Nakomelingen Ultimo v. Phin Phin

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:50

paardengek84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:36

Inderdaad, jammer dan Ultimo is verkocht.

Ik heb zelf ook een jonge Ultimo, vind het grappig om jullie reacties te lezen.
Herken namelijk veel in mijn jonge Ultimo.

Die van mij is ook brutaal, maar voor de rest braaf.
In stal lijkt het ook alsof er helemaal niks inzit :o , maar ondertussen.
Ook het beleren gaat goed; longeren -> alsof hij nooit anders heeft gedaan.
Zadel en opstappen ging ook zo :)

Ook grote galopsprongen; ondertussen een beste kerel van 1.76 geworden

TJolieke

Re: Nakomelingen Ultimo v. Phin Phin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:18

Zonde, maar ook wel leuk eigenlijk, het maakt onze Ultimo's des te specialer.
Kunnen de Ultimo's van jullie ook zo enorm hun oogwit laten zien als ze het ergens niet mee eens zijn?

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:46

Die van mij is tot nu toe nog niet brutaal. Koel maar wakker. Zij maakt zich niet zo druk. Is wel lekker voorwaarts. Laat wel merken als zij het er niet mee eens is maar niet op een vervelende manier.
Zij laat geen oogwit zien

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:39

*schop*

Hoe gaat het met jullie Ultimo's?
Ik ben nog steeds erg blij met die van mij. Zij is nog steeds erg braaf maar wordt wel wakkerder. Springen is echt haar ding en dan kan zij erg fanatiek worden. Afgelopen zondag haar eerste bosrit gelopen en wat was zij braaf. Niks eng vinden en ook stoer voorop lopen. Zelfs een groep motoren die langs kwamen deed zij niks op. Over 1,5 week gaan we een oefencross rijden en dat terwijl zij pas 1x een boomstam heeft gezien.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 18:19

Caro29: klinkt erg goed, je hebt er veel plezier mee zo dus!

Hier eigenlijk niet echt nieuws, ben aan het afwachten wanneer we Fandango weg kunnen brengen om zadelmak te maken. Hij loopt netjes aan de longe, let goed op werkt graag mee. Pas geleden voor het eerst de longeersingel omgedaan, gewoon echt helemaal geen reactie daarop. Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=Jd5sHDXzMgA

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 06:25

Klinkt als ook een hele brave. Ik ben nog steeds heel blij met haar. Wat een topkarakter en goede instelling heeft zij.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 08:07

Fandango is nu drie weken bij de zadelmakmaker. Hij is erg wakker en kijkerig, toont heel veel bloed. Geeft wel af en toe een bokje of een sprongetje opzij, maar doet geen poging de ruiter eraf te gooien. Mag dus al niet klagen, maar laat hem nog wel even een week of twee daar.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 15:15

*schop*

Onze Ultimo-benjamin is inmiddels alweer een poosje thuis, en heel wakker maar superbraaf. Een poosje om de dag tien minuten gereden, toen heb ik mijn voet gebroken en heeft hij vier weken niks gedaan. Afgelopen weekend zonder problemen weer opgestapt. Met lange teugel wegstappen, lekker snel voor het been weg in draf en ook al best netjes te sturen. En hij vindt al die aandacht maar al te leuk. Met de waterslang afspuiten? Geen probleem hoor blijft lekker los staan. Lekker met dit weer!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 17:11

Ookal zo'n heerlijk karakter. Helaas staat die van mij sinds 3e week april in de wei. Zij is nog te jong in het lichaam om het werk aan te kunnen dus besloten om haar tot augustus vakantie te geven en dan kijken wij weer.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:06

Super dat je je paard gewoon rustig de kans geeft om te ontwikkelen. Sommige hebben inderdaad gewoon meer tijd nodig maar die wordt ze toch vaak niet gegeven.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 06:43

Ik had weinig keus. Doorrijden met kans op een kapot paard of nog jaren plezier van haar. Dan is de keus niet mogelijk. Ik heb geduld ookal kan ik niet wachten om weer wat te mogen doen want ik sta al die tijd ook naast paard

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:58

Ik heb afgelopen weekend maar weer eens een zadel op die van mij gelijk en 5 minuten gestapt. Sinds eind april geen zadel op haar rug gehad en was superbraaf! Heerlijk karakter. Nu hopen dat we volgende week weer groen licht krijgen om echt wat te gaan doen...

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:16

Wat is/was er mee aan de hand dan Caro29? Wel heel fijn dat je er weer zo op hebt kunnen stappen, wat zal dat genieten zijn geweest al was het maar 5 minuten.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:45

Even het topic weer wakker schudden.

Mijn Ultimo mag sinds een week weer wat aan het werk en wat een braverd is het toch *\o/*

Hoe gaat het met die van jullie?

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 05:48

Leuk dat je weer met haar aan het werk mag, lang genoeg moeten wachten. Voorlopig alleen dressuren of mag je al snel ook weer springen?

Fandango loopt fijn. Tandarts is geweest hij had toch wat haakjes. Gas en remmen gaan al heel fijn, sturen geeft soms nog wat miscommunicatie dat moet ik nog heel geleidelijk doen. Binnenkort eens meenemen naar de manegeles. Streven is eerste B-proefje in oktober :D. Maar toch blijven we op die 3-4x per week een kwartiertje rijden voorlopig.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 15:30

Moet eigenlijk voornamelijk in het bos rijden maar dat is met de dazen niet te doen. Mag deze maand alleen maar stappen en draven op een niet te zware bodem. Longeren en springen mogen niet.

Mijn streven is ook B in oktober of L1 als het wijken wordt opgepakt. Neem af en toe wat pasjes mee.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:49

Dus nog even rustig aan doen, nou ja beter dan helemaal niet mogen rijden toch.

filmpje van Fandango vandaag

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:52

Dat is een heel ander type paard dan die van mij. Ook qua beweging.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 05:50

In welk opzicht? Ben wel nieuwsgierig naar die van jou, heb je een filpmje? Mag ook per pb.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 08:43

Vooral qua type vind ik haar anders. Mijne heeft iets meer knie in de beweging. Video heb je per pb

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 18:01

En hoe gaat het met de Ultimo's? Erg stil hier.
2 weken geleden heeft mijn paard haar eerste oefenparcours gelopen en was erg tevreden vooral over de manier hoe zij springt.
Vandaag was haar BB debuut en daar had zij alleen een langsloper op de 1e van de dubbel naar de uitgang. Dat was erg spannend. Op de hindernissen loert zij niet maar wel op de rest. Zij vond het heel spannend. Is toch meer spooky dan iedereen in eerste instantie dacht. Nu vaak naar oefenparcoursen om te leren ontspannen

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 20:15

Goed dat je weer aan het springen bent, veel parcoursen laten zien nu dus. Als je videomateriaal hebt: zou ik graag zien!

Fandango gaat best goed, nog niet heel serieus mee aan het werk maar hij wordt wel steeds wakkerder op een leuke manier. Volgende week zondag wedstrijddebuut (B dressuur HC). Gewoon om even wat ervaring op te doen, ik zal wel zien of we een proef kunnen rijden of dat ik wellicht al blij ben als ik hem bij de hekjes en de jury in de buurt kan krijgen :D

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 20:19

Dit is van 2 weken terug. Laatste 5 seconden. Wilde de sprong niet missen en heb hem iets te vroeg aangezet. Ik zit er zelf niet op

http://youtu.be/uRDMBlXIUrA

Spannend dat je ook je debuut gaat doen.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 20:29

Mooie sprong! Spring je er helemaal niet zelf mee nu?