Paard rijden voor en na bevalling

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_mieke88

Re: Paard rijden voor en na bevalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 10:30

schopje :)

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 19:16

ik denk niet dat het heel erg zielig is als je een merrie net voor de bevalling rijdt, de merrie moet dit alleen natuurlijk wel aankunnen.

shalinitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:01

Met mijn pony toen was ze nog van de manege wisten ze niet dat ze drachtig was heb 2 dagen voor de bevalling nog 80 cm met der gesprongen. :)

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 22:07

Ik ga gewoon door tot mijn merrie gaat aangeven dat ze bepaalde dingen niet meer kan, dan ga ik gewoon rustig met haar wandelingetjes aan het halster maken tot het veulen er is.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 23:02

Mijn merrie is 3 april uitgeteld, over 2 weken rij ik de "laatste" wedstrijd met haar.
Maar blijf haar thuis nog wel zo lang mogelijk doorrijden.
Hoeveel arbeid ze verricht hangt ook van haar af. Doe het nu al wat rustiger aan, rij niet meer zo lang en intensief als voorheen.
Maar ik wil haar wel zo lang mogelijk door blijven rijden, en of dat nou in stap, draf en galop is of gewoon een rondje rustig stappen, maakt me niet zoveel uit.

Wij willen de dag na de bevalling idd ook moeder en veulen eventjes scheiden, en ik hoop er ook weer redelijk vlot op te zitten.
Maar dat zien we dan wel! Voor de merrie is het haar eerste veulen.

StarAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:42

Ik heb mijn merrie drachtig gekocht, wist dus niet voor wanneer ze uitgerekend was
en ben de dag van haar bevalling dus nog met haar gaan rijden
('s morgens gaan rijden, 's avonds bevallen)

Heb toen wel alleen met haar gestapt op haar eigen tempo (zo weinig mogelijk benen gegeven)
Je merkt het echt wel als het voor haar genoeg is, toen ik met haar vertrok
was ze zelfs redelijk fris dus echt niet zielig ofzo,
maar op het einde merkte ik dat het voor haar genoeg was en ben ik ook onmiddellijk gestopt.

Ik voelde me na de bevalling wel een beetje schuldig maarja kon het niet weten, ze had 's morgens wel al een beetje uier maar geen melk eraan (of hoe zeg je dat)

Ze is alleen bevallen en de merrie en het veulen zijn helemaal gezond :D

Friesepoonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:50

Ik rijd altijd door totdat de merrie aangeeft niet meer te willen. Vorig jaar was dit een week voor de bevalling, het jaar daarvoor twee maanden. Ik heb het idee dat ze nu al wat 'last' krijgt, dus ga ik het gewoon rustiger aandoen.
Na de bevalling laat ik ze sowieso een week met rust, waarbij ik natuurlijk wel poets, en dan zo nu en dan het veulen ook even 'meeneem'. Na die week pak ik het rijden weer wat op (ook langzaam), beginnen met een minuut of 10, 15 en zo bouw ik weer op. Ondertussen is iedere keer als ik de merrie poets, het veulen ook t bokje, want dan moet hij ook....maar daar worden ze wel lekker hanteerbaar van.