[H] hengst voor Bazuin x Elegant merrie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 19:13

Zeg TS, nu ik haar naam en foto zie, ken ik jullie! WEet je nog, jij zwanger en zadelmak proberen te maken? Je zocht een bijrijdster? Ikke geprobeerd toen!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 19:40

stoffel schreef:
Chablis viel mij in Den Bosch erg tegen, en deed een beetje klein aan, verder voert hij een flinke dosis Amor bloed, hoewel ik dat een voordeel vindt, worden velen daar niet blij van.

Uit deze moederlijn zijn al verschillende goede Koss nakomelingen gekomen, maar denk ook eens aan Wilson

Ik wordt ook blij van Amor hoor :)

Ik vergeet Koss zelf vaak.. maar dat is net als Wilson idd ook een goede optie.

Koss is niet om niks preferent geworden natuurlijk.

Nou TS dan hebben we bijna alle Gelderse hengsten gehad en je ziet er is heel wat te kiezen.

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 20:01

Klopt helemaal kleinvosje. Tja Vienna is nu eenmaal makkelijk te herkennen. Wat dat betreft kan je met haar niet bepaald anoniem blijven. Niet dat ik dat wil zou willen hoor. Ze is nu echt een heerlijk paard om op te rijden en niet te vergelijken met eerder, maar jij begrijpt als geen ander denk ik dat ik het karakter heel erg belangrijk vind.

kleinvosje

Re: hengst voor Bazuin x Elegant merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 20:06

Ik ben blij om te lezen dat ze nu gewoon fijn te rijden is, dat was wel anders toen! Ze was er gewoon nog niet helemaal aan toe denk ik! Staat ze nog steeds waar ze toen stond? En hoe is het met jou en je kindje(s?)?

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 21:23

Ik had zelf ook Chablis, Rubus B en Sirius mijn grootste voorkeur, maar ik wil graag weten wat anderen er van vinden. Koss ben ik zelf niet zo gek van ik kan niet goed onderbouwen, waarom niet hoor, want het is echt wel een pracht paard misschien omdat je er al zo veel over hoort.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:37

Qua exterieur denk ik dat de door ons genoemde hengsten beter passen. Doordat jij een vrij klassieke merrie hebt moet je aan de stap, galop en souplesse denken.

Ik zou hetgeen stoffel zegt zou ook in je overweging meenemen. Dat het stammetje waar jouw merrie uitkomt het goed doet in combinatie met Koss. (daar bheeft Stoffel nou eenmaal meer kaas van gegeten dan ik)Koss, Alexandro en Wilson zouden daardoor heel mooi kunnen passen.
Wilson is, net als Parcival, een ruige dressuurbok.

kom 11 maart nou mar kijken. Dan zie je een paar Koss kinderen (Parcival, Alexandro en Wilson) Wilson en Alexandro lijken qua uiterlijk wel wat op elkaar. Ook Wilson is heel mooi gefokt. Hij heeft een hele mooie wat meer rijtypische moeder. Alexandro heeft een wat klassiekere moeder.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:40

O...en je hoeft echt niet bang te zijn voor Koss hoor...nogmaals hij is niet om niks preferent.

Anoniem

Re: [H] hengst voor Bazuin x Elegant merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:17

11 maart wordt je vast wijzer van :j
Krijg je een beetje een idee wat je leuk vindt

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 17:09

Ik ga 11 maart zeker kijken

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:35

Gezellig!!

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:55

Pas maar op als je 11 maart gaat. Straks moet je in het roze met blingbling opde foto.... :+

Ik zou om de halsvorm eerder voor Alexandro gaan dan voor Wilson bij deze merrie.
En ik denk dat Alexandro kwa karakter ook de makkelijkste van de 3 is.

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 22:10

In het roze! Mag het niet in het rood. Staat me beter! :'). Ben niet bepaald iemand die graag in de belangstelling staat hoor en ik ben absoluut foto schuw! Je bent knap als je mij op de foto kan krijgen. Paardje doe ik wel graag op de foto. Ik ben wel benieuwd naar Alexandro en wie weet kan hij mijn overtuigen. Vast wel jullie hebben mij al veel meer laten interesseren voor deze hengst en is zeker gestegen in mijn lijst.

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:55

MariekeA schreef:
Pas maar op als je 11 maart gaat. Straks moet je in het roze met blingbling opde foto.... :+

Ik zou om de halsvorm eerder voor Alexandro gaan dan voor Wilson bij deze merrie.
En ik denk dat Alexandro kwa karakter ook de makkelijkste van de 3 is.

Ik denk dat er bij deze merrie andere punten zijn die meer aandacht verdienen dan de halsvorm. Wanneer ik de beide moeders naast elkaar zet is denk ik Metha het betere sportpaard ten opzichte van Itilde.

Is er een bepaalde reden waarom jij denkt dat het karakter van Alexandro het makkelijkste is

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 13:35

stoffel schreef:
Ik denk dat er bij deze merrie andere punten zijn die meer aandacht verdienen dan de halsvorm. Wanneer ik de beide moeders naast elkaar zet is denk ik Metha het betere sportpaard ten opzichte van Itilde.

