[H]Hengst voor Ferro x Chronos

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DRESSAGEFAN

Re: [H]Hengst voor Ferro x Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 02:06

Jammer dat de suggesties binnen het KWPN moeten blijven, vind zelf Sorento wel wat voor deze merrie.

Binnen het KWPN zou ik gaan voor Wynton, al schijnt die op stal niet de makkelijkste te zijn. Hij voldoet wel aan je voorwaarden en lijkt me een hele mooie match!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 11:34

Maar verlengt Wynton? De merrie is zelf al wat sensibel, dus ze hoeft niet 'heter'.

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 12:52

Krack C?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 12:57

Heb ik ook aan gedacht! Maar aangezien de merrie als verbeterpunt de lengte heeft weet ik niet of Krack dan gaat passen...

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 13:00

Hmm Krack geeft toch niet per definitie minder lengte? Wel wat wekere ruggen, maar jullie hebben zelf toch ook een Krack, heeft die niet genoeg lengte? Ik denk nog even verder.....

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 13:09

Anders misschien een zoon van Johnson, Breezer of Flemminghzoon Westenwind?

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 13:11

Hoi,
Ik was ook geen fan van Voice, maar ik heb inmiddels een heel apart veulen van hem gezien. En dan bedoel ik echt heel apart. Uit een Negro merrie. Echt een waanzinnig achterbeen gebruik, zeer veel schoudervrijheid, en echt heel goed lopen. Elke pas enorm bergop. Ik had nooit verwacht dat Voice zo'n type veulen zou kunnen geven. Veulen was alleen niet al te groot.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 13:13

Onze Krack x Gribaldi heeft minder lengte dan haar moeder, al is het nog wel genoeg. Op de Gribaldi heeft hij dus minder lengte gegeven, dat risico durf ik op de Ferro niet te nemen :)

Jord; Breezer spreekt mij niet aan. Johnson zou wel in aanmerking kunnen komen, maar dan zit ik meteen dicht met 3 vd 4 FFJG.
Sliert; Voice heeft geen lang voorbeen en heeft te weinig schoudervrijheid voor deze merrie ben ik bang. Plus de nafok van Voice spreekt me niet direct aan. Ben wel benieuwd naar dat veulen! Heb je een foto?

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 13:14

Breezer is natuurlijk concurrent van Bravour :D Ik vond hem wel heel erg fijn vrijdag.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 13:17

Dat staat er totaal los van. Een hengst spreekt me aan of niet :)

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 13:25

veulen van Voice is gefokt door Stal Jaclastan. Als je die googled, krijg je hun site wel. Volgens mij krijgen ze dit jaar weer een voice uit dezelfde combi. Nogmaals, het verbaaste mij ook enorm, maar dat veulen had juist enorm veel schoudervrijheid en ook echt heel veel souplesse met een goed achterbeen gebruik. Maar eh...ik heb even in je profiel gespiekt....Die Oscar is echt gaaf. Wij hadden vorig jaar ook een merrie veulen van Oscar, uit een Jazz x Roemer x Doruto. Heeft ook veel meer lengte en maat dan d'r moeder. Misschien toch maar weer Oscar? Toevallig zat ik zelf vandaag te dubben om dit jaar Bon Bravour op de Jazz te zetten. Ik was onder de indruk van de hengst afgelopen vrijdag {ook super netjes gereden}.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 13:26

Dat zou gaaf zijn Sliert!

Oscar gaat het weer worden als ik geen andere hengst 'vind'. De hengst moet behalve de verbeterpunten en de nafok mij ook aanspreken :o

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 13:27

Johnson heeft bij onze merrie ook geen lengte gegeven.
Net zomin als Daddy Cool, Stedinger en Don Gregory.

Don Schufro daarentegen heeft wel lengte gegeven.

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 13:30

Die laatste vind ik ook een toffe hengst is dat dan niet wat LP, is KWPN-erkend toch? Je ziet af en toe wel een leuke Oscar maar de hengst zelf :n

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 13:33

Dank s0173957!

Don Schufro ga ik eens naar kijken!

