Dilan1993 schreef:de ijslanders van de manege waar ik sta, krijgen alleen kuilgras, hebben echt niet meer nodig.
Kuilgras zet dan wel aan, maar biedt niet voldoende voedingsstoffen over het algemeen. Dan zouden ze al hooimonsters moeten laten nemen van een grote levering om hier zeker van te zijn.
Kuil mogen ze sowieso niet hebben, voordroog kan wel... zit ook in grote balen, dus misschien bedoel je dat wel.
IJslanders worden, tot mijn grote spijt, vaak te schraal en goedkoop te houden. De vele 'HELP, mijn paard heeft ernstige tekorten en daaraan gerelateerde ellende' topics zijn voldoende te vinden, veelal van mensen die voorheen riepen dat 'alle IJslanders alleen maar hooi en een liksteen' nodig hebben en bijna boos worden dat jij er iets meer werk van maakt.
Tja... een IJslander is schraal waar het gaat om vet gras en vette kuil, maar is een grootverbruiker waar het gaat om hoogwaardige vitaminen, mineralen en sporenelementen... Hopelijk hoeven niet alle paarden eerst spierbevangen, te mager, te dik, en weet ik veel wat voor ellende te krijgen voordat mensen de moeite nemen een gebalanceerd dieet samen te stellen voor hun paard.
Een IJslander (en ook andere schraal gehouden paarden) doen het jaaaaaaaaaren goed op 'niets'.... de schade wordt later pas zichtbaar... en dan is de weg terug heel lang.
Laatst bijgewerkt door Ninx op 31-01-11 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt