[TI] Hoeveel groeit een 2,5 tinkerruin nog?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebren

Re: Hoeveel groeit een 2,5 tinkerruin nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:46

Gefeliciteerd, Cindy

Je hebt een heel mooi paardje gekocht.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:51

Wat een schatje! <3 Wat fijn dat jullie weer iets hebben om van te genieten na al het verdriet.

Onze tinkerruin is na z'n 2,5 zeker nog een flink stuk gegroeid hoor! Hij is nu 4,5... en hoop dat hij niet hoger wordt... ;)

SulJinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 22:31

Cindy, wat een leuk ding zeg. Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst.

Enneh ...... wij hebben Sul ook gekocht toen hij 2,5 was en hij is nu (ruim 2 jaar later) in ieder geval 10 cm hoger, dus die hoogte komt vast helemaal goed.

Heel veel plezier met 'm!

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 07:21

Bedankt vind hem zo leuk,ach we zien wel wat hij nog groeit,in de breedte zowiezo hier bij ons, :P _O- .

Jessie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 10:51

nou tiesje gaat het super goed krijgen bij jullie ! daar ben ik zeker van , hoe hij zich gistere gewoon gedroeg bij jullie had ik niet verwacht zeker toen jullie kleine meid met het knal gele karretje kwam aanzetten wat rammelde aan alle kanten hihi, hij vond t wel goed omdat er snoepjes in lagen :o de "grote" snoepkont hihi , nee ik heb een goed gevoel bij jullie en hij ook kon je gewoon zien :-D ben zelf ook blij voor jullie na alles,

(liefs de ex-eigenaresse van Tiesje:o )

bibi_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 11:01

Leuk dat je er een gevonden hebt die bij jullie allemaal past! Hoop dat je dochters er weer een beetje blij van worden! Veel plezier met je nieuwe aanwinst!
En natuurlijk is dit ook een mega leuke tinker!

Trea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 11:13

Gefeliciteerd Cindy wat een leuk beessie en wat een puppy koppie, ik ben er van overtuigd dat die nog wel ff wat centimenters gaat groeien hoor. Ik heb echt het idee dat Tinkers(en waarschijnlijk meerdere rassen) pas uitgegroeid zijn rond de 6 a 7 jaar. Ik heb nu een merrie die met 3 jaar ook nog een iel puppie was van rond de 1.50 en nu met 11 jaar een tank is van bijna 1.60.

Heel veel plezier met hem

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 12:30

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst ,ik vind hem leuk !

Maar is het niet wat een overhaaste aankoop ?
ik bedoel nu kunnen je dochters nog niet rijden ,hij heeft nog wel even tijd nodig om uit te groeien ,en daarbij groeien je dochters denk ik nog wel wat langer en is hij dan niet te klein zodat ze er weer afscheid van moeten nemen ?

Ik wens jij en je dochters in ieder geval veel plezier met hem en hoop dat ze net zo veel plezier aan hem als aan big mac gaan beleven :)

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 12:31

Jessie1991 schreef:
nou tiesje gaat het super goed krijgen bij jullie ! daar ben ik zeker van , hoe hij zich gistere gewoon gedroeg bij jullie had ik niet verwacht zeker toen jullie kleine meid met het knal gele karretje kwam aanzetten wat rammelde aan alle kanten hihi, hij vond t wel goed omdat er snoepjes in lagen :o de "grote" snoepkont hihi , nee ik heb een goed gevoel bij jullie en hij ook kon je gewoon zien :-D ben zelf ook blij voor jullie na alles,

(liefs de ex-eigenaresse van Tiesje:o )

Bedankt!Wij voelde gisteren ook echt de klik met hem,het enige wat me even aan het twijfelen bracht was zijn maat,maar toen ik mijn kleine meid met hem bezig zag,wist ik dat het echt helemaal goed kwam, <3 .
Ben echt blij dat we weer een lichtpuntje hebben,

Liefs de nieuwe eigenaresse van Ties, ;) .

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 12:35

aricia schreef:
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst ,ik vind hem leuk !

Maar is het niet wat een overhaaste aankoop ?
ik bedoel nu kunnen je dochters nog niet rijden ,hij heeft nog wel even tijd nodig om uit te groeien ,en daarbij groeien je dochters denk ik nog wel wat langer en is hij dan niet te klein zodat ze er weer afscheid van moeten nemen ?

