Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
[***] schreef:Ik weet niet of een paard met alleen witte benen genetisch bont kan zijn. Ik denk het eerlijk gezegd niet, of ze moeten nog een klein verdwaald plukje wit in de manen of op de kont hebben
Ik heb idd gelezen dat ze sabino zijn als het wit van de benen hoger dan de knie komt. Ben benieuwd of dat ook echt zo is.
Ik heb deze merrie gedekt bij een hengst die ook veel wit aan de benen en het hoofd heeft. Ik hoop eigenlijk dat ze beide sabino dragen en dat er iets met veel vlekken uitkomt
Snackie schreef:Ik heb een kruising kwpn tuiger, hoge witte benen, tot net onder de flank uitlopend.
En onder zijn buik 1 vlekje (net voor zijn koker) Heet dat dan ook sabino?
Ik ga de wikipedia eens raadplegen!
anneliesdj schreef:Snackie schreef:Ik heb een kruising kwpn tuiger, hoge witte benen, tot net onder de flank uitlopend.
En onder zijn buik 1 vlekje (net voor zijn koker) Heet dat dan ook sabino?
Ik ga de wikipedia eens raadplegen!
Zo te zien is de vos in je profiel sabino en daar heb je het over toch?
Sabino komt zowieso heel veel voor bij tuigers, hebben vaak hoge witte benen en een buikvlek.
griebels schreef:het veulen is sabino, kijk maar naar de aftekeningen, rare vormen zeg maar...
wie bedoel je met appaloosa etc?
In amerika zitten indd stallen die Arabieren fokken op het gen sabino en rabicano...