[H] Hengst voor flinke d pony

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

Re: [H] Hengst voor flinke d pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 23:12

Oke bedankt!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 23:21

trishvm schreef:
als je met een new forest hengst fokt,komt je veulen gewoon in het F-register en krijg je een
NF papier erbij.

een pony met een moeder die geen papier heeft komt in het sportregister bij het NF stamboek

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 23:29

Ik heb idd nooit dna laten testen (weet zeker wie de vader is, moeder is 1x gedekt uit de hand en drachtig en dat is voor mij voldoende).

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 23:40

Ze moeten voor sportregister volgens mij 25% NF bloed hebben

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 23:43

dat red ze, opa was marnehoeve's everest (of reken je dat niet zo simpel?).

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 09:22

als je zeker weet wie de vader is van je pony, dan kan je die laten testen op DNA

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 10:35

kooihuster schreef:
en super lief karakter..we gingen hem aaiien in de stallen ermelo en eigenaresse had een jongetje van 11 die met hem liep!!!

Zo hoort het ook bij hengsten vind ik :o Vind dat ook een kwestie van goed opvoeden wat in dit geval erg goed gelukt is en ook zeker wat zegt over het karakter van het dier!

En ik ben met je eens dat zapp een erg leuk dier is! Hij was me bij de eerste bezichtiging ook al positief opgevallen :D

Nisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 10:39

Hoi,

Misschien

Sweet Forest Wizard? Fokt hoog in de makt veel hals en is niet overbouwd is M springen en Z1 dressuur bij de pony's en Z2 bij de paarden.

www.forestpony.com

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 11:30

Zou hij er ook voor kunnen zorgen dat de hals minder diep uit de borst komt?

trishvm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:41

liberty schreef:
trishvm schreef:
als je met een new forest hengst fokt,komt je veulen gewoon in het F-register en krijg je een
NF papier erbij.

een pony met een moeder die geen papier heeft komt in het sportregister bij het NF stamboek

sorry,ja sportregister.dat bedoelde ik. :o

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:43

Een goedspringende ggk hengst, die mooie halzen vererft, en ook dicht bij je "hoofd-ras" blijft (voor zover je daarvan kunt spreken bij een kruising), is Justice HR van Stal Kantje's.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 23:19

Super ik ga meteen even kijken.
Ik vind nrps/welsh/etc ook prima hoor, mits verbeterd op hals en ruimte in de gangen en liefst ook nog wat andere minpuntjes van de merrie. Goed kunnen springen is mooi meegenomen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 00:36

Ik zou het in jouw geval omgedraaid hebben Y;( .
De merrie heeft geen papieren, dus kun je met haar m.i. beter gebruiksgericht / sportgericht (lees: op prestaties) fokken dan op exterieur. Bovendien kun je niet verwachten dat 1 hengst alle minpuntjes van deze merrie in 1 generatie kan verbeteren, en zelfs al zou haar nakomeling qua exterieur de perfectie benaderen, dan nog heb je daar in principe niets aan, want een vol papier zul je er bij geen enkel stamboek mee krijgen.
Bekijk je het sportief gezien, ben je al een heel eind als jouw merrie goede springcapaciteiten heeft. (Marnehoeve's Everest had ze iig wel :j !)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 00:57

moeder van de merrie kon ook erg leuk springen en goed inschatten op de hindernis.
Omdat ik het veulen indien het voldoet aan mijn eissen wil aanhouden kan ik daarna altijd nog verder op sport. Een paard waarbij het exterieur tegenzit is ook niet helemaal handig in de sport. Karakter en doorzettingsvermogen heeft de merrie genoeg (zou wel iets meer kinderpony mogen), er mag wat meer ruimte in de bewegingen komen (loopt zelf vrij kort maar wel super wendbaar, als de ruim lopende stermerrie's nog aan het omdraaien zijn is zij al op de terugweg). Ik ben erg benieuwd hoe haar veulen zal worden dat ze nu draagt, misschien houd ik dat wel aan en verkoop de moeder of geeft de merrie niet voldoende kwaliteit door oid. Dan dek ik haar niet nog een keer, maar wordt ze gewoon rijpony.

Ik heb justice opgezocht en het is wel een knappert hoor!

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 09:41

Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 09:50

lailapri schreef:
Ik heb justice opgezocht en het is wel een knappert hoor!

Justice zelf is nog niet eens zo heel bijzonder om te zien, maar hij vererft verschrikkelijk goed, speciaal op halzen!

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 09:54

Heb je eventueel ook aan Kosmo van Orchid's gedacht? Ik heb hem op de hk van het NRPS gezien en hij is mij toch wel positief qua type en manier van springen opgevallen.

En wat betreft de opmering over geen vol papier krijgen, bij het NRPS kan je een "gewoon" stamboekpapier krijgen mits het een nakomeling is van een ggk NRPS hengst, het veulen voldoende arabisch bloed voert (bij pony's 12,5%). Het enige wat je dan op papier krijgt van moederszijde is "onbekend" als afstamming. Maar het veulen zou dan wel alle predikaten kunnen halen in theorie.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:00

chrisje_83 schreef:
En wat betreft de opmering over geen vol papier krijgen, bij het NRPS kan je een "gewoon" stamboekpapier krijgen mits het een nakomeling is van een ggk NRPS hengst, het veulen voldoende arabisch bloed voert (bij pony's 12,5%). Het enige wat je dan op papier krijgt van moederszijde is "onbekend" als afstamming. Maar het veulen zou dan wel alle predikaten kunnen halen in theorie.

excuus, dan heb ik een onwaarheid verteld.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 12:02

wie weet laat ik nog wel dna doen. Dan komt er van moeders kant ook meer op papier.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:47

Ik denk dat dat heel positief is! Ik weet niet of je het veulen wil houden of dat het voor de verkoop is, maar vol papier is natuurlijk wel beter voor verkoop!

DRESSAGEFAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:43

Wat denk je van de BRP'er Calipso vd Vondelhoeve? Hijzelf en z'n nakomelingen doen het goed in België!
Ben verder niet thuis in de pony's, dus ben niet op de hoogte van inschrijving ed.

M__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 23:32

de nakomelingen van calipso zijn meestal iets zwaarder maar erg goede springers en werken graag.
Hij geeft veel massa door

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 23:35

Ik zal calipso eens opzoeken, ergens komt die naam me wel bekend voor :D

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 23:41

Le Ceanu is een mooie NRPS hengst voert veel bloed en lijkt verbeterend te vererven in type. Kan goed springen en is heel vriendelijk onder het zadel. Wordt gereden door een 12 jarig meisje.

lizie67

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 22:04

*D Hallo Ik zou Le'Ceanu zeggen netzoals macke ook al zecht!
hij heeft een super voorbeen en is onwijs lief! (ik rijd hem 12 jaar)
Het is een hele mooie vos. de foto's die op internet staan zijn van een half jaar geleden.
als je meer info wil kan ik je wel de nieuwe foto's sturen oke? /3

groetjes my <3