Florestan I

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 23:33

Hoe fokt Florestan en zijn zonen kwa maat? en past hij in combinatie met een merrie met erg veel bloed?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 23:34

florencio is 1.78 geloof ik en die andere hengsten meestal zo rond de 1.70

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 23:41

Zoals jullie misschien wel weten ben ik op zoek naar een hengst voor mijn gribaldi x cassanova ( v. lucky boy xx) x sebastiaan (v. vesins xx) merrie die ik waarschijnlijk komend voorjaar wil laten dekken. (foto, zie profiel) Daarvoor zoek ik een hengst die maat en bot vererft. Omdat het om het eerste veulen gaat en ik gewoon eens wil kijken hoe ze fokt zat ik aan een duitse hengst te denken, mede vanwege het dekgeld. Iemand vertelde mij dat Florestan I leuke zonen had die voor mijn merrie in aanmerking zouden kunnen komen. Daarbij dacht ik zelf het meest aan Florencio vanwege zijn maat, maar dit wil natuurlijk niet alles zeggen. Misschien is het daarvoor ook belangrijk om te weten hoe weltmeijer fokt. In de duitse fokkerij ben ik nog niet zo bekend dus alle info is meer dan welkom!
Laatst bijgewerkt door HorseMoments op 28-07-03 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 23:42

Als je het artikel leest, dan zegt de duitse mevrouw dat Florestan zijn beste produkten met bloedmerries maakt. hij heeft zulke merries nodig. Ik ken Florestannen uit wat minder bloederige merries, maar die vallen nauwelijks op.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 23:47

Ik weet niet of hij weer terug is uit de USA, maar op de site van Nijhof adverteren ze wel met hem:

Afbeelding

Westfalen - zwart - geb. 1996 - stkm. 1.71. m.
Westfalen - Oldenburg - Unire

De zwarte parel, Freestyle, is een zoon van de bekende Westfaalse dressuurpaarden vererver Florestan. Florestan heeft inmiddels een groot aantal bekende zonen zoals, Fidermark, Fleurop, Florentano, Faveur, Neostan, Flores en Flieder. De moederlijn van Freestyle heeft een groot aantal bekende paarden voortgebracht zoals de dresuurvererver Romadour II, Freudentanz, Pazifik en Roman. Moeder Paloma is hengstenmoeder van twee hengsten, te weten Freestyle en Flammengold. Bovendien is zij op dit moment de beste merrie van Hessen. Zij legde haar merrietest af met een score van 8,1. De volle zus van Paloma, Patricia was in 1997 "Sie-gersute" in Hessen. Haar andere volle zus Pretoria was de beste 3-jarige merrie in Hesen in 1998. Pretoria behaalde een score van 8.50 voor haar merrietest bij de Bundesstutenschau in Warendorf in 1998. De derde volle zus Primera was eveneens de beste 3-jarige merrie van Hessen in 1999 en behaalde een score van 8,50 bij de merrietest in Alsfeld. De vierde volle zus Primavera was tweede als 2-jarige bij de Elitestutenschau 1999. Paloma en haar volle zussen hebben reeds 4 jaar op rij de titel gewonnen van "Siegerfamilie" in Hessen. Grootmoeder Geisha is een volle zus van de moeder van de topdressuurvererver Romadour II. Vader van onder andere Rem-brandt Borbet.

Freestyle is een grootgelijnde, atletisch gebouwde hengst met een super karakter. Tijdens de 100-dagen test in Prüssendorf in 1999 behaalde hij dan ook respectievelijk een 10 en een 9 voor karakter en temperament. Voor de 'Rittigkeit' behaalde hij een score van 9,33 en de totaalscore bedroeg 132,55 pnt. Zelfs voor de spring-onderdelen scoorde Freestyle hoog, waarbij hij een respectable 7e plaats behaalde met een 8 voor de springaanleg. Freestyle beschikt over drie zeer goede basis-gangen en werd hiermee de onbetwiste winnaar van deze 100-dagen test! Freestyle behaalde overwinningen en hoge klasseringen in de dressuur wedstrijden in de USA. De nakomelingen van Freestyle zijn zeer gevraagd voor de dressuur en een aantal van zijn nakomelingen werd duur verkocht op de veilingen.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 23:48

Voor wat meer info mail je me maar, ik heb redelijk wat info over hem en nakomelingen. Het kan wel ff duren voordat ik alles bij elkaar heb.
Voor meer info over de verrichtingsonderzoeken kan je ook eens contact opnemen met het NRW.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 23:49

Grib, die Florencio (Florestan x Weltmeyer x Pik Bube) heb ik van t voorjaar nog zien lopen en ik vond hem niet verkeerd. Zijn gedrag was ook netjes en ik vond zijn gangwerk goed.
De cijfers die hij in Zweibrücken kreeg:
stap: 10
draf: 8.2
galop: 9.2
karakter: 8.5
Rittigkeit: 9.5
Fremdreiter: 10

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 23:52

Als buitenstaander is het haast onmogelijk om aan sperma van Florestan te komen. Hensgt is volledig volgeboekt en kwaliteit laat (misschien daarom) nog wel eens te wensen over.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 00:01

Dit zijn geen dekhengsten:

Afbeelding
Florestan I X General I

Afbeelding
Florestan I X Wyoming

Afbeelding
Florestan I X Boss

Afbeelding
Florestan I X Ribot

Afbeelding
Florestan I X Der Clou

Afbeelding
Florestan I X Weinberg

Afbeelding
Florestan I X Damhirsch

Afbeelding
Florestan I X Carte d'Or

Afbeelding
Florestan I X General I

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 00:03

Al die bergen toch in Duitsland Haha!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 00:44

Samsam schreef:
Ik weet niet of hij weer terug is uit de USA, maar op de site van Nijhof adverteren ze wel met hem:

Afbeelding

Westfalen - zwart - geb. 1996 - stkm. 1.71. m.
Westfalen - Oldenburg - Unire

De zwarte parel, Freestyle, is een zoon van de bekende Westfaalse dressuurpaarden vererver Florestan. Florestan heeft inmiddels een groot aantal bekende zonen zoals, Fidermark, Fleurop, Florentano, Faveur, Neostan, Flores en Flieder. De moederlijn van Freestyle heeft een groot aantal bekende paarden voortgebracht zoals de dresuurvererver Romadour II, Freudentanz, Pazifik en Roman. Moeder Paloma is hengstenmoeder van twee hengsten, te weten Freestyle en Flammengold. Bovendien is zij op dit moment de beste merrie van Hessen. Zij legde haar merrietest af met een score van 8,1. De volle zus van Paloma, Patricia was in 1997 "Sie-gersute" in Hessen. Haar andere volle zus Pretoria was de beste 3-jarige merrie in Hesen in 1998. Pretoria behaalde een score van 8.50 voor haar merrietest bij de Bundesstutenschau in Warendorf in 1998. De derde volle zus Primera was eveneens de beste 3-jarige merrie van Hessen in 1999 en behaalde een score van 8,50 bij de merrietest in Alsfeld. De vierde volle zus Primavera was tweede als 2-jarige bij de Elitestutenschau 1999. Paloma en haar volle zussen hebben reeds 4 jaar op rij de titel gewonnen van "Siegerfamilie" in Hessen. Grootmoeder Geisha is een volle zus van de moeder van de topdressuurvererver Romadour II. Vader van onder andere Rem-brandt Borbet.

Freestyle is een grootgelijnde, atletisch gebouwde hengst met een super karakter. Tijdens de 100-dagen test in Prüssendorf in 1999 behaalde hij dan ook respectievelijk een 10 en een 9 voor karakter en temperament. Voor de 'Rittigkeit' behaalde hij een score van 9,33 en de totaalscore bedroeg 132,55 pnt. Zelfs voor de spring-onderdelen scoorde Freestyle hoog, waarbij hij een respectable 7e plaats behaalde met een 8 voor de springaanleg. Freestyle beschikt over drie zeer goede basis-gangen en werd hiermee de onbetwiste winnaar van deze 100-dagen test! Freestyle behaalde overwinningen en hoge klasseringen in de dressuur wedstrijden in de USA. De nakomelingen van Freestyle zijn zeer gevraagd voor de dressuur en een aantal van zijn nakomelingen werd duur verkocht op de veilingen.

Freestyle Pling Hij staat in USA, www.dbna.org, komt waarschijnlijk eind dit jaar terug. Wordt voorbereid op Prix St Georges (de USA versie). Hij doet het erg goed in sport en fokkerij daar, maar hij is natuurlijk (even realistisch gezien) niet voor niets geëxporteerd. Net zoals zijn vader komen zijn beste producten uit bloedvoerende merries. Hij was allround kampioen v/d 100dgntest 1999. Freestyle heeft een uitzonderlijk goed karakter, je kan alles met hem doen, en dit vererft hij ook sterk. Ik vind het trouwens erg jammer dat ze bij Radstake en Nijhof nog steeds deze afstotelijke foto op het internet hebben staan. Hij is erg veranderd, meer hengst geworden. Ik ben benieuwd wie hem gaat rijden als hij weer in Nederland staat! Hij wordt nu gereden door de GP ruiter Jim Koford en dat klikt er goed. Als 5jarige werd hij reservekampioen van USA. Voor meer info en foto´s zie dus www.dbna.org

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 03:20

Florestan, ik denk dat we dit echt een stempelhengst mogen noemen, idd vooral in Duitsland!
Maar zijn nakomelingen zijn o zo goed. Natuurlijk niet allemaal, dat kan natuurlijk niet. Maar hij verbetert duidelijk. Ik denk dat we dat wel mogen stellen. Een vriend van mij heeft een paar keer met Florestan gefokt, en heeft er één minder veulen van gehad, maar ook twee heel goede.

