Melanie5 schreef:Koenlover, zoals Yorick al zegt, er komt echt heel wat bij kijken. Er wordt streng gejureerd op de hengsten keuring en de kans dat een hengst doorgaat, is klein.
Als ik heel eerlijk ben, zie ik op deze foto's niets spectaculairs aan deze hengst. Ik zou eerder gewoon de pony gebruiken waar je hem voor gekocht hebt.
Al zou hij goedgekeurd worden (of je houdt het bij de Engelse licentie), dan komt er daarna ook nog een hoop werk bij. Als er mensen hun merrie brengen, zul je je daar ook mee bezig moeten gaan houden. Kan je op jou stal extra merries kwijt? Merries met veulens is nog lastiger. Heb je voldoende land? Kan de hengst in de koppel of moet je aan de hand dekken? 1 van mijn hengsten kan niet in de groep bij merries, dus moet ik alles aan de hand dekken. Dat kost een hoop tijd en gedoe.
Ga anders eerst komend jaar eens naar regionale keuringen of de Premium show van het WPCV. Kijk eens wat jury leden van hem vinden. Dat is goedkoper dan de hengstenkeuring.
Ik ben absoluut met je eens dat ik er niet aan moet beginnen als hij geen kans maakt. Maar ik wil eerst eens kijken wat een paar fokkers ervan vinden. Ik ben ook reeel, als de kenners er niks in zien zal ik er ook niet aan beginnnen, maar...
Ik heb 3 grote merrie veulenboxen vrij bij mij op stal, dat lijkt me zat. Verder heb ik nog 1 kleinere box voor alleen een merrie en 1.5 hectare weiland vrij voor de natuurlijke dekking (tot nu toe heeft hij de merrie's waarvan ik het weet bij de vorige eigenaar altijd gewoon in de groep in de wei gedekt).
Maar bedankt voor je tip over regionale keuringen en ik neem je advies zeker serieus. Maar ik heb 8 grote en kleine paarden en genoeg tijd daarvoor, dus de tijd die het extra kost met de merrie's die gedekt moeten worden kan ik ook wel missen mocht het zover komen.