merrie van 3 eerst naar de keuring of eerst zadelmak maken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 17:51

Wie heeft zijn paard zelf klaargemaakt? Wat heb je toen gedaan en hoe kijk je daarop terug na het resultaat?

carien13

Re: merrie van 3 eerst naar de keuring of eerst zadelmak maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:55

Ik heb ook een (bijna) 3 jarige NRPS waar ik naar de keuring mee wil. ik ben al wel bezig met longeren met zadeltje etc en ik begin ook alvast met zadelmak maken. het is namelijk al best een eigenwijs ding en ik denk dat als ik nog langer ga wachten hoe moeilijker het voor mij word. ze is nu nog redelijk nuchter en laat alles nog redelijk toe.

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 10:52

Ik zou graag wilen weten hoe een ieder dat zelf heeft aangepakt. Hoe lang van te voren voorbereid, wat voor soort training, hoeveel keer per week, hoe lang van te voren, waar lette je nog meer op? Heb je ook andere manieren gebruikt om het paard voor te bereiden en zo ja welke?

SvdVlugt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:34

Eerst naar de keuring en dan zadelmak maken,
Echter ligt het dan er weer wel aan welke maand het paard geboren is en wanneer de keuring is.
Een paard dat in oktober met 4 jaar naar de keuring gaat en in februari geboren is beleer ik wel liever eerder.
Maar dit zijn vaak de paarden die met 3 jaar nog onvoldoende waren voor de keuring en nog moesten uitgroeien.

SvdVlugt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:36

SantaCruz schreef:
Ik zou graag wilen weten hoe een ieder dat zelf heeft aangepakt. Hoe lang van te voren voorbereid, wat voor soort training, hoeveel keer per week, hoe lang van te voren, waar lette je nog meer op? Heb je ook andere manieren gebruikt om het paard voor te bereiden en zo ja welke?

Laten beleren in een trainingstal, daar zijn ze zo kundig welke bespiering er mist en hoe je dit erop traint.
Daar moet je echt een oog voor hebben..

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 12:03

Chefke schreef:
Ik heb dus compleet geen ervaringen met de keuring.
Maar ik wil dit jaar graag 2 NRPS merries voor de keuring doen een 3 jarige en een 4 jarige. De 4 jarige loopt al in de sport dressuur en springen. Maar hoe kan ik het het beste aanpakken dan met longeren van de 3 jarige. Het is de bedoeling dat ze in juni gaan. En wat bedoelen jullie met een andere conditie als in de sport? En waar moet ik op letten behalve het actief houden tijdens de training?
Ik wil het liever niet uitbesteden :o

Net iets gevulder staan dan sportconditie. ribben dus zeker niet zichtbaar als ze aan het lopen zijn. Goed oefenen op het harde want dat moet sinds vorig jaar ook gebeuren voor merries die voor stamboekopname gaan.