Afstammelingen keuringen KWPN

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 21:29

Dat doe ik dus ook, tja zelfs studenten hebben het druk!! Het kwpn zou eens een voorbeeld moeten nemen aan de koeien fokkerij daar lopen ze na mijn mening toch al een heel stukje voor op het gebied van fokkerij en informatie uit fokkerij gegevens halen.
Een betere manier van beoordelen en beschrijven van nakomelingen van een hengst zou veel mensen veel tijd en moeite besparen.
Enne ik ga ook maar naar 2 of 3 keuringen tja en de rest wacht ik maar af tot ze een jaar of 4 5 zijn en ze gaan presteren.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-03 21:33

Ik heb wel eens gedacht dat je alle afstammelingen keuringen op een centrale plaats zou moeten houden in 1 a 2 dagen. Dan zou je pas echt kunnen vergelijken.
Ik denk dat het afgeladen zou zijn en dan evt meteen een veiling erachteraan.

Ach dromen mag soms toch wel Knipoog .

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 22:58

Ach, wij probeerden altijd een paar dagen vrij te nemen en dan achter de jury aan rijden.
Wel zelf broodjes meenemen want de luxe lunches bij de hengstenhouder, daar kwamen we niet bij Knipoog

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 17:55

Klopt, met een baan kun je er maar 1 of 2 bezoeken. Ik probeer altijd een hengst hier in de buurt mee te nemen, als dat op een vrije dag valt. Verder ben ik het eens dat er met de rapportage niks te beginnen is. Je valt in slaap bij de kreten voldoende, ruim voldoende, voldoende tot goed ontwikkeld enz. enz. Wat kun je daar nou mee? Een beetje meer informatie en advies bij wat voor soort merries de hengst het beste zou kunnen passen (het blijft afwachten natuurlijk) zou ik wel op prijs stellen. Op deze manier draaien ze maar om de brij heen met hun afgevlakte en gecensureerde rapportages.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-03 12:40

Zou het wat zijn dat alle bokkers die afstammelingenkeuringen bezoeken een "eigen" verslagje maken.
Ieder heeft een eigen invalshoek (en hopelijk niet alleen maar juichend bij de hengst van eigen keuze).
We hebben niet allemaal even veel verstand van fokken, maar dat is misschien juist wel zo leuk.
Ik ga ervan uit dat mensen die naar een afstammelingenkeuring toe gaan enigzins geinteresseerd zijn in fokkerij.

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 20:09

sarabande schreef:
Goh zijn we het helemaal eens Haha!
Alleen alle afstammelingenkeuringen daar heeft een normaal mens met een baan of school geen tijd voor, dus maak ik een keuze voor hengsten waar ik echt in geinteresseerd ben.

Bij welke hengsten kunnen we jou dan tegen komen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-03 20:31

Dat hangt van het schema af.
Als er maar een hengst die ik interessant vind op een dag een eind weg getoont wordt, zal ik hem moeten laten schieten.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 20:32

is er al een schema? ik weet niet zo uit mn hoofd wannneer welke bij ons komen. Maar naar welke hengsten gaat jullie voorkeur uit?

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 20:33

Ik lees het wel in de hoefslag of ids... ik kan er nooit bij zijn, zo jammer!
Iemand een idee wanneer het bij van Uytert is?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-03 20:34

Dat zou Cute gevraagd hebben

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 20:34

Marjolein schreef:
is er al een schema? ik weet niet zo uit mn hoofd wannneer welke bij ons komen. Maar naar welke hengsten gaat jullie voorkeur uit?

Ik ben benieuwd naar de veulens van San Remo en Sonique, en van Solitair ook wel... en die van Sir Sinclair (of er nog wat te lachen valt Haha! )

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-03 20:40

Niet alle S hengsten tonen veulens dit jaar, zoals Jan terecht opmerkte. Degene die in het najaar de verrichting gedaan hebben komen volgend jaar pas.
Maar San Remo en Sir Sinclair zullen idd wel publiekstrekkers zijn, om verschillende redenen Haha!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 20:41

Cute_12"]
[quote="sarabande schreef:
Goh zijn we het helemaal eens Haha!
Alleen alle afstammelingenkeuringen daar heeft een normaal mens met een baan of school geen tijd voor, dus maak ik een keuze voor hengsten waar ik echt in geinteresseerd ben.

