Wie waren dat nou ook alweer, is misschien wel leuk om te volgen of dat nou een fabel of een feit is.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Iris82 schreef:Ik meen me te herinneren dat er voor dit jaar een aantal Bokkers waren die hun merrie vorig jaar Appelazijn gegeven hebben voor een merrieveulen.
Wie waren dat nou ook alweer, is misschien wel leuk om te volgen of dat nou een fabel of een feit is.
malih schreef:lijkt me behoorlijke onzin, immers maakt de hengst het geslacht... En heeft het weer of de draagtijd daar geen drol mee te maken.
Saffier schreef:Waarin ik wel verschil merkten tussen de drachten was het gedrag van mijn merrie.
In de eerste dracht was ze vreselijk aanhankelijk en knuffelig, meer dan normaal.
De tweede dracht was ze wat op zichzelf, had geen behoefte aan veel knuffelen etc.
Bij de derde dracht heb ik vanaf het begin gezegd dat ik dacht dat het een merrie zou worden, omdat haar gedrag hetzelfde was als bij de eerste dracht.
Miekemuis_ schreef:Meestal blijft een hengstenveulen wat langer zitten, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
verder weet ik niet zoveel over het dragen, maar ik ken wel iemand die vanop afstand kan zeggen hoelang het nog gaat duren voor de merrie bevalt. En die zit er ELKE KEER pats op! Echt nog nooit gemist, en ook altijd het geslacht juist, een extra zintuig zeker?
setteke schreef:Nieuw fabeltje of feit. Als de merrie's tijdens de dracht hengstigheid vertonen, krijg je een merrieveulen...
Bij ons 1 keer waar geweest
Chaos schreef:Het heeft geen invloed op geslacht ed. Dat klopt. Maar het kan wel degelijk de draagtijd beinvloeden. Ik zit nu op het werk maar ik kan het vanavond allemaal goed uittypen.
caro29 schreef:malih schreef:lijkt me behoorlijke onzin, immers maakt de hengst het geslacht... En heeft het weer of de draagtijd daar geen drol mee te maken.
Dit vraag ik mij af aangezien de hengst die ik bij mijn merrie heb gekozen vorig jaar meer merries dan hengsten heeft gegeven. Mijn merrie heeft nu 4 veulens gegeven van 4 verschillende hengsten en 3 hengsten. Ik hoop echt op een hengst aangezien die vaak groter worden
AGarcia schreef:Merrie gaat zich hengstiger gedragen als het een hengst is door het testosteron van de hengst, maar wat als je nou een zeer rustige hengst hebt of een ruige merrie![]()
Nog 1: Als je een schets van hoe je je veulen wilt op stal hangt, in het zicht van de merrie, komt het ook uit
ponyparadijs schreef:Feit of fabel:
De buik vorm maakt het geslacht.
Draagt de merrie in de zij dan wordt het een merrie.
Draagt de merrie onder de buik dan wordt het een hengst.
Als de merrie zich tijdens de dracht gedraagt als een hengst wordt het ook een hengst.
Is ze liever, knuffeliger en meer als een merrie (nee ik wil niet zeggen dat hengsten niet lief of knuffelig kunnen zijn hoor!) dan wordt het een merrie.
Cynthia82 schreef:Miekemuis_ schreef:Meestal blijft een hengstenveulen wat langer zitten, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
verder weet ik niet zoveel over het dragen, maar ik ken wel iemand die vanop afstand kan zeggen hoelang het nog gaat duren voor de merrie bevalt. En die zit er ELKE KEER pats op! Echt nog nooit gemist, en ook altijd het geslacht juist, een extra zintuig zeker?
Stuur haar even langs! Dat scheelt een hoop brakke nachten straks
Iris82 schreef:Via Google trouwens snel gevonden.
[KS] Wie doet ermee voor 2011? Test appelazijn
Staat ook de uitleg in _R_G_
Lies21 schreef:Nog een feit of fabel?
Ik heb gehoord dat als het 1e veulen van een merrie een merrie is, de kans groot is dat er alleen nog maar merrie veulens volgen. iig het 2e veulen.
Feit of fabel?
Mikkee schreef:sporten schreef:als merry drachtig is van hengst veulen zijn ze meestal zeer braaf
is de merry drachtig van een merry veulen is ze vaak wat wakker dan anders
Dan krijgen we hier een merrieveulen. Mooi![]()
Maar de vorm van de buik zegt echter dat het een hengstje wordt![]()
Tja...afwachten maar.