Tips & Tricks voor showklaar maken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Danny_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 11:21

Hallo allen,

misschien een nieuwe rubriek zoals bij de tuigpaarden aan de lange lijnen met de fiets???

Mvg,
Danny

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 11:35

Aan de lange lijnen met de fiets? Is dat niet zowat gelijk aan kamikaze? Wil er écht niet bijzijn als poown dan een keertje schrikt en het op een rennen zeyt.

Kijk eerst even na of je überhaupt wel een pony (of paard) aan de fiets mee mag nemen. In België mag het niet. Of ze er echt boetes voor uitschrijven weet ik niet, geen ervaring mee, maar ik vind het allesbehalve veilig. Bespiering kan je ook krijgen met licht longeerwerk (ik zeg licht, hij is amper 2) of door vaak aan de hand te gaan stappen over allerhande terrein: bergop, bergap, effen, oneffen. Kan je gelijk ook je eigen conditie wat verbeteren, toch niet slecht?

Je kan aan het halster ook een metalen ketting bevestigen die over de neus loopt, maar ben ik persoonlijk geen voorsttandr van. Dan nog liever een superzacht bitje.

Je kan hem doen glimmen door na het borstelen met een lamswollen doek over zijn lichaam te gaan. Tikje vaseline rond de ogen geeft ze wat glans, maakt de ogen iets levendiger. Haren wegbranden ben ik niet zo voor, kan je niet gewoon kort voor de show dat wat bijtrimmen?

Wat de opstelling betreft kan je misschien eens naar het stamboek zelf mailen, die kunnen je dat vast wel piekfijn uitleggen hoe een welsh voorgebracht dient te worden.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 12:24

Longeren met zo'n jonge pony ben ik idd niet weg van... Sowieso zal t moeilijk worden, ben pas net begonnen met de beginselen, dus een heel rondje om me heen stappen aan een lang halstertouw.. En dat kost al moeite :+ Fietsen lijkt me nog steeds doodeng, inderdaad omdat 1 rare beweging al hele heftige gevolgen kan hebben, en Bis kan nogal eens gaan klieren onder t draven..

Dan wordt t toch gewoon stappen :)

Edit; stappen over verharde weg neem ik aan? Dus niet door de bak oid?

anais

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 21:21

Jong Welsh Nederland organiseert 28 maart een workshop toiletteren. Misschien is dit wat voor jou.

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 21:40

amyz schreef:
Longeren met zo'n jonge pony ben ik idd niet weg van... Sowieso zal t moeilijk worden, ben pas net begonnen met de beginselen, dus een heel rondje om me heen stappen aan een lang halstertouw.. En dat kost al moeite :+ Fietsen lijkt me nog steeds doodeng, inderdaad omdat 1 rare beweging al hele heftige gevolgen kan hebben, en Bis kan nogal eens gaan klieren onder t draven..

Dan wordt t toch gewoon stappen :)

Edit; stappen over verharde weg neem ik aan? Dus niet door de bak oid?

kom een keertje langs en we leren je toileteren en evt fietsen...

amyz

Re: Tips & Tricks voor showklaar maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 21:48

Ah das wel een goed idee anais! :j

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:00

Ik zou ook niet snel met mijn bijna 2jarige gaan fietsen. Een paar dagen in de week op een verharde weg stappen en draven vind ik persoonlijk goed genoeg voor zo'n jonge pony. En er is denk ik niks mis met je eigen conditie trainen en je pony gelijk verkeersmak maken :P
Je kan een wittige pony ook wassen met hondenshampoo voor witte honden. Voor de staart is zilvershampoo heel goed. Ik zou dat persoonlijk niet voor de vacht gebruiken omdat die shampoo het vet verwijdert.
Verder heb ik nog bijna geen ervaring met keuringen dus daar houd ik verder m'n mond over :P

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 15:05

Vooral de eigen conditie trainen idd :') Want als ik m eenmaal aan t lopen krijg wapper ik er nog net niet achteraan aan t halstertouw hihi.

Zilvershampoo heb ik idd :j Hondenshampoo is ook een goed idee! Heb wel shampoo voor schimmels, maar heb altijd het idee dat dat weinig nut heeft vergeleken met een ''gewone'' shampoo :+

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 11:20

Haha :P Ik kan met der meerennen zolang ze aan het draven is maar zodra ze gaat galopperen neem ik der gelijk terug, en zo snel kan ik niet en ze mag in de ring natuurlijk ook niet galopperen.
Ik heb de hondenshampoo nog niet geprobeerd maar zodra het echt warm weer is ga ik het proberen :P

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 16:13

Hihi als Bis lekker gaat lopen dan is t verstand op 0 en bidden dak m bijhou :+ En dan gaat ie nog niet eens voluit :') En moet zeggen, ik ben toch écht een snelle sprinter hoor! Maar die pony kan hárd! In galop issie zowat nog beter bij te houden :=

Ben benieuwd iig naar of de hondenshampoo werkt!

