IJslander hebben zonder enige "IJslander-kennis"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:10

Anne. schreef:
Ik heb de openingspost aangepast :)

Tellie, daar heb je een punt. Maar wat als je een IJslander koopt maar er verder niet veel mee hebt. Dat zal in de praktijk niet veel voorkomen, omdat de prijsklasse van IJslanders ook wat hoger ligt. Maar.. wat als..

Misschien kocht ze wel het paard. vanwege het karakter ofzo.
Je weet het niet :)

Het maakt toch neit uit?
De haflinger staat toch ook niet meer noodzakelijk voor de kar enzo?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:14

Slofje schreef:
Een ijslander hebben zonder ermee te tölten of te telgangen, dat is gewoon zonde :)

Zou jij je mening niet als feit willen presenteren? Je kan toch een paard leuk vinden vanwege het IJslandse karakter?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:25

Wat is schweinen :+ Tölt ken ik wel (denk ik) ben niet zo thuis in gangenpaarden. Heb al ijsjes aan het werk gezien en vind ze eerlijk gezegd super. Was eigenlijk op slag verliefd <3 Mocht het zijn dat ik echt gewoon puur wandelingen wil doen of niet zo intensief werken op mijn dressuur, en ik kom een ijslander tegen, dan kan het wel dat ik me daaraan waag ja. Maar dan wil ik wel dat ie zijn rasspecifieke gangen heeft!
Vindt het doodzonde als ik mensen die met een ijslander die dat tölten er gewoon compleet uit willen hebben, alsof het een foute gang is. Die ze daar ook effectief op afstraffen. Zou ik zo van hun paard willen sleuren!

Ik zorg er algemeen wel voor dat ik mijn paarden inzet voor datgene waarvoor ze eigenlijk ook gefokt zijn. Ik wandel, sprond, dressuur met een tuiger, maar in eerste instantie wordt die daarvoor ingezet. Lekker veelzijdig. Zoals ik ook mijn SF inzet voor dressuur, wandelen, vroeger dpringen en ook wel een keer een fikse boscros :)

Nachtlampje

Re: IJslander hebben zonder enige "IJslander-kennis"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 12:32

@ hestejente, daarachter staat "maar dat vind ik". eerst goed lezen, dan reageren.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 14:19

Lees nog eens goed wat ik nou heb gequote slofje. Waarom denk je dat ik je vraag om jouw mening niet als feit te presenteren. Want dat is precies wat je doet.

Dat jij het zonde vindt om niet te tölten met je IJslander betekent niet dat dat ook zonde is. Ongeacht jouw mening. Misschien ook dat je je wat meer wil verdiepen in de materie, "de eerste versnelling van de tölt" zegt mij in ieder geval niets. Of misschien ben ik wel heel onwetend hoor ;) Leg eens uit wat je met die mysterieuze tekst in je profiel bedoelt?

annomon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 14:43

quote van Les-Fjal: "Dat het zomaar een pony is een beetje een loze uitspraak ..." Dat was gekscherend bedoeld (zie oorspronkelijk bericht).

IJslanders zijn heel bijzondere paarden met hun gangen, hun karakter, hun kracht, temperament, goede gezondheid, en ze staan ook nog dicht bij de natuur. En dat gezegd hebbende ... als je eenmaal een goede, taktzuivere tölt hebt gereden, al dan niet in spetterend tempo, dan kan ik me in de verste verte niet meer voorstellen dat je zoiets links laat liggen als je zelf een ijslander rijdt/hebt/koopt. Echt onbegrijpelijk. Maar ja, ieder zo z'n eigenaardigheden hè :+