Richtprijs haflinger ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Re: Richtprijs haflinger ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 15:18

Ik ben aan het rondkijken voor een haf (heb de tijd).
Maar ik merk ook duidelijk verschil in prijs.

Natuurlijk is een goed gebouwde/doorgereden(op niveau)/brave/verkeersmakke Haf met leuk papier duurder dan een simpele haf die alleen netjes een rondje kan rijden in de bak.

Maar dan nog zie ik duidelijke prijsverschillen.
Veel mensen hangen aan hun emotionele-binding met hun paardje (die ze om wat voor reden moeten verkopen) vaak in verhouding een duurder prijskaartje dan iemand die gewoon een haf te koop heeft.
Er staan simpele brave hafjes te koop vanaf 800E tot 2000E (de laatste zijn vaak mensen die dus hun emotionele waarde vergoed willen hebben).

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 18:53

je betaald voor papier, geslacht , bloedlijnen, prestaties, maat en uiterlijk,

Bij een fokker zal je snel wat duurder uit zijn... die kent het paard heeft het opgefokt, waarschijnlijk keuringen mee gelopen en heeft zo een prijs bepaald voor zijn dier.

Het is net wat je wilt.

Als je je paardje gevonden denkt te hebben zal ik het niet laten zitten op een paar honderd euro.

Zoals ik op de vorige pagina las op een paard van 1500 max 1250 voor uit zou geven... die 250 verschil doet het hem dan ook niet meer in mijn ogen.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 18:54

Robin_S schreef:
€ 1500 voor een gezonde recreatiehaflinger van 15 is wel een goede prijs, misschien kan je er nog een paar honderd euro afkrijgen maar op zich is het een eerlijke prijs lijkt me

Lijkt mij ook.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:15

Op marktplaats staat er 1 tekoop van 1.55 kan nog niet echt veel 5 jaar voor 2250€ is dat een juiste prijs.Ohja het is een ruin.Is er misschien hier van bokt al iemand eens wezen kijken

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:21

vorig jaar is er een haflinger aangekocht bij ons op de stal, een hengst van 3 jaar dat niets kan en wel goede papieren, vader heeft edelweiss brandmerk.

Nu hoor ik dat deze haflingers wel 25.000 waard zijn, dat lijkt me sterk, ik geloof er niets van.

klopt dit?

Want ik weet dat zelfs in oostenrijk heel veel haflingers naar de slacht gaan.

lau4lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:35

bij ons op de manege was een paar jaar geleden ook een haf gekocht.
die stond op een markt, voor heel weinig geld. terwijl ze een stamboek had (winner v d wortel is de vader)
nou daar moest dan wel wat mis mee zijn dacht de manege eigenaresse.
Ze had em toen toch gekocht, maar we hebben nu nog steeds niks kunnen vinden. (ze is alleen niet altijd bomproof, maar als dat de reden is om haar zo goedkoop weg te doen..)

dus soms is het ook een beetje vaag allemaal :+

Breda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:54

Ik zou 1500 voor een haflinger van 15 jaar wel betalen.
Voor mijn haflinger van 11 jaar heb ik misschien ook wel teveel betaalt volgens sommige mensen, maar ik had een klik met deze en wilde deze dus ook hebben. Ik betaal liever wat meer voor eentje waar ik een goed gevoel bij heb dan wat minder bij eentje waar dat gevoel niet is.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:59

Je betaalt bij haflingers voor de papieren, voor de stokmaat (tegenwoordig is hoe hoger hoe duurder) en voor het karakter. Natuurlijk is er nog veel meer van invloed maar dit zijn wat mij betreft wel de hoofdpunten. 1500 euro voor een 15 jarige merrie is een aardige prijs wanneer het dier echt braaf is. Wanneer het karakter te wensen over laat zou ik lager gaan zitten.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:03

ik zou 1000 euro bieden,omhoog kan altijd nog,naar beneden niet!
ik zelf vind 1500 te veel voor een 15 jarige........1000 euro zou mooi zijn.
heel veel succes!

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:05

volbloedfan schreef:

De vraagprijs lijkt me heel rieel als ze echt zo is zoals in de advertentie vermeld. Vind maar eens een mooie pony, met goede afstamming, die springen en dressuur kent, houdt van knuffelen en allerbelangrijkst: Geschikt is voor kinderen en beginnende ruiter. Mocht je zo'n pony kopen dan denk ik dat het, het zeker waard is om een paar honderd euro meer uit te geven voor een pony die precies bij je past en vertrouwd is met kinderen!

Plús dat je vaak al veel geld uit gaat geven om het dier te onderhouden, trainen, vervoeren en dergelijke. Dan zou ik op betrouwbaarheid zeker niet besparen.

daphnexl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:33

1500 is er normale prijs voor een haflinger,
mijn vorige verzorghaflinger heeft 4.500 gekost, dus dit is bij mijn oude verzorgpony vergeleken niet duur !

Daphne

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:46

Ragdollcat schreef:
vorig jaar is er een haflinger aangekocht bij ons op de stal, een hengst van 3 jaar dat niets kan en wel goede papieren, vader heeft edelweiss brandmerk.

Nu hoor ik dat deze haflingers wel 25.000 waard zijn, dat lijkt me sterk, ik geloof er niets van.

klopt dit?

