slim om te latten dekken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 15:34

Giolli schreef:
Elin_ schreef:
Kinderen worden niet geslacht of wel _O-

Ik geef mijn mening over wel of niet doen waar TS naar vraagt dus je kan wel heel bijdehand gaan reageren ,maar het slaat niet aan :evaw:

Jij geeft je mening niet, jij vind dat iedereen moet vinden wat jij vind.

Bijdehand? :')

Precies.
Het is niet meer een mening, jij dringt jouw mening helemaal op!!!

Sarabande heeft zo'n mooie zin in haar onderschrift staan. Ga even zoeken.

Edit:
Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 15:45

Elin_ schreef:
2 . Slechte reden vind ik ,immers hoort fokken (echt goed dus niet door mensen die het maar''leuk'' vinden) niet om: ik vind het wel leuk en wil graag een veulen opvoeden. Dan koop je maar Horses voor de DS kun je ook een veulen opvoeden ,maar dan digitaal zodat er niet nog meer veulens komen ;)

Dus als de 'goede' fokkers gaan fokken, zijn er opeens niet genoeg paarden meer?

Nicole288

Re: slim om te latten dekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:06

Moderatoropmerking:
Dames, zullen we het wat gezelliger houden hier? Iedereen mag zijn mening zeggen, maar ga elkaar niet aanvallen op de posts, een TS heeft er niets aan als mensen alleen nog op elkaar ingaan en elkaars berichten blijven uitspitten, op een gegeven moment heb je je punt gemaakt en heeft het geen meerwaarde om het te blijven herhalen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:09

Ik zou eerst bekijken of het been gebrek erfelijk is, of dat het is ontstaan door 'geweld van buitenaf' Ook bij dat laatste goed overwegen of je merrie de dracht aankan. Sowieso zou ik opzoek gaan naar een hengst met goed been werk, maar voor deze merrie zeker mocht je gaan fokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:16

martina1 schreef:
Ik denk dat het slimmer is om een veulentje te kopen. In plaats er zelf een te fokken, je geeft al aan dat je merrie misschien een erfelijke afwijking heeft. Wil je toch heel graag een veulen met haar fokken kan je misschien het haflinger stamboek of een dierenarts vragen wat voor invloed de beenproblemen hebben op een eventueel veulen. In principe kan een 14 jarige nog wel een veulen krijgen maar denk er goed over na.

Had het niet beter kunnen zeggen. Een veulentje is geweldig, eerlijk is eerlijk, heb er zelf ook eentje gefokt voor mezelf, maar de dracht was zwaar voor de merrie en zij is goed gezond. Vraag de dierenarts om advies, of haar lijf het aan kan. En als het een veulentje puur voor jezelf is, is er (bij goedkeuring van de dierenarts) niets op tegen om haar te laten dekken naar mijn mening.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:07

Quir schreef:
Giolli"
[quote="Elin_ schreef:
Kinderen worden niet geslacht of wel _O-

Ik geef mijn mening over wel of niet doen waar TS naar vraagt dus je kan wel heel bijdehand gaan reageren ,maar het slaat niet aan :evaw:

Jij geeft je mening niet, jij vind dat iedereen moet vinden wat jij vind.

Bijdehand? :')

Precies.
Het is niet meer een mening, jij dringt jouw mening helemaal op!!!

Sarabande heeft zo'n mooie zin in haar onderschrift staan. Ga even zoeken.

Edit:
Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben[/quote]
Bedankt voor je ''bezorgtheid'' ,maar mijn mening blijft gewoon een mening hoor :')

Serieus begrijpend lezen is moeilijk of niet :Y) _/-\o_

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:35

Voor jou ook zo te merken :)

TS: ik ben benieuwd wat je nu gaat doen? :D