Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Miekjuh schreef:Ik zou persoonlijk niet fokken met een ZE paard.
Whisper was als veulen een draak, maar meot zeggen dat er ook weinig mee gedaan werd.
Stagediver schreef:en kijk maar waar de meeste paarden terecht komen alsmensen er niet mee om kunnen gaan;)
jannegien schreef:Whisper ken ik niet persoonlijk, die was voor mijn tijd....Haar oma Pybelien daarentegen ken ik wel erg goed.
Dat is een vriendelijk paard, ontiegelijk harde werker wat bij de onkundige ruiter kan uiten in een druk en drammerig paard. Maar bij een consequente ruiter een werkwillig paard, wat toch leuk dressuur matig te rijden was. Maar voornamelijk gebruikt werd voor buiten ritten en huifkar tochten.
Pybelien heeft jaren op de pensionstal gestaan waar ik ook een verzorg fjord had. Hier heeft ze naast whisper nog 3 nakomelingen gehad van Anton. (Zienna, Anca en Bodo) Daarna is ze verkocht naar een meisje wat er nu mee rijdt.
Ook de volle zus van Whisper, Uvana ken ik. Deze was van kennissen van mij, en heeft twee Reinar nakomelingen gehad bij hun. Bella en Cyra (waarvan de laatste ook op bokt te vinden is en op Fjordenwereld.nl)
*edit*: Zie dat Mieke ook al een mooie aanvulling gegeven heeft over Whisper zelf.