Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
juliomariner schreef:EEns maar zonder de volbloed waren er ook geen Duitse paarden geweest.
Het probleem bij veel Duiste stamboeken is dat ze te weining variatie hebben en teveel op maar enkele bloedlijnen gokten omdat die op dat moment mooi in de markt lagen.
Hannover heeft bijna de hele springaanleg weggefokt en Oldenburg heeft een gok voor Sandro Hit gedaan maar dat blijkt toch helemaal verkeerd uit te vallen.
amaze schreef:juliomariner schreef:EEns maar zonder de volbloed waren er ook geen Duitse paarden geweest.
Het probleem bij veel Duiste stamboeken is dat ze te weining variatie hebben en teveel op maar enkele bloedlijnen gokten omdat die op dat moment mooi in de markt lagen.
Hannover heeft bijna de hele springaanleg weggefokt en Oldenburg heeft een gok voor Sandro Hit gedaan maar dat blijkt toch helemaal verkeerd uit te vallen.
En het KWPN heeft wel genoeg bloedspreiding ,met ik gok 3/4 van de paardenstapel met en/of FFJ of G bloed .....?
Elk stamboek neemt (achteraf )weleens verkeerde beslissingen.
amaze schreef:En het KWPN heeft wel genoeg bloedspreiding ,met ik gok 3/4 van de paardenstapel met en/of FFJ of G bloed .....?
Elk stamboek neemt (achteraf )weleens verkeerde beslissingen.
sarabande schreef:
juliomariner schreef:Waarom moet iedereen nu altijd zo nodig Duitse hengsten. KWPN staat zowel bij springen als dressuur bijna altijd bovenaan. Bij de Duitse dressuurlijnen wordt volgens mij veel te veel het gif Sandro Hit gebruikt. Daarnaast zijn de eisen voor rontgelogisch onderzoek bij veel Duitse stamboeken niet zo hoog.
Ik zie geen enkele reden om voor een duitse hengst te kiezen.
Daarnaast zijn op het moment nakomelingen van Nederlandse hengsten ook in Duitsland commercieel veel interessanter
juliomariner schreef:Nee? volg de hengstenkeuringen dan maar eens