Is er een bepaalde reden waarom jij denkt dat het karakter van Alexandro het makkelijkste is

Ik ken Metha niet, dus daar kan ik niks zinnigs op zeggen. Persoonlijk vind ik Alexandro uuberhaupt aansprekelijker dan Wilson.

Ik heb beide hengsten nu een aantal keren gezien op evenementen. Alexandro lijkt dan minder gespannen op het voorterrein en in de ring ook makkelijker te houden te zijn dan Wilson.
Ik zie in Wilson dan meer de trekjes van zijn vader terug die in Den Bosch (tot mijn grote vermaak mag ik wel stellen :o ) met voorbrenger en al gewoon de ring uit rent... Op zich ben ik groot voorstander van een beetje karakter hoor.
Maar ik denk niet dat TS daar op zit te wachten...

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 14:19

Ik ben gek op veel karakter, daarom viel ik als een blok voor haar! Toen ik haar kocht was ik niet op zoek naar een merrie, ook niet naar een Gelderse en al zeker niet naar een vos met heel veel wit. Ik zag haar lopen en ik was verkocht. De dame was duidelijk een dominanten tante met een behoorlijke gebruiksaanwijzing. Dominant en toch zo onzeker hele aparte combinatie, maar zij heeft het. Verder een echt heel vriendelijk dier. Een alle mans vriendje. Behalve met rijden daarin moet je dus echt haar vertrouwen winnen en ze probeert andere ruiters altijd uit. Niet gelijk wat de meeste verwachten, maar pas na 3 of 4de keer dat is nou net wat ik geweldig vind. Maar dat angstige moet eraf. Ik fok niet voor een veulen dat moeilijk te verkopen is door zijn karakter, dus ik zoek wel echt een koele kikker die modern aan doet, want daar ben ik het wel mee eens.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 19:45

En ik denk dat je dat bij Alexandro beter vindt dan bij Wilson of Koss, maar dat is mijn idee/mening maar...

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:41

Ik kom even binnenvallen in dit topic.
Ik las dat vitens ook al een keer aangeraden werd. Zelf ben ik ontzettend te spreken over deze hengst, geeft leuke werkwillige veulens met een super karakter.
Ik heb zelf een Bazuin X Donau merrie die nu voor de tweede keer gedekt is door vitens. Het is vorig jaar zo goed bevallen, wat een mooi veulen kwam daar uit. En een waanzinnig goed karakter, heel leergierig en nieuwsgierig en o zo koel in het hoofd. Dat veulen liep met 4 maanden zonder problemen dwars door de stad heen (terwijl hij daarvoor nog nooit een auto van dichtbij had gezien) en ook op het strand sprong ze zo de zee in om te gaan zwemmen. Heel zelfstandig, maar ook heel eerlijk. Ze was goed te corrigeren en absoluut niet gemeen.

Link naar de foto's van de veulenkeuring:
http://www.mijnalbum.nl/Album=X8NKBSER

En link naar de eerste keer aan zee:
http://www.mijnalbum.nl/Album=6MN6UUL8
Afbeelding
Ze zwom zo achter haar moeder aan :P. Voor wie het trouwens ook de eerste keer aan zee was. Maar moeders is normaal al gek van water dus zodra ze de spannende golven niet meer zo eng vondt sprong die ook zo het water in.
Bij de veulenkeuring was ze net 4 maanden en bij de foto's aan zee 4,5 maand.

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 12:43

Ik ben naar de hengsten demonstratie geweest en ik denk wel dat ik mijn keuze heb gemaakt, maar ik ben benieuwd wat anderen denken en vinden.

Ik moet wel even wat zeggen wat kan die Saron springen zeg echt mooi. Heeft overigens niks met mijn keuze te maken maar ik was wel zwaar onder de indruk van hem en dat had ik niet gedacht.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 12:52

En welke is het geworden?

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 15:02

Heb je nog een filmpje?

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 16:38

Ik heb nog geen filmpje, maar ik denk dat het Wilson gaat worden.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 17:07

oohh leuk..

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 22:14

vienna1987 schreef:
Ik fok niet voor een veulen dat moeilijk te verkopen is door zijn karakter, dus ik zoek wel echt een koele kikker die modern aan doet, want daar ben ik het wel mee eens.

Wilson een bijzonder dier, dus het zal ongetwijfeld een leuk veulen worden.
Maar gezien het feit dat jouw merrie wat zwaarder is en niet heel modern en Wilson ook behoorlijk massa heeft en minder flexibel is in zijn hals/nek, denk ik nog steeds dat Alexandro meer aan de eisen voldoet. Ik geloof niet dat je met Wilson een heel modern veulen fokt. Maar we zullen het zien met zijn nakomelingen dit jaar.

Denk dat je met Wilson wel een originelere keus maakt.

Sowieso leuk dat je een echt Gelderse hengst hebt gekozen. :j

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 23:54

Was Wilson wel 100% op de foto's?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 15:17

Een Koss zoon is hoe dan ook niet echt origineel, maar dat geeft niks, goede keus denk ik!

Pays bas: kan je zelf ook opzoeken, hoe en waarom staat gewoon in het verrichtingsverslag.