Neem eens contact op via Pb met Cobfan, zij heeft nog het een en ander te koop staan, waaronder een 3 jarige merrie en een 3 jarige ruin.
Cooltje24
Geplaatst: 13-02-11 11:12
Hallo
Ik heb zelf een tinker bij de tinkerstal gekocht en moet zeggen daar zijn ze erg goed en weten ze wat ze verkopen aan je echt super evaring mee en hebben echt van alles staan temisten toen ik mijn tinker 2,5 kocht dan
Cooltje24,leuk ook een tinker van Gorterstraat... Maar ze verkopen daar geen volwassen tinkers meer,alleen hun eigen gefokte veulens.
sophie84
Geplaatst: 13-02-11 12:47
Ik heb sinds vorige week weer een nieuwe tinker gekocht , en kan me die zoektocht van je helemaal voor stellen. Wat ik eerst heb gedaan is voor me zelf een lijstje gemaakt met eisen.
zoals welk geslacht, moet hij bont zijn of maakt de kleur niet uit, welke hoogte ongeveer. en niet onbelangrijk. in welke leeftijds categorie moet hij/zij zitten.
Deze infor heb ik naar een aantal stallen gestuurd. En van enkele kreeg ik een mail terug met wat foto's zodat ik al de eerste beoordeling kon doen. Er waren ook stallen die mailden dat ze niets in mijn leeftijds categorie te koop hadden. Zo kun je al een aantal stallen afstrepen, waar je dus niet heen hoeft.
Bij 2 stallen krijg ik de reactie dat ze misschien wel wat voor me hadden staan. Dus dan is het gewoon een kwestie van luisteren naar je gevoel. Bij de 1e stal stonden veel tinkers die inderdaad aan mijn eisen voldeden. maar ik had er niet een goed gevoel bij. (ik werd er niet hebberig van.) en bij de 2 e stal kwam ik voor 1 paard, en dat was helemaal bingo.
ik zal zo even kijken hoe het forum heet waar in een hele lijst met allemaal adressen staan. misschien dat die wel handig zijn.
succes met de zoektocht
Zwartwitje @ [TI] Welkom op [TI] Tinkers! 2e bericht, een hele waslijst
DaisNBenj
Geplaatst: 20-02-11 18:48
Mag ik vragen bij welke stal die slechte ervaring, eventueel via pb? Ik ga namelijk volgende week mss bij een van deze stallen kijken. En op foto is het al helemaal alles wat ik zoek!
Ariebren, het is echt erg he! alles waar ik in antwoord daar gaat een slotje op. Ik ben gewoon lekker even de tinker forum linkjes aan het doorsnuffelen en dan zie ik iets, denk ik, ach, kan nog wel en dan ineens bang! slotje... Sorry...
okay, ik zal opletten dat ik geen oude koeien meer uit de sloot haal!
gypsygiants
Geplaatst: 10-03-11 20:58
Ik heb een bom proof Tinker/Drum Horse merrie te koop van drie jaar. Nog niet helemaal ingereden. Doet perfect haar best bij de grond oefeningen. Is enorm mens gericht, vriendelijk en leergierig. Ze is nu ongeveer 1.64 en zal uiteindelijk ergens rond de 1.67 uit komen denk ik. Als je vrijblijvend kennis met haar wilt maken ben je van harte welkom.
Papillone
Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-11 22:21
hoi allemaal,bedankt voor de tips,de site"s die sommige hebben gegeven ga ik zekker bekijken