Die verschikkelijke sneeuw.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xStephanie

Re: Die verschikkelijke sneeuw.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 09:57

Ik hoor ook wel van anderen dat er onwijs veel paarden met ijzers gewoon buiten staan en er niks gebeurd, als 0ijn paard ijzers zou hebben zou ik hem ook niet 24/7 buiten zetten maar het kan dus wel begrijp ik :P

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 09:59

die van mij staat helaas ook al twee weken binnen :-( Normaal staat hij de hele dag lekker buiten, maar door ijzers gaat dat niet. Gelukkig hebben we een binnenbakje, dus daar wordt hij een uurtje per dag in gezet, is in ieder geval iets. Maar van mij mag de sneeuw snel verdwijnen..

woollieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 10:01

De mijne gaat gewoon iedere dag naar buiten; zodra het licht wordt totdat het donker wordt. Moet kunnen toch? :) Ze voelen zich dr prima bij zo!

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 11:00

Mijn hafs staan ook veel binnen maar hebben nu geen ijzers meer. Maar ze vinden het buiten helemaal niks, effe rond kijken en dan al weer voor het draad geen en weer banjeren. Dus voor hun geen succes buiten. Verder. Krijgen ze gewoon hun hooi stro kruiden müsli en sport müsli en hun pavo daily plus

hollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 11:02

Die van mij staat 4 kant op ijzers helaas maar gaat overdag wel naar buiten, anders wordt ze gek en dat moeten we niet hebben.
Ze lopen met z'n 4en in de wei 3 zonders ijzers en 1 vierkant, hier een foto van hoe het gaat.

Afbeelding

Afbeelding

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 11:07

Die van mij gaat ook iedere dag een paar uur in de bak. Wei kunnen ze niet op, bij ons blijven ze zo lang mogelijk op de wei, dus die hebben ze flink kapot getrapt. Daardoor zitten er flinke kuilen en gaten in en met die sneeuw zien ze dat niet.. Maar ze blijven geen van allen binnen!
Maar ben de sneeuw zeker al zat! Rijden doe ik niet, ben als de dood dat ze uitglijdt. Die van mij draagt zichzelf niet zo, dus glijdt met regelmaat een beetje weg ;)

edit,

Ze krijgt een halve schep muesli per dag, pianissimo, voor paarden in rust. Verder krijgt ze 3 keer per dag een flinke hoeveelheid kuil en staat ze op stro. Ze heeft een wilgentak in dr stal hangen, maar of ze er echt wat mee doet, ga ik zo naar kijken ;)

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 11:55

optimized schreef:
Gina schreef:
Mijne staat lekker buiten in de paddock, zonder ijzers! Waarom laat je je paard een week binnen staan, ik snap dat echt niet.

omdat bij ons in belgie de weides keiiiihard liggen zo met bulten en putten :(

Mijn paddock is ook niet helemaal vlak, het weiland is ook niet helemaal vlak. Paarden voelen het zelf aan wat kan en niet, dat hebben ze gauw genoeg door hoor. Als je paard een week binnen staat en je gooit hem dan naar buiten, dan pas vraag je om blessures.. Ik blijf erbij dat je paard niet dag en nacht op stal hoort te staan!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:29

Paardje gaat hier gewoon elke dag lekker naar buiten... als ie wil rennen, moet ie dat zelf weten, ga em in elk geval niet opjagen...

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:40

Mijn haflinger staat ook 24/7 buiten, met een ruime stal met veel stro en hooi tot zijn beschikking maar meestal staat hij er voor. Hij heeft wel een regendeken op.
Hij is wel lekker chagerijnig omdat hij niet kan werken, gisteren dacht hij een gekke bokkesprong te maken maar hij gleed uit, en lag op zn zij, toen hij opstond bedacht hij zich dat het toch niet zo slim was om te gaan rennen. Maar dit kwam omdat mijn wei onder de sneeuw eigenlijk een modderboel is, verder gaat het prima hoor. Hij staat trouwens niet op ijzers.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:42

mijn haflingers staan ook lekker in de bak, de hele dag..
die is niet helemaal vlak..
lekker bult hooi er in gooien en ze zijn tevreden hoor.. ik rij ook een stuk minder maar ze zijn helemaal niet chagerijnig of wat dan ook.. ze vinden het wel prima zo.

