[H][KWPN]Appaloosa merrie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:57

De merrie heeft eerder veulens gehad en normaal gesproken past een veulen zich aan aan de merrie.
Ik zou het rustig doen, vooral om dat de hengst veel luxer is dan de merrie.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 12:59

wittepit schreef:
@Charaz: ben je niet bang de "kleur" er een beetje uit te fokken door met een effen hengst te kruisen? Zoveel wit heeft de merrie niet.

De foto is bij de vorige eigenaren nog van de zomer was ze over haar hele lijf helemaal snowflake, zal eens recente foto's opzoeken.
De enige hengst die me binnen het NAS aanspreekt is Casanova, maar ook daar kan een effen uitkomen en een effen appie met enkel NAS papier vindt ik zonde.

Vandaar mijn keuze voor een KWPN, mocht ie effen zijn dan is het nog een KWPN B-register.

Donja

Re: [H][KWPN]Appaloosa merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:09

Met een effen hengst heb je 50% kans op een veulen met appaloosa-tekening, met een appaloosahengst 75%.

Met Enchanted zou het al weer anders werken, omdat die zelf al Reg.B bij het kwpn heeft en een kwpn goedgekeurde vader, zou een veulen van haar (met een kwpn ggk hengst als vader) gelijk in het veulenboek komen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 13:11

Enchanted ben ik ook al voor aan het rondkijken (uiteraard KWPN), heb voor haar Winningmood op het oog, maar weet verder niet wanneer hij weer in de dekdienst komt en ik wil graag nog een keer laten insemineren met Ferro.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:21

Ach, voor haar heb je nog ruim een jaar de tijd.. Al weet ik dat het kriebelt.. mijn veulens moeten aankomend jaar nog geboren worden en ik ben alweer een hele tijd bezig met kijken welke hengsten ik dit jaar wil gebruiken !! :D

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:23

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:01

Ik zou met Oscar bang zijn wat te klassiek te fokken, moet de merrie veel bloed voor hebben volgens mij.
Wel een hele leuke hengst die prettige nakomelingen geeft.

Ik bedoel met kleur eruit fokken niet de kanspercentages op appaloosatekening, maar meer wat voor tekening. De merrie heeft gewoon niet veel wit en zal dat ook niet veel doorgeven, als je begrijpt wat ik bedoel. Kwa kansrekenen ben ik ook geneigd mijn merrie KWPN te dekken, als er dan een effen uitkomt staat er gewoon KWPN x KWPN op het papier.