Is voorbrengen een kunst? Zelf doen/iemand zoeken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 23:05

Jennygirl schreef:
Het zal vast heel goed gaan. Ik heb Franka al aangegeven dat ik waarschijnlijk een aussie aan doe, als ik dan onderuit ga, glij ik tenminste lekker mee. En veel lekkers in mijn zakken, dan blijft Cheyenne, wat er ook moge gebeuren, in ieder geval in de buurt.

Jen, dat gaat HE-LE-MAAL goedkomen Knipoog Een aussie....boterhamzakkies....spikes.....mango's, rummeloenen en de geit en we winnen de eerste prijs met Yen *LOL*

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 23:07

Jennygirl schreef:
Och heden, dit klinkt allemaal wel heel moeilijk. En nu heb ik dus net tegen Franka gezegd dat ik wel met Yen ga rennen. Ik denk niet dat het een hele goede indruk maakt als ik er op mijn buik achteraan gesleept wordt.

oja en wij hoeven alleen maar te draven.....geen rare dingen verder.....alleen HARD draven en weer HO Tong uitsteken (anders doen we wel samen....)

Jennygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 23:10

Hard draven en HOOOOOOOOOOOO nou!!!!! En zo'n soepele draai in de hoek.

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 23:19

en wiegen met je heupen en dan met een mooie slingerbeweging het touw over je hoofd laten zwieren, zodat je paard een mooie draai om je heen maakt Knipoog

Jennygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 23:30

Na 30 lessen salsa zal die heup beweging wel lukken, misschien kan ik een walkman opzetten met wat latin muziek. Beetje gel in Yen dr oorhaar... Het wordt een topper! Ik zal zo even die slingerbeweging oefenen. HOPPA!

shasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 13:31

Ik geloof dat je iemand mag meenemen in de bak die er met een zweepje achter loopt bij het draven.
Maar probeer te oefenen dat hij goed met je mee draaft zodat als het niet mag je niet in de problemen komt.
Veel cavaletti laten lopen leren goed en ruim hun benen op te tillen

merelberfe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 15:27

Goed Voorbrengen is zeker een kunst. Je moet, als je voorbrengt het paard in de gaten houden zodat hij niet galop springt, en toch heel goed gaat draven. het paard noet goed vanuit de AH vertrekken en zich goed laten showen. hij heeft hier twee rondjes (van ong. een veld van 20x60 meter) de kans voor- Je moet als voorbrenger niet aan de paard gaan 'hangen' maar ook niet volledig los laten. Mag hem absoluut niet storen als hij eenmaal gaat. Je moet idd een tweede man in de veld hebben die het paard opjaagt. ook deze moet een beetje inzicht hebben in het beweging van het paard- hij moet niet gaan jagen als het paard op zijn hoogste is maar als het paard meer kan laten zien wel zo jagen dat hij net dat beetje extra gaat.
En je moet idd met binnenkomen hem mooi neerzetten- de voorbenen naast elkaar met een vd achterbenen lichtjes naar achter zodat zijn exterieur mooi uitkomt.
Dus dan zou ik als ik jouw was toch iemand laten voorbrengen die er ervaring mee heeft. Wij laten dat ook altijd doen bij onze friezen (en voorbrengen is bij elke ras hetzelfde)

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 16:06

Ja, maar wij (Jenny-girl en ik) gaan met Cheyenne naar een amateurkeuring en dan MAG je je paard niet eens door een prof laten voorbrengen.....dus we moeten er echt zelf aan geloven. We zullen goed moeten oefenen!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 16:34

Damned... Hoe geraak ik daaaaar nu aan?