[H][KWPN] Dressuurhengst voor Gribaldi x Samber merrie.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lilliputter

Re: [H][KWPN] Dressuurhengst voor Gribaldi x Samber merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 21:15

Lia_ Heb je een filmpje? Daar zal de TS ongetwijfeld ook benieuwd naar zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 21:17

Ik ga even zoeken, in mijn profiel staan wel foto's en een link naar haar complete afstamming.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 21:27

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 21:52

Lia bedankt voor het filmpje!
Mooie merrie met vooral ook veel lossigheid in de draf zo te zien!
Ik heb meteen even gekeken en Sorento is zelf 1.71 gemeten en er staat bij dat hij groot fokt.. omdat de merrie ook al groot is, wat vinden jullie daarvan?

charissiej, grappig, ik ben er ook al meer tegen gekomen! Ik ga zo even in je profiel kijken, altijd leuk!

Naar mijn idee is de merrie wel sterk in het achterbeen, ze kan vrij makkelijk "gaan zitten" maar zou daarin wat meer van de grond moeten veren, ik kan eens kijken.. ik moet nog wat oudere filmpjes van haar hebben, maar heb ook geen idee hoe ik die dan hier krijg.. :o

Wittepit, ja dat is idd haar moeder met het veulen van ZZtop!
Dat doe je goed, hoe kom je daar dan aan?

En wat betreft het karakter; de merrie is fijn voor de sport, maar is behoorlijk dominant en niks onzeker! :D
Er mag best wat inzitten, het moet alleen uiteindelijk geen heel groot breed paard met een moeilijk karakter en een zwak gestel worden.. :P

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 22:03

Als je haar karakter zo omschrijft dan durf ik dat zeker aan met Apache! Zo is onze grib ook. En de maat van sorento is een prima maat :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 22:13

Mijn Sorento is 1.65 gemeten op de keuring en zal waarschijnlijk rond de 1.68 gaan uitkomen.
Momenteel is ze weer wat aan het groeien :j

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 22:17

Wat leuk dat je de kans krijgt om met Ushi een veulentje te fokken!! Door de afstamming in de titel van het topic moest ik al aan Ushi denken, maar had het niet verwacht.

Veel succes met het maken een goed keuze!

Mienez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 22:32

Wat vind je van de Zenon? Hij is van Roussau. Heeft een mooie beweging en geeft dit ook door. Merrie moet geen gezonken bovenbouw hebben.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 22:59

Dank je wel Iloonie, leuk hè, ik dacht dat je dat al wist.. :P

Mienez schreef:
Wat vind je van de Zenon? Hij is van Roussau. Heeft een mooie beweging en geeft dit ook door. Merrie moet geen gezonken bovenbouw hebben.

Ziet er niet gek uit... maar had er nog nooit van gehoord.. :o ligt dat aan mij, hij is ook al 6 en nog geen afstammelingenraport. :?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 23:22

Er is ook vrij weinig van de hengst bekend op dit moment, ook van de nakomelingen. Dan zul je je er echt even in moeten verdiepen :)

Mienez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 12:34

Afbeelding
Dit is een foto genomen in 2007.

Zenon staat indd iets minder in de picture. Wat ik weet is dat hij voor een lange tijd een blessure heeft gehad.
Misschien kun je in het topic over Zenon eens vragen of er mensen zijn die een foto/filmpje naar je willen sturen van hun Zenon nakomeling (want hier zitten ook mensen met een Zenon;-)) En wellicht kunnen zij je ook wel informatie geven over de hengst.

Het beste is indd gewoon een beetje in verdiepen. Denk dat het best de moeite waard is:-)

Mienez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 12:43

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 20:02

Wat een leuke merrie!!
Ik vind Apache ook geen verkeerde keuze. Ook Charmeur kan een goede match zijn.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 20:37

Dat Zizi top veulen is niet verkeerd om te zien! Aansprekende merrie inderdaad,een hengst die ook een goed gebruik van het achterbeen doorgeeft en een goed lichaamsgebruik is United.

Van Zenon is weinig bekend,ik ken er een nakomeling van uit een Olivi merrie en dat is een heel fijn luxe beestje die erg goed kan lopen.
Sorento"s nafok viel ook heel positief op bij de eerste bezichtiging,maar of hij expliciet een goed achterbeen gebruik doorfokt zou ik niet weten.

Houston zou ook nog een optie kunnen zijn,vererft een heel sterk achterbeengebruik en een goed lichaamsgebruik.Ook zal je met hem niet snel een groter paard fokken.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 21:37

Klopt, Houston geeft ze niet groter maar wel met meer kracht en beweging. Daar hebben wij ook nog over getwijfeld!

Charmeur is ook geen gekke optie! Die heeft een erg fijn karakter :j

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 00:50

Bedankt Mienez voor het filmpje en de info!
Leuke hengst om zo te zien, heb ook meteen een filmpje van hem bekeken en vind hem zeker leuk, hij lijkt mij van nature wel iets minder vanuit het been naar voren te bewegen dan Apache.

