gem schreef:Leuke hengsten zijn de ggk NF stamboekhengsten allemaal. Ze zijn uitgebreid geselecteerd, gekeurd, gecontroleerd, etc...
De vraag is: krijg je met zo'n hengst, in combinatie met jouw merrie, die mijns inziens niets gemeen heeft met een NF, een veulentje dat aan jullie verwachtingen voldoet? Daarbij zeg ik niet dat jouw merrie niet leuk is, maar het gaat om de combi en wat je er mee wilt.
Als ik denk aan "draver" (daar ga ik nog steeds even vanuit) en je wilt er een endurence of cross veulentje uit fokken, dan zou ik zeggen: ga tussen de arabieren en / of volbloeden kijken. Dat zijn echt niet allemaal heethoofden!
dat klopt ik heb hier ook al gekeken, mijn merrie heeft zelf ook aanleg voor de endurance sport en daarom denk ik dat (als dat doorgegeven word aan het veulen) dat ook wel lukt, waar ik me bij arabieren allen bang voor ben is dat je altijd hoort dat ze een slechte achterhand hebben ik weet niet hoeveel hier van waar is natuurlijk alleen had mijn vorige pony (een arabier) wel een slechte achterhand