Zoek moeder van mijn fjord Whisper geboren in 2001

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:33

Ik zou persoonlijk niet fokken met een ZE paard.
Whisper was als veulen een draak, maar meot zeggen dat er ook weinig mee gedaan werd.

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 21:37

Miekjuh schreef:
Ik zou persoonlijk niet fokken met een ZE paard.
Whisper was als veulen een draak, maar meot zeggen dat er ook weinig mee gedaan werd.

Ik heb het idee dat het met haar ook niet is gedaan, teminste niet de normale basis dingetjes, Jammer want nu moet je zo met ze de strijd aangaan alhoewel ik hou wel van een verzetje. Ze is voor de rest wel lief.

Zomer exceem is het denk niet, want dan had hetal weg moeten gaan, de dierenarts zegt dat ze het hele jaar rond exceem zal hebben bleh! Nou ja maakt niet uit, we nemen haar maar zoals ze is natuurlijk.
Ik had eigenlijk helemaal niet geplannend om een 2e erbij te nemen.Maarja ze is welkom.

jannegien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:41

Pittig paardje dus, ik kan me dat wel een beetje voorstellen. Bisquit is een Timor nakomeling uit een Anton merrie. Heb toevallig zelf momenteel eentje met dezelfde bloedlijnen waar ik mee bezig ben. En dat is een super lief paard, maar erg naar mensen gericht. Hij is bij ons gekomen omdat de wat oudere man die met hem aan de slag wou toch wat bang van hem werd. Nergens voor nodig, maar hij kan mits niet consequent gehouden zich zelf erg opdringen. (lees hij staat in het land het liefste met zijn borst tegen jou aan te duwen, nu doet hij dat niet meer maar bij mensen die het toelaten zal hij het wel even proberen.)

Ben je consequent naar hem en maak je duidelijke regels. Dan is het een engeltje waar je echt super mee kan werken. Maar blijft wel eentje met een duidelijk aanwezige eigen mening.
Dat zou ook zomaar een draak kunnen worden als hij zo vaak verhuisd naar verschillende eigenaren etc.

Ook via moeders kant zijn het wel karaktervolle paarden, Anton's zijn over het algemeen lieverds. Maar van wat ik mee gemaakt heb erg slim... wat ook tegen je kan werken.
En Pybelien was zelf wel erg aardig en lief. Maar daar heb ik ze ook wel eens aan zien hangen omdat ze haar zinnen op het land gezet had.
Maarja heb je ze eenmaal voor je gewonnen dan heb je echt een maatje voor het leven te pakken.

Stagediver

Re: Zoek moeder van mijn fjord Whisper geboren in 2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 21:48

Dat zegt haar trainer ook, ze werkt keihard voor je, maar je moet der wel op der plek zetten. Als je dat niet toe ben je gewoon "desjaak" leuk om zo te lezen, zeker als alles zo in de familie zit, dan word je ook wat wijzer :D

jannegien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:00

Voor mij is het nu ook wel wat makkelijker zeggen omdat ik meerdere paarden uit haar familie lijn ken. En meerdere nakomelingen van de hengsten ken en mee gewerkt heb.
Denk dat elke fjord drammerig en drakerig kan worden als ze niet consequent opgevoed worden. Maar sommige bloedlijnen heb ik dus de ervaring mee dat het echt paarden zijn die op mensen gericht zijn, tja en als je die dan teveel verwent of juist verwaarloosd. Dan heb je idd wel een uitdaging te pakken. ;)

Solitudine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:25

Ik ben één van de verzorgsters van Diva, en eigenlijk heb ik nooit echt problemen gehad in de tijd dat ik haar verzorg. Ze heeft laatst wel voor het eerst geprobeerd een loopje met me te nemen, met de nadruk op geprobeerd :P Ik had haar los gezet in de buitenbak, waar ze lekker haar energie kwijt kon. Toen ik haar terug wilde brengen naar stal probeerde ze me mee te sleuren, maar met één ruk aan het halster liep ze weer braaf naast me.
Toen ze eenmaal op stal stond probeerde ze de deur terug open te duwen en was ze behoorlijk drammerig, maar een harde brul en ook dat was weer klaar.

Het is dus wel erg belangrijk dat je haar kort houdt en erg consequent bent, maar zoals haar trainster al zegt: dan is het echt een top-paardje! :D

Ik vind haar in ieder geval erg leuk! Ik hou wel van een paardje met karakter waar een beetje uitdaging in zit. :)

jannegien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:28

Solitudine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:32

Ik moet zeggen dat ik ook echt geen zin heb om moeilijk te gaan doen met over haar staldeur heen klimmen, een bit in te hangen om haar onder de duim te houden en haar dan pas mee te kunnen nemen.. Dat is gewoon uitstel van executie. :P Je kunt haar beter een paar keer goed aanpakken, dan heb je er een geweldig dier aan.

Ze is niet gemeen, maar ze heeft wel een duidelijke leider nodig. Ik wil dit graag voor haar zijn, dus doe mijn uiterste best daarvoor. :) Als je haar duidelijkheid geeft, geeft Diev zelf weinig problemen. Het is een perfecte leermeester, zullen we maar zeggen!

jannegien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:37

Dat is ook de beste manier, niemand wil een paard wat niet te handelen is. Ik zie veel paarden komen en gaan. Maar niets is zo fijn als een goed opgevoed paard wat weet wat wel en niet mag en kan.

Solitudine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:42

Helemaal mee eens! Ik wil er niet aan denken wat een paard met je kan doen als het zijn grenzen niet kent..

Solitudine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:42

Afbeelding :D

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 22:43

en kijk maar waar de meeste paarden terecht komen alsmensen er niet mee om kunnen gaan;)

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 22:43

Het varkentje:p

Solitudine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:49

Stagediver schreef:
en kijk maar waar de meeste paarden terecht komen alsmensen er niet mee om kunnen gaan;)

;(

Ik moet zeggen, Diva heeft mij echt een beetje verliefd gemaakt :o Als ik aan haar denk, krijg ik gewoon een beetje vlinders in mijn buik. Heb lang niet zo'n leuk paard gekend, zo'n mooi en sterk karakter en waar ik uitdaging in zie. Ben heel blij dat ik haar mag verzorgen!

orion1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 00:05

jannegien schreef:
Whisper ken ik niet persoonlijk, die was voor mijn tijd....Haar oma Pybelien daarentegen ken ik wel erg goed.
Dat is een vriendelijk paard, ontiegelijk harde werker wat bij de onkundige ruiter kan uiten in een druk en drammerig paard. Maar bij een consequente ruiter een werkwillig paard, wat toch leuk dressuur matig te rijden was. Maar voornamelijk gebruikt werd voor buiten ritten en huifkar tochten.

Pybelien heeft jaren op de pensionstal gestaan waar ik ook een verzorg fjord had. Hier heeft ze naast whisper nog 3 nakomelingen gehad van Anton. (Zienna, Anca en Bodo) Daarna is ze verkocht naar een meisje wat er nu mee rijdt.

Ook de volle zus van Whisper, Uvana ken ik. Deze was van kennissen van mij, en heeft twee Reinar nakomelingen gehad bij hun. Bella en Cyra (waarvan de laatste ook op bokt te vinden is en op Fjordenwereld.nl)

*edit*: Zie dat Mieke ook al een mooie aanvulling gegeven heeft over Whisper zelf. :D

Yeah die is van mij dus :P

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:30

Ik ken Pybelien ook een beetje, heb een winter menlessen met haar gehad. Vond het een leuk paard om mee te werken, de anderen vonden haar soms wat druk, maar ik mende liever met haar dan met de andere..