Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
wittepit schreef:Om te zeggen dat de Gelderse hengsten altijd zo fijn fokken zou ik niet durven, volgens mij heeft Koss best heel wat "mannenpaarden" gebracht.
marietje62 schreef:Wij zijn op zoek naar een paard voor onze dochter maar ik kom w.b. de afstammeing veel te weten over het uiterlijk en de prestaties, maar weing over de karakters van de paarden.
Er zijn natuurlijk meerdere mogelijkheden waarom ik het niet kan vinden;
Misschien zie ik het over het hoofd?
Misschien wordt karakter net doorgegeven aan de nakomelingen?
Misschien vindt men dit niet belangrijk?
Chico_2004 schreef:Ik weet dat stoeterij van der vlist op karakter en prestatie fokken.
De hengsten zijn daar nog makker als mijn ruin...
Maar lopen dat ze kunnen...
s0173957 schreef:Draversmerries?
Volbloeden oké, maar dat zijn dat geen dravers...
Paarden die amper kunnen galopperen ben je in een parcours niks mee.
Citaat:TS heeft nooit antwoord gegeven op haar eigen capaciteiten, daar staat of valt een succesvolle samenwerking met een paard mee, daar heeft een fokker geen invloed op/quote]
Martie schreef:Rubiquil schijnt ook vaak afstammelingen met een goed karakter te hebben.
Wij werken met eentje van 3,5 jaar, heel vriendelijk en mensgericht, koel in het hoofd. Dit schijnt vrij kenmerkend te zijn.
Zo zijn er vast nog meer.
petraaken schreef:s0173957 schreef:Draversmerries?
Volbloeden oké, maar dat zijn dat geen dravers...
Paarden die amper kunnen galopperen ben je in een parcours niks mee.
Is echt geen fabeltje hoor. Werd vroeger nog gedaan. Ook om de snelheid van het wegzetten van het voorbeen werd dit gedaan. Daarbij is Jappeloup ook een draverskruising geweest. Dat was volbloed x Draver.
Yviertje schreef:Chico_2004 schreef:De hengsten zijn daar nog makker als mijn ruin...
Maar lopen dat ze kunnen...
Dit is puur opvoeding.
sarabande schreef:Ik denk dat voor wat TS zoekt, een brave ruin van ong. 7 jaar voor haar dochter, het er niet meer op aan komt wat de ouders zijn, maar wat hij zelf is en gedaan heeft
Ik zou dus naar een betrouwbare handelaar gaan
Yviertje schreef:Chico jij doet nu precies hetzelfde.
Maar ik ben ervan overtuigd dat opvoeding ook heel veel uitmaakt, hoe hoog een paard ook in het bloed staat. Als je weet hoe je er mee om moet gaan, hoeft dat geen probleem te zijn.
annabell8 schreef:Een betrouwbare handelaar zal eerlijk zijn over wat hij je verkoopt,en zal je waarschijnlijk een aantal keren het paard laten proberen.Je zult dan snel voelen wat wel of niet bij je past.We hebben zelf vorig jaar een stuk of 4 paarden gezien,en nummer 5 was de ultieme klik,na 2 minuten zagen we het al.Dit was een Houston,toch ook niet altijd de gemakkelijksten. Wel valt het me op dat Special D. niet zulke gemakkelijke nakomelingen heeft,ik ken er een stuk of 4 die allemaal niet zo braaf zijn. Of heeft iemand andere ervaringen?