Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
volbloedfan schreef:
Ragdollcat schreef:vorig jaar is er een haflinger aangekocht bij ons op de stal, een hengst van 3 jaar dat niets kan en wel goede papieren, vader heeft edelweiss brandmerk.
Nu hoor ik dat deze haflingers wel 25.000 waard zijn, dat lijkt me sterk, ik geloof er niets van.
klopt dit?
Want ik weet dat zelfs in oostenrijk heel veel haflingers naar de slacht gaan.
Kolkje schreef:Helaas Djuuls,dit was niet de haflinger die ik zoek !!!
Dus bokkers, ik ben nog zoekende....!!
Mijn voorkeur gaat toch een beetje naar een ruin,en de hoogte vanaf 1.48,
niet te klein dus.
Minimaal 8 jaar en maximaal 16 jaar.
Verkeersmak en gewent zijn om alleen,zonder maatje,
naar buiten te gaan !
tess_84 schreef:Ik heb voor mijn Haflingermerrie met papieren (vader: Sultan), net aangereden, als 3-jarige gekocht voor 1500 euro (10 jaar geleden). Nog geen moment spijt van gehad, want het is een super betrouwbaar paard, wel wat nukkig (niet echt knuffelig dus), maar heel braaf zowel in omgang als in rijden.
1500 euro is een redelijke prijs, al vind ik het voor een paard zonder papieren wel wat veel.
Enneuh, het is echt geen fabeltje hoor, van die veulens van 25.000 euro. Elk jaar wordt in Ebbs (Oostenrijk) een verkoop gehouden, vorig jaar is het duurste veulen zelfs 60.000 euro gegaan.
Als je naar deze website gaat, zal je zien dat de luxe-Haflingers dus echt wel voor heel wat geld de deur uit gaan.
http://www.haflinger-tirol.com/nc/en/fo ... _for_sale/