Houston lijkt mij net niet apart genoeg, misschien zijn er mensen die dat heel anders zien, maar ik ben bang daar een degelijk paard mee te fokken en net geen aparte.
Zijn zoon Valdez spreekt mij dan veel meer aan, zou ook nog kunnen.

Charmeur zal ik nog eens verder naar kijken, zo op foto's een heel mooi paard met een wel hele lelijke kleur zo met die lichte staart.. :o oké een goed paard heeft geen kleur dus ik zal er naar kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 09:54

Elisa2 schreef:
Sorento"s nafok viel ook heel positief op bij de eerste bezichtiging,

Ook bij de ibop en op de veilingen doen ze het goed :j
Ben heel benieuwd naar de Pavo....

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 11:07

Bij zo'n paard als Charmeur zou mij de kleur al helemaal niks uitmaken :o

Mienez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 14:06

SparklingApp schreef:
Bedankt Mienez voor het filmpje en de info!
Leuke hengst om zo te zien, heb ook meteen een filmpje van hem bekeken en vind hem zeker leuk, hij lijkt mij van nature wel iets minder vanuit het been naar voren te bewegen dan Apache.

Houston lijkt mij net niet apart genoeg, misschien zijn er mensen die dat heel anders zien, maar ik ben bang daar een degelijk paard mee te fokken en net geen aparte.
Zijn zoon Valdez spreekt mij dan veel meer aan, zou ook nog kunnen.

Charmeur zal ik nog eens verder naar kijken, zo op foto's een heel mooi paard met een wel hele lelijke kleur zo met die lichte staart.. :o oké een goed paard heeft geen kleur dus ik zal er naar kijken!

Dat klopt. Apache heeft dat indd meer. Heeft je merrie een fijn karakter? Apache is namelijk zeker niet de makkelijkste.
Mijn neef heeft nu een 4-jarige merrie drachtig van Apache. De merrie heeft hele mooie bewegingen maar is heel moeilijk. Zo erg zelfs dat ie hoopt dat hij hem wel kan bewerken straks (hij is dressuurruiter en rijdt ook op moeilijke paarden dus je kunt wel nagaan hoe erg het dan kan zijn.) In combinatie met Apache kan dat ook nog wel eens een probleem worden. Het zou zonde zijn als je straks je nakomeling niet kunt bewerken en ook bijna niet kan verkopen door zijn moeilijke gedrag.
Je loopt een risico maar het kan natuurlijk altijd zo zijn dat het helemaal niet het geval is, maar misschien is het handig om het mee te nemen in je keuze:-)

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 15:23

Ja, daar heb je ook helemaal gelijk in!
De merrie is ontzettend lief, maar heeft wel een wat eigenzinnig en brutaal karakter, ook omdat ze zo groot is maakt ze nogal snel indruk, ik vind het moeilijk om te voorspellen of de combi met een lastiger karakter een probleem zal worden. Wel vind ik dat je in gedachten mee moet nemen dat het wel dekhengsten zijn waar we over oordelen en dus de (uiteindelijke) ruin en merrie nakomelingen al een stuk makkelijker zullen zijn.

Lilliputter schreef:
Bij zo'n paard als Charmeur zou mij de kleur al helemaal niks uitmaken :o

Als je van te voren zou weten dat het zo'n plaatje van een dier wordt niet nee.. ik ga er misschien teveel van uit dat alle mindere dingen net samen zullen vallen.. :o

Heeft er iemand een mening over een combi met Valdez? De keren dat ik hem heb zien lopen vond ik dat toch ook een hele leuke hengst!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 15:35

SparklingApp schreef:
Heeft er iemand een mening over een combi met Valdez? De keren dat ik hem heb zien lopen vond ik dat toch ook een hele leuke hengst!

Ikzelf vind Valdez wat te weinig luxe en bloederig, zeker voor deze merrie. Maar dat is smaak.

Mienez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 15:51

Ik vind Valdez een hele degelijke hengst. Daarmee bedoel ik niet slecht maar ook niet heel goed.
Je merrie moet langgelijnd zijn en een grote bewegingsvrijheid in de schouder hebben. Valdez houdt wat vast. Verder verhoogt hij de stokmaat. Dit wilde je liever niet las is?

En wat vind je van Gameboy? Hengst van 2001.
Afbeelding

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 16:34

Wat vind je van Florencio?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 16:35

Is Gameboy geen Gribaldi??

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 16:37

Gameboy is zo te zien ook van Gribaldi, anders kon ik ook mijn eigen hengst gebruiken. ;)

Ik had er idd even overheen gekeken dat Valdez ook zo groot is, die valt dus echt af, want groter is echt niet de bedoeling.
De combinatie van een brave hengst en wel die snelheid in het achterbeen zal sowieso niet makkelijk te vinden zijn en dan durf ik met deze merrie wel een wat moeilijkere hengst te kiezen.

astrea schreef:
Wat vind je van Florencio?

Florencio vind ik zo'n gave hengst!
Maar niet zo geschikt voor deze merrie, hij verbetert niet in het achterbeen gebruik.