Áltijd verliefd op het 'verkeerde' ras

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

peerdekoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:43

Toen ik, een paar jaar geleden heel graag een tinker wilde, keek ik ook naar dressuur tinkers.
Er zijn er niet zoveel, maar ze zijn er echt..ik vond deze site: http://whitetinkerstable.come2me.nl/daar hebben ze er een paar staan..misschien kan je eens informeren daar, of misschien willen ze helppen met het zoeken van een dressuur tinker.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:57

We hebben hier over dressuur nu vraag ik me af wat zijn je ambities? Wil echt tot over de Z komen? Dan zul je die ook zeker vinden in een koudbloed maar moet je goed zoeken maar dat geldt ook voor de warmbloeden. Niet elke KWPN (of soort gelijke WB)komt automatisch boven de Z ookal hebben ze hun bouw mee er spelen veel meer dingen een rol.
Opzich ben ik wel van mening dat ieder gezond paard toch wel een Z proefje zou moeten kunnen met de juiste ruiter, training en motivatie. Tuurlijk is het niet even simpel naar de Z rijden maar ik denk dat je met de juiste motivatie van ruiter én paard een heel eind kunt komen.

barbar

Re: Áltijd verliefd op het 'verkeerde' ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:07

ben ik geheel mee eens.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:37

Kijk eens naar de barokke rassen: Lusitano, Kladruber, Andalusier, Fries, Lipizaner.
Dit zijn GEEN koudbloeden, maar vaak wel wat ronder en steviger van bouw. Andalusiers en Lusitanos (met name die laatste) kunne behoorlijk pittig en loperig zijn, overigens zonder vals of onhandelbaar te zijn. Ze hebben vaak een stuk meer "SHOW" dan de klassieke sportpaarden, en veel meer behang.

Ze zijn wel degelijk geschikt voor de hogere dressuur. (andalusier momenteel zelfs in de grand prix)

Komen in meerder kleuren voor. Lusitanos ook verdunde kleuren als valk en palomino.

Andalusiers en Lusitano's zijn in princiepe gefokt voor het werk met stieren, zowel op het land als in de arena. Ze moeten behoorlijk sterk zijn om volwassen man + alle bescherming te dragen. Maar ook zeer lenig en snel, om de stieren te kunnen ontwijken.

Dit lijken me dan ook zeer goede rassen voor bij jou wensen. T zijn vaak wel karakter paardjes, harde stemmen, schreeuwen en onterecht gebruik van zweep en sporen kunnen ze over het algemeen wat feller op reageren als ander rassen.

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt.

christelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:26

Je kan ook informeren naar een Murgese.
Dit is een bij ons minder bekend ras maar is sterk van bouw, rustig van karakter, leergierig en kan mooie gangen weergeven.
Ze zijn practig zwart van kleur.
Het is een ras uit Zuid-Italïë.
Ik heb ze jaren geleden voor het eerst gezien op Fiera Cavalli in Verona (It).
Dit zal mijn volgend paard worden ;)
Groetjes

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:36

wat denk je van een knabstrupper?
ik heb een 2 jarige hengst uit Denemarken geimporteerd, uit een vader die Grand Prix dressuur loopt.
hij is niet zo fijn gebouwd als een KWPN'er en een echte eyecatcher met zijn 3 kleuren stippen

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:40

ik ken genoeg tinkers en haflingers die in de Z of hoger dressuren! kan makkelijk! misschien zijn ze niet geboren om kampioen te worden zo als sommige warmbloedige maar moet je er meer mee trainen (lijkt mij alleen maar leuk ;) ) mijn tink heeft dan een hekel aan dressuur maar springt 1:30 (wie zegt dat tinkers niet kunnen springen?)
en misschien kunnen mensen helpen met een dressuur koudbloed vinden!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:42

Wat is een gavere uitdaging, een KWPN naar Z rijden, of een koudbloed?

Ik zou het wel weten, hoor! Als je hart daar ligt... Ga gewoon kijken, kijk goed naar exterieur, bewegingen, karakter (werkwillig én voorwaarts), wedden dat er een toekomstig Z koudbloed voor jou bijzit! :j

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:43

hier ook 1 :o ik heb zelf een tinkerXhaf. maar het is wel een sport type. ik vind het zo mooi om die grote benen met sokken te zien showen en die mooie stevige nek aan de teugel. Het idd geen speciaal gefokte dressuur paarden maar je hebt ze er tussen zitten hoor! koudbloeden die op Zz niveau rijden je moet alleen wel ver zoeken :s

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 10:00

verschil in type van friezen kijk maar op mijn website: van barokke tot luxe en verschillende met zeer veel uitstraling
www.fanerberveld.nl

Huberta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 10:05

Fries of Arobo-Fries :j