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:12

hardlopers zijn doodlopers. Een pony goed voorbrengen heeft niets met harlopen of een hardloopwedstrijd te maken . Als je goed in het ritme van de pony kunt komen neemt hij je zo mee en heb je minder conditie nodig dan wanneer je zelf nauwelijks onafhankelijk kunt lopen en bij elke pas die je zet de pony stoort. Daarom is een kleine shetlander voorbrengen ook veel moeilijker en zwaarder dan een tuigpaard of een Fries.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 19:55

Helemaal mee eens idd. Daarom probeer ik ook veel te oefenen.. Niet alleen om zijn gestuiter eruit te krijgen, maar toch ook vooral om zelf met hem mee te kunnen komen :j Probeer ook om hem zo veel mogelijk ruimte te geven en me aan te passen aan zijn tempo en ritme, maar t is idd nog een hele kunst!
Ach.. Train niet alleen hem, maak mezelf ook showklaar :D

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:22

Jaa idd. Ik heb vanmiddag weer met der geoefend. En we lopen inmiddels aardig gelijk. Maar na 250m gaat zo toch echt liever even galopperen en bokken. :P Maargoed, zo ver hoeven we niet te lopen tijdens de keuring.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 21:29

Bis gaat meestal vreselijk met zn hoofd schudden om de een of andere wazige reden := Doet ie ook wel eens als hij losstaat, dus waarom ie dat doet? :+ Hij vindt t iig wel moeilijk (logisch) om netjes te draven terwijl ie zo driftig schudt :=

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 22:12

hier eentje die heel lekker gaat met showklaar maken.
het trainingsgedeelte dan

ik breng haar alleen niet zelf voor,dat laat ik maar door iemand anders doen die het goed kan.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 22:37

wieowie?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 22:39

nou wel iemand die het eventueel wilde doen ja...

had het yorick gevraagd omdat ik nogal met mijn knieen zit.
ik hinder presca teveel en als presca wil lopen dan moet je het touwtje gewoon lang laten en haar laten gaan.
ze springt tot nu toe niet in galop

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 22:41

T gaat hier gelukkig ook de goede kant op :j Vriendin van me was laatst mee, haar even een rondje met hem laten draven zodat ik kon kijken hoe hij liep.. Wat bleek? Ukkie neemt me de hele tijd al consequent in de maling door keihard te klieren in de bochten.. Bij die vriendin liep ie keurig :+ Sindsdien gaat t een stuk beter omdat ik nu doorheb dat ie t best wel snapt := Galop valt mee bij m.. Een heel enkele keer valt ie in galop maar op de een of andere manier lijkt ie t allemaal prima te snappen... Voor de eerste show al wilde hij alleen rechtsom meedraven :')

Tsja, voorbrengen doe ik toch t liefste zelf.. Vind het enorm leuk en heb juist heel specifiek gekozen voor een poown met papieren omdat t me zo leuk leek om mee te doen aan shows en keuringen :D Dan maar een risico dat we lager eindigen door mijn gebrek aan ervaring.. We komen er vanzelf wel :) Ach en daarbij... T is mijn grote trots! Hoewel ie me soms flink in de maling kan nemen weet ik ook dat hij bereid is om enorm zn best voor me te doen... Nee hoor, dit doen we als een team :D
Ow das wel rot idd dat je met je knieen zit!

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 22:43

inowa schreef:

ik breng haar alleen niet zelf voor,dat laat ik maar door iemand anders doen die het goed kan.

dat heb je goed
Laatst bijgewerkt door patrick76 op 14-03-11 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 22:43

tja,jij hebt een leuke pony voor de hobby he...

ik heb pony,s wel voor de hobby maar wil ook wel met ze presteren,dus als blijkt dat ik ze teveel hinder en ze zich niet optimaal kunnen laten zien dan laat ik het liever door een ander ervaren persoon doen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 22:44

patrick76 schreef:
inowa schreef:

heb het toch wel goed gelezen ? :D :+

ik vind van wel ja... ;) :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 22:46

inowa schreef:
tja,jij hebt een leuke pony voor de hobby he...

ik heb pony,s wel voor de hobby maar wil ook wel met ze presteren,dus als blijkt dat ik ze teveel hinder en ze zich niet optimaal kunnen laten zien dan laat ik het liever door een ander ervaren persoon doen.

Snap t idd helemaal hoor :j Ik wil die kant ook graag op, maar ben altijd erg eigenwijs van t ''zelf doen'' dus dan moeten we het samen maar leren door t te doen :D Maar als ik idd last zou hebben van mn lijf oid zou ik er idd ook anders tegenover staan... T is wel de bedoeling dat we iig optimaal kúnnen presteren, en of t dan lukt is een tweede :=

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 22:48

maar soms moet je je eigen meningen en trots enzo gewoon opzij kunnen zetten.

had haar graag zelf voorgebracht maar dat gaat nu eenmaal niet...

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 22:48

[/quote][/quote]

en met zijn nieuwe *-:) krijg je hem vast en zeker ook mooi op de gevoelige plaat

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 22:50

met zijn nieuwe camera??

ik heb liever de mijne in handen,mocht ik te enthousiast worden.... := :+