[TI] wie kent tinkermerrie gwenn (vd asheuvel)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 11:29

mlenten schreef:
http://94.100.123.68/1030100001-1030150 ... _KEZo.jpeg

Hier is Gaby dan!!!
Wij hebben haar 7 jaar geleden (drachtig) gekocht bij Gadedijk.
We moeten elkaar wel eens gezien hebben bij de Tinkerdagen, raar idee toch!
Mijn 11 jarige dochter Renske gaat nu L dressuur met haar starten.

En nog eentje...
http://94.100.121.216/992300001-9923500 ... _sRWI.jpeg

Ook zijn wij sinds 3 jaar (eindelijk !) eigenaar van Dinja, zie foto
(helaas haar prachtige sokken af moeten scheren ivm vreselijke mok)
Ik ben 5 jaar bezig geweest om haar uiteindelijk te kunnen kopen in Belgie bij een fokker, ze zag er vreselijk uit.
Ze had totaal geen vertrouwen meer in mensen.
Het gaat nu inmiddels veel beter, de tinkerdames zijn weer samen en Gaby voelt zich hierdoor beter dan ooit!
http://94.100.122.187/1107200001-110725 ... _OzE7.jpeg

Was heel blij dat deze twee dames weer bij elkaar zijn gekomen (uiteindelijk)! Echt super dat je Dinja ook gekocht hebt +:)+ We hoorden toendertijd dat (ondanks de afspraak) ze toch uit elkaar getrokken waren...vreselijk! :( Die twee waren al onafscheidelijk op de Asheuvel, altijd erg leuk om te zien!

Het is inderdaad niet lekker gegaan bij Louise....hoop leugens en informatie achterlaten. Het enige volle broertje van Anouk (mn eigen tink) is ook toendertijd met de hele groep (ook Gaby en Dinja) naar Gadedijk verkocht met moeder Sjouk(j)e. Ik heb haar toen nog enkele keren gemaild, maar kreeg nooit antwoord terwijl ik heel graag wou weten hoe het met hem ging en hoe hij eruit zag op latere leeftijd! Enkele jaren later hoorde ik dat hij (op jonge leeftijd?) overleden was, en dit was via via, echt heel smerig....

En heel veel succes vandaag! Ben benieuwd of het halfzusje van mijn tinkie bevalt :D

mlenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 17:34

Ben zóooooooo benieuwd !!!

irmalouise

Re: wie kent tinkermerrie gwenn (vd asheuvel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:00

Hey Tinkertje hoe was Gwen, wel grappig zeg want ik ken het baasje van Gaby een vriendin van haar die dus ook op de foto staat, ze zit denk ik op Dinja is weer een vriendin van mij.
En doordat ik zag dat je uit Texel kwam dacht zou eens kijken in je profiel en zie gewoon dat jij het bent Petroes, echt wat is de wereld dan klein zeg.
Ik heb Gaby ook eens in het echie gezien echt een prachtige dame is dat, die zou ik ook wel willen hebben haha.
Hoop dat Gwen in de smaak viel, want die verdiend nu ook wel een mooi en liefdevol plekje.
Vind het wel een mooi tinkertje lief koppie heeft ze iig, en ach jammer van het weinige sok, maar goed als haar karakter maar goed is dat is toch veel belangrijker. En niet alle tinkies zijn lekker vol hihi.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 20:20

