[H] Rubinstein x Ramiro x Amor

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:20

en dat terzijde geeft rhodium niet altijd grote paarden, niet veel voorbeen en moeilijke karakters

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:24

s0173957 schreef:
V
Op mijn lijstje staan nu nog:
- August der starke
- Rock Forever
- Johnson
- Blue Hors Romanov (superhengst, maar met 2x Rubinstein zo dicht op elkaar weet ik niet dat ik het aandurf).

Alle lijnen die niet direct met broer/zus/vader/moeder te maken hebben noem je geen inteelt maar lijnenteelt. Door bijvoorbeeld kleindochter met opa te kruisen kan je juist de goede eigenschappen naar voren halen. Je moet daarbij alleen wel oppassen met overeenkomsten in slechte eigenschappen. Die kunnen door lijnenteelt ook bevestigd worden.

(Verder weet ik niets van de hengsten af dus kan ik je daarbij niet helpen.. )

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:27

Welke hengst geeft er nooit een kleine en enkel goeie karakters, als je daarop gaat selecteren kun je geen enkele KWPN dressuurhengst gebruiken. Ik heb al een groot aantal Rhodium afstammelingen gezien die juist een heel aansprekend voorbeek gebruik hadden en veel maat en zelfhouding. :)

Maar goed, kan niet dus zinloze discussie. ;)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:32

ik ken ook veeel rhodiums, veel gereden en zadelmak gemaakt..
er loopt regelmatig een kleinere tussen en dat is nou net wat s01.. niet wil die wil zeker zijn van vergroting dan moet je bij rhodium niet zijn..
en niet om l*llig te doen maar rhodium staat dan wel erg bekend om zijn "niet makkelijke karakter" ;)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:37

nog even terugkomend op je post, waarom zou je geen enkele kwpn hengst kunnen kiezen? jij vind dat geen 1 hengst een beter karakter fokt als rhodium? of begrijp ik je nu verkeerd

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 13:47

Dat eeeerg groot van je Rousseau veulen vind ik nu helemaal niet erg, in tegendeel.
Liever eentje van 1m80 dan eentje van 1m69 hier!

Lante, bedankt voor je inbreng, maar Rhodium wordt het niet, spreekt me ook helemaal niet aan.

Lante

Re: [H] Rubinstein x Ramiro x Amor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:04

Dat zou ook niet verstandig zijn, vandaar mijn edit. Ik zou wel voor een hengst kiezen die een goeie zelfhouding doorgeeft en een mooi front. :)

@essiesilly: Karakter is persoonlijk en moet bij je passen. Rhodium karakters passen misschien niet bij iedereen, maar dat geldt ook voor andere hengsten. Ik heb geen idee wat bij TS past, dus ik adviseer niet op karakter, alleen op exterieur/beweging/eventueel gezondheid en natuurlijk is mijn advies ook gebasseerd op mijn persoonlijke mening over nakomelingen die ik gezien heb en ken. :)

Maar ik adviseer Rhodium dus in dit geval niet vanwege de afstamming met Ramiro daarin, omdat de merrie dat ook al heeft zo dichtbij heeft.

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:07

Ik gooi er ook maar een in: Bretton Woods? Aangezien ze van Johnson een goed veulen heeft gehad en BW genoeg schoudervrijheid heeft en ook groot zat is.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 16:10

Die was er normaal gezien op gegaan ja, maar we betalen geen €1500 voor een hengst zonder veulens...
Als z'n veulens dit jaar super meevallen maakt hij kans voor volgend jaar, maar z'n prijs is overdreven voor een hengst zonder nakomelingen als referentie.

Dus ik ben volledig akkoord met jou, alleen niet met de werkwijze van de eigenaar...

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:56

Charmeur zal waarschijnlijk ook wel vergroten, maar hier is nog niets van geweten,
dekgeld vorig jaar 1000 euro, maar denk dat het dit jaar wel zal stijgen.
Karakter van de hengst zelf is super.

En dan ... Bojengel, je bent er voor of niet ... maar zal iig vergroten, massa toevoegen ook wel denk ik,
karakter is een vraagteken hoe hij dat doorgeeft, maar de hengst zelf is niet verkeerd qua karakter.

fientje5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 08:42

Als ik uit je lijstje mag kiezen ga ik voor Rock Forever!
Onlangs nog in actie gezien, samen met enkele nakomelingen en dat was top!
Ben erg gescharmeerd door deze hengst, ook van Romanov!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 10:15

Charmeur en Bojengel zijn me niet interessant genoeg.
Mss later, als ze zich bewezen hebben, maar we gaan niet graag naar jonge hengsten.

