Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Fietsen lijkt me nog steeds doodeng, inderdaad omdat 1 rare beweging al hele heftige gevolgen kan hebben, en Bis kan nogal eens gaan klieren onder t draven.. 
amyz schreef:Longeren met zo'n jonge pony ben ik idd niet weg van... Sowieso zal t moeilijk worden, ben pas net begonnen met de beginselen, dus een heel rondje om me heen stappen aan een lang halstertouw.. En dat kost al moeiteFietsen lijkt me nog steeds doodeng, inderdaad omdat 1 rare beweging al hele heftige gevolgen kan hebben, en Bis kan nogal eens gaan klieren onder t draven..
Dan wordt t toch gewoon stappen
Edit; stappen over verharde weg neem ik aan? Dus niet door de bak oid?

Want als ik m eenmaal aan t lopen krijg wapper ik er nog net niet achteraan aan t halstertouw hihi.
Hondenshampoo is ook een goed idee! Heb wel shampoo voor schimmels, maar heb altijd het idee dat dat weinig nut heeft vergeleken met een ''gewone'' shampoo
Ik kan met der meerennen zolang ze aan het draven is maar zodra ze gaat galopperen neem ik der gelijk terug, en zo snel kan ik niet en ze mag in de ring natuurlijk ook niet galopperen.
En dan gaat ie nog niet eens voluit
En moet zeggen, ik ben toch écht een snelle sprinter hoor! Maar die pony kan hárd! In galop issie zowat nog beter bij te houden 
Probeer ook om hem zo veel mogelijk ruimte te geven en me aan te passen aan zijn tempo en ritme, maar t is idd nog een hele kunst!
Maargoed, zo ver hoeven we niet te lopen tijdens de keuring.
Doet ie ook wel eens als hij losstaat, dus waarom ie dat doet?
Hij vindt t iig wel moeilijk (logisch) om netjes te draven terwijl ie zo driftig schudt
Vriendin van me was laatst mee, haar even een rondje met hem laten draven zodat ik kon kijken hoe hij liep.. Wat bleek? Ukkie neemt me de hele tijd al consequent in de maling door keihard te klieren in de bochten.. Bij die vriendin liep ie keurig
Sindsdien gaat t een stuk beter omdat ik nu doorheb dat ie t best wel snapt
Galop valt mee bij m.. Een heel enkele keer valt ie in galop maar op de een of andere manier lijkt ie t allemaal prima te snappen... Voor de eerste show al wilde hij alleen rechtsom meedraven
Dan maar een risico dat we lager eindigen door mijn gebrek aan ervaring.. We komen er vanzelf wel
Ach en daarbij... T is mijn grote trots! Hoewel ie me soms flink in de maling kan nemen weet ik ook dat hij bereid is om enorm zn best voor me te doen... Nee hoor, dit doen we als een team 
inowa schreef:tja,jij hebt een leuke pony voor de hobby he...
ik heb pony,s wel voor de hobby maar wil ook wel met ze presteren,dus als blijkt dat ik ze teveel hinder en ze zich niet optimaal kunnen laten zien dan laat ik het liever door een ander ervaren persoon doen.
Ik wil die kant ook graag op, maar ben altijd erg eigenwijs van t ''zelf doen'' dus dan moeten we het samen maar leren door t te doen
Maar als ik idd last zou hebben van mn lijf oid zou ik er idd ook anders tegenover staan... T is wel de bedoeling dat we iig optimaal kúnnen presteren, en of t dan lukt is een tweede