hey irma jij ook hier whaha
hou je vast heel lnang verhaal :P
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ik ben er weer hele rit vanaf texel ritje rotterdam maar goed dat hebben we er voor over
we zijn expres eerder gegaan omdat de eigenaresse tot 12 uur moest werken
dus ik heb gezegt dan zorgen wij dat we er om 11 uur zijn ;)
ik ken het wereldje inmiddels en wil wel zeker weten dat ze niks toegediend heeft gekregen want dat gebeurd echt met regelmaat is mijn ervaring
maar goed daar aan gekomen was de eigenaar er dus wel al best raar want ze kon niet vrij er voor nemen ?
ze was wat van slag toen ze ons zag . dat zag ik aan alles
ze zat in de manege in het rookhok en begon een beetje paniekerig om haar heen te kijken en te praten met een meisje van een jaar of 22 :Y)
die bleek ook wel op gwen te rijden
en het duurde echt lang voordat ze naar ons toe kwamen dat vind ik best raar want ze kent mijn kennis want die zijn vorige week al wezen kijken en rijden
maar ja is mijn idee
dus ik zeg tegen mijn kennis dit duurt te lang waar staat gwen ik ga er kijken 8-)
toen kwam de eigenaar er ook meteen achteraan :P
in stal aangekomen en daar stond ze teneerste was ze echt geen 149 zoals hun zeggen 145 op zijn hoogst
maar dat maakt niet veel uit :D
maar pfff wat een ranke dame zeg wat heb ik dan een mega tanken := maar ze was echt heel mooi <3
ik heb voorgesteld dat het dochtertje van mijn kennis er maar mee moest rommelen ik zeg ik bekijk het op een afstand hoe ze reageerd als je hulp nodig heb dat help ik je
dus halstertje om en uit stal gehaald deken eraf en toen geborsteld ondertussen heb ik haar rug en benen enz onderzocht en heb ondertussen een vragenvuur op de eigenaar afgevuurd zodat ze meteen wist dat ik echt wel verstand van zaken had :wave:
de sokken goed bekeken ik zag geen rare dingen geen mok of zoiets maar waarom scheer je ze af ?
ze vond het niet mooi zegt ze hmmm het is een tinker duhhh ??
maar echt alles was geknipt en geschoren oortjes , baardharen ,neusje alles was glad |(
mijn kennis had me verteld dat er een zadel oplag waar ze 1000 voor wilde hebben :roll:
maar dit zadel had ik nog geen 100€ voor gegeven ? dat was echt geen merkzadeltje dus waar is de andere dan gebleven geen idee ik kreeg ook geen zinnig antwoord :Y)
de singel was ook te lang dus moesten gaatjes bij dus ik zeg goh is ze afgevallen nou ja nou ja ze kan wel wat meer vlees hebben ja
ja joh gek he als je er een zadel en singel opgooit die er niet bij hoort maar goed het zadel lag wel redelijk
en als ze besluit haar te doen dan had ik al gezegt laat wel een goed zadel aan meten want een zadel is zo belangrijk dat het goed ligt
toen ging de telefoon van die eigenaresse echt zo'n vaag gesprek het was gewoon haar man of vriendin die belde onder het mom van hai ik zag je paardje op marktplaats staan heb je die nog want ik wil komen kijken ze antwoorde heel kort ja die is er nog maar er zijn nu mensen bij en die zeggen vanavond of ze haar kopen doeiii ..bam hoorn erop :+ ja joh ik ben niet blond maar dat was echt geen echte geintresseerde maar gewoon een vriendin of kennis :x
effe de druk opvoeren ze zag dat ik haar niet geloofde en keek de andere kant op 8-)
maar ja toen naar de bak daar was effe daarvoor een les aan de gang dus ik dacht dat is mooi dan weten we ook hoe ze daar op reageerd
maar helaas de les was net af :+ maar er kwam net 1 nieuwe in de bak die kreeg ook les
dus we zijn naar de andere kant van de bak gegaan en heb het dochtertje erop gelaten en ik ben er bij gebleven ze heeft vorige week ook al gereden dus dat was vertrouwd
tenslotte is ze voor haar en haar moeder
ik vond haar meteen heel voorwaarts en kijkerig nu is dat niet erg maar ze rommelde erg met haar hoofd niet onspannen ze zag in iedere hoek bakkabouters :P
dus ik vroeg hoe voelt het nou aan is ze anders dan vorige week nou zei ze ze is wel erg snel vorige week was ze sloom toen kreeg ik haar bijna niet vooruitna een tijdje zei ik durf je in draf ja hoor dat durf ik wel maar na 2 rondjes ging ze in stap en zei ze ik vind haar echt snel en anders
ik zei nog effe een paar rondjes kijken of ze dan meer ontspant maar het bleef het zelfde .galopje hebben we maar niet gedaan dat vertrouwde ik niet met haar erop
dus ik zeg ik ga er wel op
dus ik stap op en ga eerst een tijdje stappen
het voelt heel raar zo'n klein fijn paardje onder mijn kont ik voelde haar buik niet zo smal was ze :+
maar goed de eerste 2 rondjes dacht ik ik weet het niet haar mond voelde niet fijn zodra ik wat vroeg ging ze hevig in verzet
sterrenkijken was heel normaal dat deed ze ook steeds bij mijn kennis haar dochter
ik heb er doorheen gereden eerst een tijd gestapt en toen gaf ze zich over en ontspande liep keurig nageeflijk
maar ik wist al genoeg dit is geen beginnners pony het echt een aapje die je constant moet vragen en echt moet rijden
nu vind ik dat niet erg maar ik moet aan twee beginners denken (moeder en dochter)
na een hele tijd gedraaft en gestapt op linker en rechterhand heb ik haar in galop gezet
ik vond haar echt heerlijk rijden maar wel pittig nu is mijn dikbil ook niet sloom dus ben wel wat gewent ;)
maar mijn kennis zei ook ze is totaal anders als vorige week toen was ze echt sloom en moest je haar vooruit duwen dus ik ben overtuigt dat ze gedrogeerd is dat heb ik ook hardop gezegt :Y)
nu zag ze alles overal enge dingen en kabouters
die bak is echt wel vertrouwd dus geen vreemd terrein ze komt daar bijna dagelijks ?
na een tijd zei ik tegen mijn kennis wil jij ook nog erop
nou nee zei ze ik durf niet ik zie het echt niet zitten ;(
dus ik zei oke klaar dan super pony voor iemand die er echt mee aan het werk zet maar niet voor jullie
dit is een karakterpaardje en geen lekkere sul hier moet je zelf en je dochter niet mee willen laten buitenrijden
ik zit dit te vertellen met een ontspannen teugeltje en zo ineens uit het niks schiet ze er vandoor als een bezetene >;)
nu ben ik niet snel onder de indruk en lig er niet zomaar af gelukkig en ik was heel blij dat ze dit nu deed met mij erop en niet met mijn kennis of haar dochter +:)+
die schrokken zich wild en waren er nu helemaal klaar mee
daarna heb ik haar nog even doorgepakt en toen was het weer over
toen ben ik afgestapt en heb gezegt klaar ermee niet doen :n
daar was mijn kennis ook echt mee eens
ze was ook heel blij dat ze er niet op was gestapt want zei ze dan had ik echt zandgehapt :=
dus we lopen de bak uit komt de eigenaar naar ons toen en vraagt en ?
ik zou reageren van jeetje wat deed ze nou dat doet ze anders nooit hoor >;)
maar nee hoor ze wilde alleen meteen weten of ze verkocht was of niet 8)7
dus ik zeg alles leuk en aardig ik vind haar super leuk maar ze is niet voor mij maar voor moeder en dochter die er beide relaxt op willen rijden hoofdzakelijk buiten en dat is met haar niet relaxt en verantwoord
dus nee ze gaat niet mee naar texel
toen zegt ze oke jammer dan hou ik haar zelf heb ik net besloten want iemand wil haar wel leasen ??
oke goed hoor we hebben nog effe koffie gedaan in de manege en zijn toen weer vertrokken
ik ga mijn kennis nu helpen met zoeken naar een lieve betrouwbare pony waar moeder en dochter relaxt op kunnen rijden
hij/zij is geboren maar we moeten hem/haar effe vinden
niet over 1 nacht ijs gaan dan komt het goed +:)+

