[TI] 250 verwaarloosde paarden !

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

juliettepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 20:16

AAAAAAAAAH WAT EEERRRRG KAN IK ECHT NIET TEGEN
laatst zag ik een pony 2 dagen buiten staan dat is dan niet zo erg maar dat ie nog geen water had en dat hij niet verder dan 1cm kon lopen wel en van de gemeente mag je daar geeneens een pony plaatsen gelukkig hebben mensen er wat van gezecht en staat hij er nu niet meer

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 20:37

goed om je achter het oor te krabben over het massale fokbeleid. ;( erg sneu allemaal voor de beestjes en hun vorige eigenaren.

kunnen de mensen die een tripje naar Appleby hebben geboekt niet beter hier ff langs gaan? schrijnende twee werelden, tinkervermaak en leed.

D_Travis

Re: 250 verwaarloosde paarden !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:24

in en in triest.. ;(
Je kunt je niet voorstellen hoe mensen dit kunnen laten gebeuren..

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 01:18

erg he zag het vanochtgend al op FB

tjee als ik kon hielp ik de paardjes wel

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:31

zou haast in de trein stappen daar heen gaan en een paar mee nemen ....

wie gaat mee :+

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:57

Ga hier toch even reageren.

Toen ik gisteren de foto's zag schrok ik ook erg vooral van de dode paarden.
Als je beter kijkt naar de foto's op de modderhoop dan zie je dat de paarden er helemaal niet zo
slecht uitzien.

Het verhaal achter de foto's is iets anders dan je op het eerste gezicht zou denken.

Zoals de meeste tinker/irishcob liefhebbers op dit forum al weten,zit Tom Price met zijn fokkerij in
dit gedeelte van Wales.

Het is dus zijn kudde die op verschillende velden stonden en die helaas gesaboteerd zijn waardoor
verschillende paarden ontsnapt waren.

Ondertussen zijn alle paarden weer gevangen en die waren heel tijdelijk op die slechte plaatsen neergezet.

De gestorven paarden waren niet van tom en van wie ze waren daar is een onderzoek naar gestart.

De dierenbescherming is langs zijn velden geweest en constateerde dat de paarden genoeg hooi en water hadden.

Natuurlijk zeggen dan de sceptici,hij kan ze verplaatst hebben of ze zien alleen de goede paarden.

Ik kan tom persoonlijk al 4 jaar en ga elk naar brigdend dat is een flinke plaats waar echt wel meer tinkers lopen dan die
van hem.

Persoonlijk geloof ik niet dat hij tot zulke praktijken in staat is maar ik ga hem hier niet lopen ophemelen.

Ik las zelfs op facebook dat hij niet de paarden naar belgie zou verkopen als rijponys maar dat ze direct naar de
slacht zouden gaan.
Vreselijke ongegronde beschuldigingen zijn dit,iedereen die tom kent weet dat hij nooit de paarden naar de slacht zou doen.
Belachelijk als je bedenkt hoeveel er betaald word voor deze paarden.

Zelf al zijn ze van minder kwalileit dan worden ze voor minder geld verkocht zoals sommige misschien al gezien hadden
op de verkoopsites.

Ik hoop dat wij nederlanders ons gezond verstand gebruiken en Tom een eerlijke kans geven om te laten zien
dat alles niet zo erg is als nu verteld word.

De heksenjacht op facebook is al erg genoeg.

Het belangerijkste is dat de paarden een goed onderdak hebben en dat ze erachter komen van wie de verwaarloosde/dode
paarden zijn.

Met vriendelijke Groet,

Jacqueline Netten

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 13:11

mooi geschreven jacky, hopelijk komt er opheldering. Heb zelf de foto niet gezien maar weet wel wat er speelt in deze landen.

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 13:16

Dank je,vind het moeilijk om iets duidelijk te maken zonder mensen te laten denken
dat ik alleen tom in bescherming neemt.

De waarheid is in dit geval het belangerijkse,over wie het ook gaat.

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 13:39

ja op FB waren ook al veel mensen die het voor Tom opnamen , die tinkies op die grote hoop zien er ook niet slecht uit , en tja dan net die 1 of 2 mindere er tussen

hoop in elk geval dat ze erachter kunnen komen wat er gebeurd is met degene die overleden zijn en wie daar de eigenaren van waren

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 13:58

"deja vu anyone? "

moet eerlijk bekennen : ik herken er een recente NL situatie in :=
alleen die moest ik ergens anders gaan lezen ,

wat niet wegneemt dat ook dit een trieste situatie is

in dit geval wil het dus dat de eigenaar gesaboteerd zou zijn, waarbij ik hoop dat hij de situatie snel weer onder controle heeft en er verdere voorvallen naar hem en zijn paarden gericht uitblijven

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 14:10

Wilgje2003 schreef:
ja op FB waren ook al veel mensen die het voor Tom opnamen

Het gaat er mij om dat iedereen ook de kans heeft om de andere kant van het verhaal te lezen.

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:58

Wie dit ook op zijn of haar geweten heeft, ik vind het ronduit SCHANDALIG :(

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:01

Had op facebook idd al het een en ander gelezen richting Tom Price. Fijn dat je hier uitleg geeft Jacky.

Ik hoop dat de overlevende paarden het beter gaan krijgen, vind het echt vreselijk die fotos van die half vergane paarden

julian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 12:37

Goed geschreven Jacky,
Heb dit ook nooit hier neergezet met de intentie om wie dan ook zwart te maken, en zeker Tom niet,zijn naam was volgens mij toen nog niet eens gevallen,ik was gewoon erg geschrokken van de dode paarden ,waarschijnlijk zullen we de ware toedracht van de dode dieren nooit weten, Feit blijft dat de paarden van Tom er gewoon redelijk tot goed uitzagen op de foto's.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:03

Mij gaat het ook met name om de dode, wegrottende paarden.... over de rest kan je niet echt oordelen vanaf foto als de paarden er zelf redelijk tot goed uitzien.

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:10

De dode en wegrottende paarden is ook het belangerijkste en dat zijn ze nu aan het
onderzoeken van wie ze zijn/waren.

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:53

een update vanuit Wales.
Afbeelding