Bij welke hengsten kunnen we jou dan tegen komen?
[/quote]

Wil je weer wat afspreken Knipoog? Is inmiddels ook weer een jaartje geleden he Haha!.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-03 20:42

Dat was een veiling, maar er is nog heel wat af te spreken, Ermelo, afstammelingen keuringen, laat de veilingen maar even zitten

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 20:44

Mij kan je iig tegen komen bij die van Sir Sinclair, Lupicor en Montreux. Dus misschien zie ik nog wel een stel bokkers.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-03 20:45

Heb je daar dan tijd voor om bokkers te zien??

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 20:48

te zien wel. Verder denk ik dat ik na die week nooit meer een veulen van dichtbij wil zien.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-03 20:51

Van 3 hengsten he hoeveel heb je er wel niet aan je voorbij zien trekken en hoeveel moet je er dan toiletteren???

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 21:00

sssssst wil er nog niet aan denken, ben heel erg blij dat ik altijd geroepen heb dat ik niet kan vlechten.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-03 21:03

Marjolein schreef:
sssssst wil er nog niet aan denken, ben heel erg blij dat ik altijd geroepen heb dat ik niet kan vlechten.

Wha ha ha, maar veulens wassen is ook leuk hoor, zeker een hele bende die weinig in handen geweest zijn Haha!

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 21:52

misschien dat ik gewoon zeg dat ik toch wel naar school moet. voet is nu al blauw omdat sommige schatjes niet normaal de trailer op lopen.

Zal meteen ons schema ff neerzetten Ik weet zeker dat SIR SINCLAIR op 29-8 zijn afstammelingen laat zien. Op de 25e hebben we dan volgens mij lupicor, maar begin nu te twijfelen want het kan ook montreux zijn, en op 2 september is dan de ander aan de beurt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 16:35

Ik vind afstammelingen keuringen nuttig maar dan zou een hengst daar niet direct zwaar op afgestraft moeten worden. Pas als ze de nakomelingen op 3 jarige leeftijd nogmaals beoordeeld hebben kan een goed oordeel gegeven worden.

Over Stravinsky: Hij is niet van Van Tuyl trouwens maar van Van Uytert. Daarbij heb ik nu de jaarling Stravinksy´s gezien en van dat grove spronggewricht is 9 van de 10 keer niks meer te zien. Daarbij heb ik wat video´s gezien van Stravinsky´s in Denemarken (5 tot 7 jaar oud) en die doen het erg goed en zijn leuke paarden.

Ik vermoed dat ze er op latere leeftijd nog wel van terug zullen komen maar ja.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 16:41

Suzanne, hoe oud zijn de oudste Stravinsky's in Nederland? Meisje wat ik ken heeft er een gekocht maar zegt dat hij 2,5 is??? Lijkt me niet.

Hij is wel erg mooi, en heel correct gebouwd (een stuk beter dan de even oude Krack die ernaast staat Haha!)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-03 16:47

Ik denk dat je gelijk hebt Suzanne, de KWPN jury heeft altijd een probleem gehad met het keuren van bloed
Zelfs Werners een volbloedman bekijkt kinderen van volbloeds met rijpaardogen.
Je ziet trouwens in het topic stermerries t.o.z veulens (de eerste bladzijdes dus Scheve mond ) dat de afstammelingen als veulens vaak een tegenovergestelde beeld laten zien als ze ouder zijn.
Voor de fokkers levert een afstammelingen keuring informatie op over de kruisingen die met de desbetreffende hengst gedaan zijn.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 17:05

Tja met het keuren van volbloeden zit het kwpn er vaak naast. We zullen zien hoe de stravinsky's het doen! Ben heel benieuwd.