heel jammer hoor want ik vond haar echt heel leuk en lief maar absoluut geen beginnerspony

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 12:29

ooohhh ik ben gemeen }:)
ik heb nog even een mailtje naar die eigenaresse gedaan van gwen omdat ik het idee had dat ze uit haar nek banketstaaf over dat ze haar nu houdt en gaat nu verleasen :?
ik heb een hotmail adres aangemaakt onder suzan terborg whaha zelf verzonnen ik ben slecht :Y)
ik heb haar gemaild dat ik een super brave pony zocht voor mijn dochter van 13
die nu een welshje heeft maar die te klein voor haar word en nu met pensioen gaat omdat die dit jaar 23 word
dus ik zoek nu een bomproefpaardje :+
waarmee ze veilig buiten kan rijden en nog een heel banketstaaf verhaal erom heen
dat ze wel rijervaring heeft enz enz
Laatst bijgewerkt door Berdien op 14-01-11 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Privé-communicatie verwijderd.

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 12:55

Jeetje wat een mensen heb toch ook he.
Wel erg raar allemaal hoe dat gegaan is zeg. Gelukkig dat jij erop zat Petroes. Wel jammer want het is wel een leuk paardje om te zien, maar goed ik vind het ook belangrijker voor moeder en dochter dat het tinkertje waar ze op willen gaan rijden erg rustig en koel in zijn of haar koppie is. En er is er vast ergens wel eentje te vinden.