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 13:34

Ik heb ook een Johnson en die heeft ook minder lengte dan zijn moeder. Had ook een wat langere hals en wat meer nek mogen hebben. Daar staat tegenover dat de beweging wel enorm verbeterd is tov zijn moeder en verder heeft ie een fantastisch karakter en is zeer makkelijk te bewerken. Ook is ie een stuk groter dan zijn moeder. Maar dat Johnson donderstenen zou geven, lees ik nu voor het eerst. Ik kan geen fijner paard verzinnen dan mijn ruin van Johnson {moeder van mijn ruin is zeer sensibel en heet, wel eerlijk. De Johnson is precies goed!}.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 13:38

Onze Johnson staat van gisteren thuis om zadelmak te maken. Hij komt gewoon van de wei en bijna niets mee gedaan.
Hij is doodbraaf op stal, perfect in de hand en doodeerlijk. Hij probeert je wel te testen maar leert zeer snel bij op het eerste zicht.
Ook is hij qua beweging z'n moeder voorbij gestoken, héél los door z'n lijf en een goed voorbeengebruik.
Maar, als grootste minpunt heeft hij toch het gebrek aan lengte in z'n rug, al is dat ook een van de moeder haar zwakkere punten.

DRESSAGEFAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:13

Wynton staat zelf heel mooi in het rechthoeksmodel, en heb de indruk dat de nafok als veulen soms wat propperig is, maar zich wel ontwikkelt als ze iets ouder zijn. Als je de groep op de hengstenkeuring bekijkt waren de meesten toch mooi gelijnd, kijk vb eens naar die uit Ramiro en die uit Flemmingh. Ook eentje uit een Ferro die niet tegenviel.
http://www.oypo.nl/pixxer.asp?id=ED035BCF712CEFA5 en dan binnen deze map zoeken op Wynton, dan zie je ze allemaal!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:24

wynton op deze merrie :| ? }> haha

johnson gaat geen lengte geven aan haar vrees ik..
zou idd is kijken naar don schufro, super karakter! en heb je ook weer is wat anders :o (kom ik weer met m n anders ;) haha )
westenwind vind ik ook nog wel een optie :j

DRESSAGEFAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:54

Al goed dat meningen soms verschillen, dat is toch het leuke aan fokken? Moest het een exacte wetenschap zijn, de lol was eraf.

Ben zelf een Don Schufro fan, maar heb wel al gemerkt dat hij vaak een wat traag achterbeen doorgeeft, en hoe spectaculair het voorbeen ook is, vind dat toch nét iets belangrijker.

Voor mij is ook het dekgeld iets te hoog, maar dat is natuurlijk persoonlijk, en dat je niet elke dag sperma kan krijgen zou me ook wat afschrikken...

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:31

Krack en Wynton lijken me allebij geen strak plan op deze merrie. Krack wil nog wel eens een kleine geven en dat is bij deze merrie ook niet echt gewenst. Wynton nafok vind ik in algemeenheid behoorlijk tegenvallen en bovendien vaak erg popperig.

Westenwind heeft zich in mijn ogen positief ontwikkeld de laatste jaren en zou zo maar eens goed kunnen passen. Heb alleen nog wat weinig nafok gezien om daar wat zinnigs over te zeggen.

Ondanks bloedspreiding probleem denk ik dat Johnson toch wel heel goed past. Denk toch ondanks je twijfels omtrent hem dat het geen verkeerde keus zou zijn.

Pff, ik denk er nog 's even over na.

DRESSAGEFAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:28

Even gewoon uit nieuwsgierigheid, los van het feit dat we een KWPN'er zoeken, wat vinden jullie van mijn "eerste keus" voor deze merrie, nl Sorento?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 20:00

Het dekeld van DS is vrij hoog en niet kwpn ggk, dus de voorkeur zou dan eerder naar een andere hengst gaan, al ga ik wel kijken naar hem.

Wynton fokt te beknopt op deze merrie ben ik bang, vind het zelf wel een heel goed paard! Van Westenwind heb ik nog niet heel veel gezien. Sorento gaat het in elk geval niet worden doordat er direct SH bloed achter zit.

Ben er niet makkelijk in, maar wil wel een goede én passende hengst. Hoe goed Krack en Wynton ook zijn, die combinaties worden het hem niet.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:07

Wel KWPN erkend, dus geen probleem.
Maar z'n dekgeld is ook de enige reden waarom wij er niet mee fokken.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:48

mag van de aanstaande jaargang ook? Of zijn die te laat uit de verrichting?

Anders zou ik eens naar de Hotline uit de moeder van ub40 kijken. Volgens mij pas Michaelangelo bloed best op deze merrie. En hoewel hij misschien nog wat kracht miste vond ik het een hele functionele beweger. Daarnaast deed Gribaldibloed het al goed met de Chronosmerrie.

En qua Flemminghbloed heb je best wel wat leuke opties dit jaar. Bijvoorbeeld de Wynton x Flemmingh, best dier!

Zelf vond ik de United x Sir Sinclair (dan heb je en Lord Sinclair en Flemmingh) erg leuk maar dat is wel een type waar je van moet houden.