[TI] Hoe oud en fit bij oudere tinker?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Morhwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:00

Die van mij is 18 en ik kan aan haar uiterlijk wel zien dat ze wat ouder wordt. Een grijs gezicht en wat invallende flanken.
Wat karakter betreft is ze nog in niets veranderd tenopzichte van toen ik haar kocht }:0
Ik heb er in ieder geval geen spijt van gehad dat ik een 12 jarige merrie heb gekocht!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:08

Is het in andere paarden rassen ook zo dat ze grijs worden ??
Het valt mij op dat de Tinkers in ieder geval wel grijs worden.

Afbeelding

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:15

Mijn Guusje (19) is op zijn hoofd ook flink grijs. Alleen is het op de foto's niet zo goed te zien.Op de onderste zie je wel de witte vagen zitten, daaromheen is het helemaal grijs
Afbeelding
Afbeelding

zondersokken

Re: Hoe oud en fit bij oudere tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 11:51

Dat grijs is toch ook charmant!
Wat is Guusje mooi
Mohrwen jij hebt haar dus zelfs nog op 12 jarige leeftijd gekocht zo zie je maar karakter is toch het belangrijkst

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:13

Guusje hebben wij nog maar net iets meer dan 2 jaar. Alhoewel wij dachten een 12 jarige te kopen (maar dat was dus bewust een 12 jarige, helaas bleek hij ouder)

Elsjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 20:35

wij hebben er een van 15 nog super fit en wil er ook altijd nog vandoor op buitenrit maar ik heb wel het idee dat ze snel kreupel wordt of iets verrekt en als ik zo de reacties van anderen lees heb ik het idee dat ze allemaal nog geestelijk nog fit zijn maar lichamenlijk minder als ze oud worden

Morhwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 12:44

zondersokken schreef:
Mohrwen jij hebt haar dus zelfs nog op 12 jarige leeftijd gekocht zo zie je maar karakter is toch het belangrijkst

Klopt, de klik was er meteen. Het bleek achteraf niet de meest gemakkelijke tinker :+ , maar de klik was en bleef er.
Ik heb bewust gekozen voor een wat 'ouder' paard. Ik rijd niet zo vaak, en alleen recreatief. Daarnaast vind ik het rijden niet het meest belangrijk, maar ook de omgang met het paard en dan is het karakter toch ook heel belangrijk.

Signe

Re: Hoe oud en fit bij oudere tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 17:15

Mijn Blizz is bijna 16 en loopt nog super meer in Level 2 western. Het hangt niet echt van leeftijd af, maar eerder van training en verzorging. En wat je onder fit verstaat!
Hij was altijd al wat stekelharig hier en daar, maar het lijkt de laatste jaren wat meer te worden. Ik verwacht dat hij een gezonde oude vent wordt. We hebben wel wat kleine blessures gehad, maar hij is slanker en gespierder dan ooit. Geeft wel aan dat de training veel van hem vergt. Balans daarin zoeken lijkt mij het belangrijkste.