ;) Er is ook zoveel gebeurt afgelopen tijd!

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 13:44

Gefeliciteerd met je nieuwe hengst!! :D Nu heb je straks zeker 2 hengsten rondlopen ;)

Ik ben wel nieuwsgierig naar de foto's van zijn nakomelingen ;). Hij is wel steviger dan de meeste rockies, maar dat is juist interessant voor jou met fokken, he

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 13:53

Dit jaar 2 hengsten, volgend jaar gaat Armando ook meedraaien hopelijk :) Die ontpopt zich momenteel helemaal zoals ik hem graag zou willen hebben :D Super karakter, mooie grote bouw niet zeker niet iel maar ook niet heel grof. Hij gaat dit jaar wel al een enkele merrie dekken voor de test :) (o.a. Zoey van mijzelf)

Wat betreft bouw van men nieuwe hengst, ik denk niet dat hij veel steviger is dan de meeste rockies, denk dat hij juist een perfect voorbeeld is van het oude type rocky :) Die het dus ook leuk doen oor de kar :D want het misstaat hem niet he ? :)

Hij is inmiddels aangekomen op de quarantainestal, en als alles goed verloopt zal de groep 15 maart starten :) Kan niet wachten tot april :D

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:56

Goldenflower schreef:
Gefeliciteerd met je nieuwe hengst!! :D Nu heb je straks zeker 2 hengsten rondlopen ;)

Ik ben wel nieuwsgierig naar de foto's van zijn nakomelingen ;). Hij is wel steviger dan de meeste rockies, maar dat is juist interessant voor jou met fokken, he

Er staan een paar foto's van de kinderen in de pedigree-database van de RMHA.
Zien er goed uit! :~

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:56

Leonie je maakt het me wel moeilijk hé. Ik wou mijn kleine IJs binnen 2 jaar laten dekken door Sam, maar aangezien deze van dezelfde grootte is... Wie moet ik nu kiezen. :=

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 20:04

Gewoon langskomen van de zomer, en kijken welke je het meeste aanspreekt :) Daarbij dan ook goed letten op bouw wat het beste bij je merrie past. En we hebben Armando ook nog ;)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:45

Hoe groot verwacht je dat die gaat worden ? Want smurfie van mij zal wss maar met moeite 1m40 halen, dus ik wil de hengst liever niet al te veel groter. En ik wil wel graag een stevig type, je nieuwe aanwinst lijkt me wel super te zijn.

Ocharme Hátid, het arme ding moet nog 3 worden en ik zit nu al een hengst te zoeken. := Haar eerste veulen zal trouwens wel van een IJs zijn, dat heb ik de fokker belooft (die wilt nl graag een dochter van haar heeft ie gezegd).

Langskomen is een goed idee, dan plak ik daar een verlengd weekend aan vast ofzo. :j Fototoestel mee. :j En waarom niet ineens gewoon de hele mobiele studio. := :D

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 00:11

Tsja je kan 2 kanten op denken.. Veulen past zich altijd aan aan de baarmoeder, maar met 1,40 zou ik indd niet voor Armando kiezen want ik denk dat hij de 1,55 wel gaat halen :) Sunny zit op +/- 15,0 en sam op 1,40. Hoewel Sam zelf niet heel fors is, fokt hij wel mooie types. Maar dat kan je dan ook zien als je de hengsten wilt komen bekijken :) ik denk dat je een mooi totaalbeeld kan krijgen op die manier!

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 10:51

Sam 1.40m? Is dat niet ondermaats voor een Rocky?

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 12:59

nee sorrie 1,45 m :+ typfoutje :P net als die daarvoor met Sunny hij is 1,50m natuurlijk ;) had beetje haast toen ik dat plaatste geloof ik :P

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:14

Ik wou dat ook net zeggen :') Sam is 1.45m hihi

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 13:29

drukke week achter de rug haha :P

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 15:22

jodi schreef:
Goldenflower schreef:

Er staan een paar foto's van de kinderen in de pedigree-database van de RMHA.
Zien er goed uit! :~

ehhhh....hoe moet ik dan gaan zoeken. Ik ben niet zo thuis met rmha. Ik kan alleen zijn ouders en grootouders etc bekijken, maar niet zijn nakomelingen.