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:48

Die van mij staan vanaf 8 uur lekker op de wei en komen niet eerder binnen dan een uur of 18.00 uur, maar je kunt toch lekker even met je haffie buiten gaan spelen??
Of ga lekker wandelen, kan me voorstellen dat ze met krachtvoer en zolang op stal gaat klieren, ik zou in ieder geval het krachtvoer achterwege laten want je haffie kan zijn energie niet kwijt, ik geef krachtvoer omdat ze buiten ravotten en zich warm kunnen houden en geef verder onbeperkt hooi.
Als ik jouw was zet ik hem buiten ook al zijn de andere paarden binnen.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 15:39

Ja als ik zou kunnen zou ik haar elke dag in de bak gooien Maar die is zwaar bevroren en spiegel glad. We hebben haar al wel twee dagen toen het niet zo heel glad was in de longeerbak gezet zodat ze lekker de beentjes kon streken.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 15:42

Ik ben gewoon heeel bang dat ze uitglijd. En opjagen met dit weer doet alleen iemand die van zijn pony af wilt.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:45

ik ben er altijd wel nuchter in, ze redden zich wel hoor.
Ze hebben deze winter 1 dag binnen gestaan, omdat het was gaan dooien, toen gaan regenen en toen weer gaan opvriezen. Ja, toen vond ik het ook te gevaarlijk. Maar zoals nu in de sneeuw met beetje ijs.. lekker naar buiten.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:48

Ik vind het een beetje raar, 50% zegt dat het makkelijk gaat met ijzers, 50% zegt dat het niet gaat. Volgens mij doen die laatste 50% dat alleen maar door horen zeggen, voor de zekerheid.
Hier staan ze ook gewoon allemaal de hele dag buiten hoor, blote voetjes, ijzers voor of vierkant beslagen. Geen centje pijn, af en toe gaan ze ook nog eens een rondje in galop. 's avonds kijken we wel of er hoeven gekrabt moeten worden, 1x heb ik er een sneeuwbal uit moeten halen. Paard zelf had nergens last van.

Probeer het gewoon, je paard binnenhouden vind ik een slechte zaak, geen wonder dat ze een slecht humeur krijgen en/of als een stuiterbal door de hal gaan als je er een zadel op legt.

Ze hebben hier 1 dag maar 3 uurtjes buiten gestaan, toen hebben we ze binnen gehaald. Er is hier geen schuilmogelijkheid en er was een vreselijke sneeuwstorm. Het ging me niet eens om de paarden zelf, die vonden het helemaal niet zo erg, wat we er van konden zien. Het ging me meer om de rondvliegende attributen (heb nadat de storm is gaan liggen een kentekenplaat en een autovelg op de wei gevonden).

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:49

HorsesWoman schreef:
Ik ben gewoon heeel bang dat ze uitglijd. En opjagen met dit weer doet alleen iemand die van zijn pony af wilt.

Opjagen doen we niet, dat doet toch niemand als een paard op de wei staat? Het gaat erom dat ze de benen kunnen strekken, hun kilometers kunnen maken. Hier word er echt wel een rondje vrijwillige galop gemaakt, dat kunnen ze zelf heel goed inschatten. Glad is het niet, er ligt gewoon een dikke laag sneeuw. Sneeuw is niet glad, zolang het maar geen ijsbaan is. In Finland wordt er gewoon in een volgesneeuwde bak gereden hoor, het gaat allemaal gewoon door.

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:53

GamblersCup schreef:
Ik vind het een beetje raar, 50% zegt dat het makkelijk gaat met ijzers, 50% zegt dat het niet gaat. Volgens mij doen die laatste 50% dat alleen maar door horen zeggen, voor de zekerheid.
Hier staan ze ook gewoon allemaal de hele dag buiten hoor, blote voetjes, ijzers voor of vierkant beslagen. Geen centje pijn, af en toe gaan ze ook nog eens een rondje in galop. 's avonds kijken we wel of er hoeven gekrabt moeten worden, 1x heb ik er een sneeuwbal uit moeten halen. Paard zelf had nergens last van.

Probeer het gewoon, je paard binnenhouden vind ik een slechte zaak, geen wonder dat ze een slecht humeur krijgen en/of als een stuiterbal door de hal gaan als je er een zadel op legt.

Ze hebben hier 1 dag maar 3 uurtjes buiten gestaan, toen hebben we ze binnen gehaald. Er is hier geen schuilmogelijkheid en er was een vreselijke sneeuwstorm. Het ging me niet eens om de paarden zelf, die vonden het helemaal niet zo erg, wat we er van konden zien. Het ging me meer om de rondvliegende attributen (heb nadat de storm is gaan liggen een kentekenplaat en een autovelg op de wei gevonden).

Hier ben ik het mee eens, een groot deel heeft gewoon in z'n hoofd dat het niet kan om met ijzers naar buiten te gaan. Mijn paard stond eerst ook nog op ijzers met de sneeuw, ging ook gewoon naar buiten hoor.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:54

die van mij trekken idd ook gerust een sprintje...
vooral de shetlander is in zijn element :D

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 16:06