Hihi jij bent er echt eentje he, dat je een mail onder een andere naam stuurd echt grappig.
Lekker mens zeg die liegt de hele boel bij elkaar, wel een beetje jammer voor Gwen, maar goed je hebt wel bereikt dat ze er nu bij zet dat het niet een paard is voor beginnelingen.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 13:00

ps haar dochter is 12 bijna 13 en niet 10
dus dat liegt ze ook weer
ik snap het ook echt niet dat mensen zo kunnen doen :(

mlenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 14:08

Ongelovelijk toch ?? Wel heel erg jammer voor die pony!
en dan te bedenken dat haar moeder Gaby de liefste tinker ter wereld is hahahaha....
Alhoewel Gaby ook wel eens "mutserig" kan zijn (oke ik ben eerlijk...) is ze altijd wel te overtuigen en doet ze uiteindelijk alles voor me. Maar bijvoorbeeld die witte strepen op het wegdek, tja die blijven natuurlijk dood-eng!!
O,ja "tinkertje" ik stuur je nog even een PB tje.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 14:08

ik heb iets op het oog een super braaf tinkertje
we zijn nu proberen zijn baasje te bereiken en meer info te krijgen
ik heb hem nagetrokken en het klinkt echt allemaal super goed
maar eerst zeker weten :D

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 14:09

mlenten is goed ik zie hem wel komen :D

mlenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 14:42

Hey Tinkertje,
Als het goed is dan heb je mijn PB tje ontvangen.
Zag wel een schrijffout.. O'Britain ipv O'Braitain...
vergeef je het me?? hahahahaha

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 15:24

hihi je hebt pb terug

de ruin die ze op het oog had is afgevallen alles klopte super braaf bomproef
maar de prijs voor hun helaas te hoog

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 15:37

mlenten je hebt weer pb helppppppp

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 15:44

je hebt er twee ik heb er meteen achteraan gepb't whaha

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:11

Wat jammer dat ze niet geschikt was voor moeder en dochter, maar er zal er vast nog wel eentje op hun pad komen ;) Genoeg paarden in Nederland :P

Waarschijnlijk heeft ze ook wel een beetje een Crosby karakter meegekregen, want klinkt wel een beetje als mijn Anouk (ook Crosby als paps). Anouk zal ook net zo reageren als wat zij deed, en zo ken ik nog wel een aantal Crosby kids met een ietwat pittig karakter. Ze zijn natuurlijk niet allemaal zo, ken er ook genoeg die ontzettend braaf zijn en liever lui zijn dan moe :P

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:25

mlenten schreef:
Hey Tinkertje,
Als het goed is dan heb je mijn PB tje ontvangen.
Zag wel een schrijffout.. O'Britain ipv O'Braitain...
vergeef je het me?? hahahahaha

Meelezer mengt zich er even in: O'Britain-tjes zijn over het algemeen allemaal hartstikke braaf en lief :D Maar ik ben zwaar bevooroordeeld :+ Mijn 4 jarige (v. Gulliver O'Britain) is zo'n heerlijke droogkloot en veel relaxter dan haar moeder op dezelfde leeftijd.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 23:43

ik ken het karakter van O'Britain niet persoonlijk maar volgens mij zit er geen kwaad in gwen
ik vond haar super leuk echt waar had haar zonder strik meegenomen maar ze is niet voor mij maar voor beginners

mlenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 00:47

Het is inderdaad waar !!
Ik heb een ruintje ( Rocky) waarvan de vader Gulliver is, echt een goedzak, heel lief en aanhankelijk!
Maar wij hebben ook 3 jaar een tinkermerrie gehad waar van moeder Dinja van de Asheuvel is en vader Crosby, deze merrie (ik heb het over Beauty) hebben wij na 3 jaar verkocht omdat ze niet bepaald makkelijk was....
Eerlijk gezegd had ik al het vermoeden dat dit wellicht Crosby's karakter zou kunnen zijn....
Helaas ken ik de andere nakomelingen niet van mijn merrie Gaby, er moeten er volgens mij voor Gwen nog 2 of 3 geboren zijn. Ik ben ook erg benieuwd naar de merrie die in 2002 geboren is op de Asheuvel, een driekleur.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 12:13

Hmmmm en ik altijd maar denken dat Crosby zo'n enorme sul is, mijn Tommie was namelijk een echte goedzak, uberrelaxt en zelden ergens van onder de indruk :D
Goed van je dat je lekker vroeg op de manege was en jij de mooie maar ontzettend smalle dame hebt gereden Petroeska :)
Wat erg dat mensen elkaar zo wilens en wetens bedriegen zeg!