Klinkt goed ivm Rock Forever. Waar heb je hem zien lopen? In Duitsland zijn de hengstenshow al volop bezig...

Rachral

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 11:12

Het is dat je niet graag naar jonge hengsten gaat maar de San Amour van Philippe Jorissen; Special Agent Amour zou perfect passen op je merrie!
Een hengst met heel veel trit in de benen, veel maat, laat aan de hand al zien dat hij tot verzameling in staat is en rontgenologisch goed want hij gaat naar de 3e bezichtiging bij het BWP.
Bovendien zit het met de africhting wel goed bij Jorissen, die hengst gaat zeker zijn weg.........

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 11:50

Op zich akkoord, maar de merriestam achter de hengst is dan weer niet geweldig.
Met Polidiktus komt daar een, dressuurmatig gezien, niet heel interessante hengst achter.

Maar wel een hengst om in de gaten te houden de komende jaren, dat is waar. Ook vanwege de maat en massa die er dankzij het springbloed dan weer in zit! En al Duits gekeurd ook, dus zeker in de gaten te houden voor de komende jaren!

Ik had hem al bekeken maar niet echt doorgedreven. Ook moeilijk om er nu al filmpjes van vast te krijgen. En ik wil toch ook graag nakomelingen zien...

fientje5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 13:19

Rock Forever gezien op de hengstenshow onlangs in Aken. Hengst met veel front, maat en super bewegen.
Ook die nakomelingen konden mij echt bekoren. Idem papa, dat kon ik niet zeggen van de fantastische hengst Damon Hill! Schitterende hengst zelf, supershic maar zijn nakomelingen..... had ik meer van verwacht. Fokt trouwens ook niet groot. Special Agent Amour is voor mij ook top, was ook in Aken en ben eveneens ook echt benieuwd naar zijn volgelingen. Een hengst die het volgens mij echt gaat maken als hij zijn kwaliteiten doorgeeft, nog even afwachten....

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 13:32

Ik had gehoopt hem te zien in Vechta op 19 en 20 februari, ik dacht dat Holkenbrink dan ook kwam maar dat is dus niet.
Ik heb wel de video van de hengstenshow in Aken gezien maar da's niet hetzelfde.
Had ik geweten dat hij daar kwam was ik ook gaan kijken, Aken is maar een dik uur rijden van hier, maar dat wist ik dus niet.

Grande444

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 19:06

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 19:17

Dank je.
Ik zie dat de lovende woorden over hem niet gelogen of overdreven waren.
Nu nog laten zien dat hij dit ook kan vererven!

Grande444

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 20:13

Graag gedaan, ik hou heel veel van hem, hij is absoluut mijn favoriet.

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 14:59

Heb je ook een filmpje?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 15:43

Van?
De merrie?
Ze is nooit onder het zadel geweest en is chronisch kreupel door trauma, dus veel zal je daar niet van leren.

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:57

Lante schreef:
Ik ben zelf altijd wel gecharmeerd van de nakomelingen van Rhodium. Ik vind dat er ook een hengst op mag die wat meer front doorgeeft als ik de nakomelingen en de merrie zo bekijk.
Edit: zie dat deze merrie al Ramiro bloed heeft, dus dat wordt wel heel dichtbij, valt Rhodium dus af. :+

Mijn merrie heeft veel front meegekregen van Rhodium. Ook een super karakter. Wij zoeken juist een hengst voor haar die meer achterbeen heeft. Voorbeen heeft ze genoeg.
En eerlijk over zijn karakter.. Een lievere twenter kun je niet hebben, ook als veulen een heel lief merrietje.. Wij wonen vlakbij de fokkers van Rhodium en hier lopen er dus ook veel van rond, en ik ken zelf veel ruiters die Rhodiums rijden maar dat ze een onaardig karakter hebben heb ik nog nooit gehoord.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 12:51

En wat is het geworden? :)

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 14:01

Johnson.
Ondertussen al 4 weken drachtig.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 22:06

Super! *\o/*