Want ik weet dat zelfs in oostenrijk heel veel haflingers naar de slacht gaan.

hahahah nee dit is echt een sprookje.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:23

Ben je al wezen kijken bij de merrie? of is dat morgen pas?

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 22:57

Sjuuuuuul,ik ga morgen kijken, spannend !!!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 13:04

het heeft inderdaad te maken, wat hij kan, en de papieren zeggen ook veel en de keuringen die een haflinger heeft gelopen..

voor een 15-jarige had ik ook richting de 1000/1250 gekeken..
de de 4 jarigen tot de 10 jarigen zijn volgens mij het duurste..

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:55

EN EN EN.... HOE WAS T??? (ben niet nieuwsgierig ;) )

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 18:28

Helaas Djuuls,dit was niet de haflinger die ik zoek !!!
Dus bokkers, ik ben nog zoekende....!!
Mijn voorkeur gaat toch een beetje naar een ruin,en de hoogte vanaf 1.48,
niet te klein dus.
Minimaal 8 jaar en maximaal 16 jaar.
Verkeersmak en gewent zijn om alleen,zonder maatje,
naar buiten te gaan !

xSylvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:54

1500 lijkt me een goede prijs

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 09:37

Kolkje schreef:

Jammer... :( maar er zijn er nog zat leuke haffie's ;) hou me ogen voor je open...

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 09:59

Het is idd maar wat de gek er voor wil betalen.

Zo stond er een haf voor 4.500 op internet, die uiteindelijk toch 'maar' voor 2.400 is weg gegaan.

Ik heb zelf eind vorig jaar een 4 jarige merrie van Abel x Nebos 1 gekocht. Ze is naar de elite keuring geweest, bestgaand kampioen onder het zadel geworden, heeft al een veulen gehad (die liep er nog bij toen ik haar kocht) en ze liep al voor de kar. Ook is ze super verkeers mak en bomproof.

Daar hangt dan natuurlijk nog weer een ander prijskaartje aan (die eigenlijk buiten mijn boekje ging, maar wie wat wil..).

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:25

Kolkje schreef:
Mijn voorkeur gaat toch een beetje naar een ruin,en de hoogte vanaf 1.48,
niet te klein dus.
Minimaal 8 jaar en maximaal 16 jaar.
Verkeersmak en gewent zijn om alleen,zonder maatje,
naar buiten te gaan !

Ik heb je een pb gestuurd.
Heb 2 haffies voor een leuke prijs te koop.
De ruin is dan wel 6 ipv van 8 maar voldoet verder aan je eisen.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 19:00

Ik heb voor mijn Haflingermerrie met papieren (vader: Sultan), net aangereden, als 3-jarige gekocht voor 1500 euro (10 jaar geleden). Nog geen moment spijt van gehad, want het is een super betrouwbaar paard, wel wat nukkig (niet echt knuffelig dus), maar heel braaf zowel in omgang als in rijden.

1500 euro is een redelijke prijs, al vind ik het voor een paard zonder papieren wel wat veel.

Enneuh, het is echt geen fabeltje hoor, van die veulens van 25.000 euro. Elk jaar wordt in Ebbs (Oostenrijk) een verkoop gehouden, vorig jaar is het duurste veulen zelfs 60.000 euro gegaan.
Als je naar deze website gaat, zal je zien dat de luxe-Haflingers dus echt wel voor heel wat geld de deur uit gaan.
http://www.haflinger-tirol.com/nc/en/fo ... _for_sale/

zep_bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 19:10

ik denk dat haflingers en fjorden nogal naast elkaar liggen als je kijkt naar prijs ezv..

ik zit zelf mee in de fjorden en vind dit ook veel terug .. vaak is het ook maar wat de gek er voor wil geven !

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 19:11

tess_84 schreef:
Ik heb voor mijn Haflingermerrie met papieren (vader: Sultan), net aangereden, als 3-jarige gekocht voor 1500 euro (10 jaar geleden). Nog geen moment spijt van gehad, want het is een super betrouwbaar paard, wel wat nukkig (niet echt knuffelig dus), maar heel braaf zowel in omgang als in rijden.

1500 euro is een redelijke prijs, al vind ik het voor een paard zonder papieren wel wat veel.

Enneuh, het is echt geen fabeltje hoor, van die veulens van 25.000 euro. Elk jaar wordt in Ebbs (Oostenrijk) een verkoop gehouden, vorig jaar is het duurste veulen zelfs 60.000 euro gegaan.
Als je naar deze website gaat, zal je zien dat de luxe-Haflingers dus echt wel voor heel wat geld de deur uit gaan.
http://www.haflinger-tirol.com/nc/en/fo ... _for_sale/

Haha, daar ben ik geweest (lang geleden) Dan heb je het wel over een van dè haflingerstallen. Ik heb voor mijn kruising hafxfjord van 7 (nu 9) 1500 euro neergelegd met zadel en hoofdstel en hij werd gebracht. (het was ook maar 10 min. naar de stalling)

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 19:56

Emma525, dat is het punt ook niet he :) Het ging erover dat het een fabeltje is dat er Haflingers aan die prijs zouden weggaan, wel, dat is het dus niet!
Kruisingen zijn volgens mij altijd minder geld waard dan een zuiver ras (uitzonderingen daargelaten). L'Amour hebben ze ook gebracht voor die prijs :)