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:01

Crosby was wel braaf hoor, maar hij kon ook best wel pittig zijn op zijn tijd ;). Bij Anouk is het pittige dubbel op gekomen aangezien haar moeder ook een hittepetitje is. Er zijn ook wel aardig wat tinkers van Crosby die héél relaxed zijn, maar er zitten er ook wat tussen die aardig wat pit hebben :D

Lunalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 13:16

Hallo;

Ik weet niet of jullie nog op zoek zijn maar

DE Gwenn van de Asheuvel staat nog altijd heel netjes op onze weide te grazen :D

Haar moeder is echter : Chantal van de Asheuvel en haar vader : Boy van de Asheuvel en alledrie zijn ze toch zeer overtuigd tinker hoor, niets ieligs aan :P

Ik zag ondertussen dat er wel degelijk 2 Gwenn's van de Asheuvel bestaan...van toeval gesproken... onze Gwenn echter is wel op de Asheuvel geboren.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 14:21

hihi jullie gwenn is een andere gwenn jou gwenn had ik ook gevonden
deze gwen was met 1 N en past waarschijnlijk twee keer in die van jullie :+
ik weet niet of deze gwen ondertussen nu is verkocht ik hoop het eigelijk wel want ze verdiend een lief huisje

ondertussen is er heel veel gebeurd
we hebben een super pennypony voor ze gevonden
onze eigen namara
het verhaal staat hier [HK] texelse bokkers deel 1
op de vierde pagina geplaatst op 11-01-11 23:32

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 16:33

Lunalen schreef:
Hallo;

Ik weet niet of jullie nog op zoek zijn maar

DE Gwenn van de Asheuvel staat nog altijd heel netjes op onze weide te grazen :D

Haar moeder is echter : Chantal van de Asheuvel en haar vader : Boy van de Asheuvel en alledrie zijn ze toch zeer overtuigd tinker hoor, niets ieligs aan :P

Ik zag ondertussen dat er wel degelijk 2 Gwenn's van de Asheuvel bestaan...van toeval gesproken... onze Gwenn echter is wel op de Asheuvel geboren.

Wat leuk dat jij Gwennie nu hebt :P Lief beestje was dat als veulen! Heb volgens mij nog wel wat foto's van haar gemaakt in mijn Asheuvel periode :D

tinkert_tje: Super dat je Namara aan je vriendin + dochter toevertrouwt. Zo te horen (lezen) heeft ze het super bij hun!

Lunalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 13:41

Angeliekje,
Volgens mij hebben we al een keertje contact gehad over haar op mail, enige tijd geleden toen zond je me ook enkele foto"s door van haar periode op de asheuvel... en ik zond je enkele van hoe ze er nu uitziet :-) Je was prettig verrast meen ik me te herinneren

En ja Tinker tje de Gwenn met 1 N kan zeker 2 keer in de onze :-)

Mochten er mensen geinteresseerd zijn in de Gwenn met 2 NN, we zoeken een fijne nieuwe plek voor haar...
Voor vragen daaromtrent staat mijn pb open

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 17:57

Lunalen schreef:
Angeliekje,
Volgens mij hebben we al een keertje contact gehad over haar op mail, enige tijd geleden toen zond je me ook enkele foto"s door van haar periode op de asheuvel... en ik zond je enkele van hoe ze er nu uitziet :-) Je was prettig verrast meen ik me te herinneren

En ja Tinker tje de Gwenn met 1 N kan zeker 2 keer in de onze :-)

Mochten er mensen geinteresseerd zijn in de Gwenn met 2 NN, we zoeken een fijne nieuwe plek voor haar...
Voor vragen daaromtrent staat mijn pb open

Oh ja dat zal best kunnen dan! Ik krijg nog steeds veel mail van mensen over Asheuvel tinkers, dus zie soms door de bomen het bos niet meer :o