Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
svdijk86 schreef:Nee ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ik daar aan kan komen
Papa is Prestige VDL en mama is Karatina
Mama en oma zijn beiden ster.
Momenteel loopt ze nog niets, ze is ingeruild voor
een rustiger paard bij een handelstal en ik wil haar
z.s.m. in het L starten (ben al eens Z2 geweest) ze heeft
wel een mooie ruime stap, een gedragen draf en een
hele mooie gallopade, ze blijft echt mooi onder de massa
maar ik weet niet of ze los moeten voor de keuring, ernaast
of er op? Moeten ze ook persee springen?
Citaat:Je kan de cijfers voor stamboekopname opvragen bij het kwpn of misschien op de site terug vinden.
Wanneer je een merrie voor de tweede keer aanbiedt, moet ze wel heel goed zijn wil ze als nog ster worden. Stel haar exterieurpunten zijn goed genoeg en tijdens de stamboekopname was de beweging het net niet, dan heb je een kans. Het is zeker aan te raden dat ze al wat in de sport heeft gedaan op haar leeftijd wanneer je haar opnieuw aanbiedt. Ik zou zelf kijken of je eerst het sportpredicaat er bij kan behalen en eventueel PROK.
Als je haar als dressuurpaard aanbiedt, hoeft ze niet te springen.
Welke regio zit je en wordt je merrie ook vermeld op paardenfokken.nl?
svdijk86 schreef:Mijn merrie is 31-11 al rontgenologisch gekeurd op haar benen + haar rug in totaal 24 opnamen,
deze heb ik op CD, gelden die dan ook om PROK aan te vragen of moet ze dan weer gekeurd worden
door een ander? (onderzoeksrapport + CD aanwezig dus)
Ik had na contact met de stal waarvan ik de merrie heb overgenomen inderdaad al even
gevraagd over hoe of wat en toen adviseerden ze me idd al om eerst te zorgen dat er
een mooie bespiering op komt en haar daarna pas aan te bieden. Dat was ik dan ook van
plan (ik denk als ze Z2+1 is en ze bouwt dit jaar een lekker speklaagje op dat ze er dan
al heel anders uit ziet)
tjady schreef:svandijk86: Ik zou zeker maandag even bellen of de foto's die zij gemaakt hebben alsnog voor PROK gebruikt kunnen worden. Dat is zeer zeker de moeite waard. Dat moet je echt niet laten schieten.
Je gaat toch niet volgend jaar weer voor een paar honderd euro foto's laten maken.Als je wat met je merrie wilt, is dit nu je kans.
Beoordeling van PROK kost 70 euro. Dan stuur je het papier op en krijg je een nieuw papier waarop het vermeld staat.
sarabande schreef:tjady schreef:svandijk86: Ik zou zeker maandag even bellen of de foto's die zij gemaakt hebben alsnog voor PROK gebruikt kunnen worden. Dat is zeer zeker de moeite waard. Dat moet je echt niet laten schieten.
Je gaat toch niet volgend jaar weer voor een paar honderd euro foto's laten maken.Als je wat met je merrie wilt, is dit nu je kans.
Beoordeling van PROK kost 70 euro. Dan stuur je het papier op en krijg je een nieuw papier waarop het vermeld staat.
Prok foto's worden vanuit een speciale voorgeschreven hoek gemaakt. Gewone keuringsfoto's zijn zelden bruikbaar voor prok
svdijk86 schreef:Dat vind ik toch apart eigenlijk, dat dan weer vanuit een meer bijzondere hoek wordt gemaakt.
Waarom? Omdat er dan meer te zien is? Dat zouden ze met het gewone rontgen-keuren al moeten
doen! Weten wij tenminste 100% zeker dat we wel of niet een goed paard onder onze kont hebben!