Ik wens jij en je dochters in ieder geval veel plezier met hem en hoop dat ze net zo veel plezier aan hem als aan big mac gaan beleven :)

Nee we hebben er met de meiden over gepraat en ze ook uitgelegd dat ze nog zeker dit jaar niet op hem kunnen rijden,dat we volgend jaar zomer pas eens gaan kijken,maar ze zijn ook zo verliefd dat hun dat niks uitmaakte,ze willen grondwerk met hem gaan doen,wil daar ook Quinzy voor vragen om eens wat tips te komen geven.Verder kunnen ze met hem wandelen,knuffelen,poetsen en hem zoveel al leren en tegelijk zelf leren dat ik denk dat dat een heel goede basis is voor een lange vriendschap tussen hun.
Mijn dochters zullen allemaal niet groter worden dan 1.70m,(geschat door de ggd),en dan heb ik mijn jongste dochter nog van nu drie,en tegen die tijd is Zorro bijna zover dat hij ingereden kan worden,en als alles goed gaat het jaar erna het veulen van Kiara.Dus komt allemaal wel goed.Soms moet je risico's durven nemen, ;) .

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 13:59

gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst! hij is nog heel puppy op de foto's

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 14:46

_janet_ schreef:
gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst! hij is nog heel puppy op de foto's

Dankjewel,ja echt he, :) .

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 07:41

Gefeliciteerd.

Heb hier twee tinkerruinen van 3 gehad (zijn nu al weer 8) en die zijn beide alleen maar uitgezwaard, maar niet hoger geworden. Geruind op hun 3e.

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 07:59

Schafstall schreef:
Gefeliciteerd.

Heb hier twee tinkerruinen van 3 gehad (zijn nu al weer 8) en die zijn beide alleen maar uitgezwaard, maar niet hoger geworden. Geruind op hun 3e.

Ja we zullen wel zien,voorlopig gaan we toch hem lekker laten dollen met de andere veulens,en van hem genieten,we zien wel wat de tijd brengt.Hij is nog zo puppy,ben er eigenlijk zeker van dat 5 cm erbij wel gaat lukken, ;) .

gipsycobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 10:36

Gefeliciteerd hoor, wat een Skatsje <3 En gelukkig is er op de fotoos alweer een glimlachje bij jullie te zien ;)
Jullie gaan vast een prachttijd tegemoed. Geniet-Geniet-Geniet :j

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:23

die is echt heel schattig. veel plezier met hem. lekker genieten dat hebben jullie wel verdient na al dat verdriet

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 19:02

Wauw wat een leuk ding!
Ik wens jullie ontzettend veel plezier met hem toe.

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 20:14

lautje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 21:03

de tinkerruin die ik had, was toen we heb op 3 jarige leeftijd kochten, 148 gemeten. ( officieel voor de sport). toen de ruin om 6 jarige leefteid weer werd gemeten, voor de sport, door de zelfde man met het zelfde materiaal, was hij 156.7. ( na flink "klijn"gereden te hebben en een paar dagen er voor te hebben bekapt zodat hij hopelijk nog als pony hoogte gemeten zou worden). Dus dit was het bewijs dat een tinkerruin zeker nog wel groeid na zijn 3e jaar. En hij was ook zeker goed gevoed :P

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 21:06

Nigel is gekocht als puppy van 1.35 op 3jarige leeftijd.
Nu is hij 1.48!

Veel plezier met hem Cindy!

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 08:03

Puchje schreef:
Nigel is gekocht als puppy van 1.35 op 3jarige leeftijd.
Nu is hij 1.48!

Veel plezier met hem Cindy!

Wauw die is dan nog flink gegroeid,ik ben al blij met 5 cm hihi.
Meer is alleen maar meegenomen, :D .
Komende zaterdag word hij gehaald,verheug me zo erop, :o .

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:01

Gefeliciteerd, ik wens jullie heel veel geluk met jullie nieuwe "pup". Wat een leuk tinkertje zeg.
Mijn tink is op 3 jr gemeten op 1,56. Op 8 jarige leeftijd is ie gemeten op 1,63.

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 15:08

Gefeliciteerd cindy wat een leukerd, echt nog lekker puppy!

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 15:57

Dankjewel,

Gooya,bijna allemaal zijn ze als ik het zo hoor,zeker een 6cm nog gegroeid,dat geeft hoop hihi.
Hengstveulen,ja he,hij heeft echt nog zo´n veulenkoppie vind ik ;) .