Fidermark! Heb ik niets als lof over. Ik heb zijn eerste jaargang veulens, en zijn tweede jaargang veulens in Duitsland gezien. ZEER GOED. Hoe wel dat hij misschien klein durft fokken.

Ga je misschien fokken met Florestan Gribaldifan?

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 08:30

sarabande schreef:

Hihi inderdaad, ik ben blij dat bij ons de manegebodems vlakker zijn Haha!

Zit je als ruiter tenminste nog een beetje recht Haha!, op de foto dan he.......

De Florestan x Peter Pan die ik heb gezien was niet bijzonder groot. (Skydancer) Wel een leuk paard met leuke beweging, maar niet super bewegen.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 08:34

Excuseme schreef:
Als buitenstaander is het haast onmogelijk om aan sperma van Florestan te komen. Hensgt is volledig volgeboekt en kwaliteit laat (misschien daarom) nog wel eens te wensen over.

Dat is totaal niet het geval hoor. Spermakwaliteit is zeer goed en hij is gewoon normaal te verkrijgen: telefoontje naar Warendorf en ze sturen het op.
Om het goedkope dekgeld moet je het niet doen: 1550 euro is mij toch al heel wat.
De getallen bij springen en dressuur is de "gesamtnote" dus een gemiddelde van cijfers, daarin zitten de verschillende onderdelen verwerkt.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-03 08:42

Jan_VT schreef:
Florestan, ik denk dat we dit echt een stempelhengst mogen noemen, idd vooral in Duitsland!
Maar zijn nakomelingen zijn o zo goed. Natuurlijk niet allemaal, dat kan natuurlijk niet. Maar hij verbetert duidelijk. Ik denk dat we dat wel mogen stellen. Een vriend van mij heeft een paar keer met Florestan gefokt, en heeft er één minder veulen van gehad, maar ook twee heel goede.

Fidermark! Heb ik niets als lof over. Ik heb zijn eerste jaargang veulens, en zijn tweede jaargang veulens in Duitsland gezien. ZEER GOED. Hoe wel dat hij misschien klein durft fokken.

Ga je misschien fokken met Florestan Gribaldifan?

Tja om een jonge merrie voor het eerst te dekken met florestan vind ik beetje duur en het blijft toch afwachten hoe ze fokt. Vandaar dat ik erover denk om met een Florestan zoon een veulen te fokken. Met name Florencio kwam in mij op vanwege zijn maat. Daarnaast zijn deze hengsten nog niet zo duur als in vergelijking met de hengsten in nederland. Ik vind het erg moeilijk om een goede hengst uit te kiezen voor onze gribaldi merrie. Als ik het binnen nederland houd zal het waarschijnlijk een ferro zoon worden. maar florestan x weltmeijer x pike bube spreekt mij ook wel aan. Ik zoek maat massa en beweging, en dat hoop ik via deze lijn te kunnen vinden.
Daarnaast spreekt de versie florestan in skydancer mij niet aan, dat kan oa. ook door peterpan komen. Skydancer vind ik dan ook niet geschikt voor mijn merrie. Tja en aangezien ik in de eerste plaats toch voor eigen gebruik fok kan ik best een duitse hengst nemen.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 08:49

Ik zou nooit met een hengst van 1,78m fokken, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Ten eerste zegt het niks over wat er vererfd wordt (Weltmeyer bv fokt vaak eerder klein). Best is de maat van de ouders eens te gaan bekijken.
Verder moet je zien dat je veulen nog mooi in proportie blijft als hij inderdaad al zoveel zou vergroten. Gevaar bestaat dat je iets krijgt zoals ponyxpaard, met lichaamsdelen van verschillenden maten Knipoog

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 11:33

sarabande schreef:

Haha, was mij ook opgevallen!!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 11:49

Samsam"]
[quote="sarabande schreef:

[/quote]

De fotograaf zou iig de ruiters en amazones kunnen vragen iets voorover te gaan zitten, dan lijkt het nog net echt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 11:58

Ik wilde Lotje laten dekken door Florestan dit jaar maar toen zei Joop dat hij niet aan het sperma kon komen en dat ik Lotje dus via de Radstake moest laten dekken of het sperma zelf moest halen in Duitsland.

Aangezien ik Lotje toch bij Joop wilde laten dekken is het Ferro geworden, anders had ik zeker met Florestan gedekt.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 11:59

sarabande"]
[quote="Samsam"][quote="sarabande schreef:

[/quote]

De fotograaf zou iig de ruiters en amazones kunnen vragen iets voorover te gaan zitten, dan lijkt het nog net echt.
[/quote]

Blijft het probleem van de verdacht oplopende bodem..........
daar trapt toch geen hond meer in Verward

Iemand die een beetje kijk op paarden heeft ziet dat toch meteen en dan vraag je je meteen af of het zo erg gesteld is met de bouw van dat paard, dat hij deze grove fotocorrectie nodig heeft om nog ergens op te lijken hahaha

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 12:49

Als eigenaar van een Florestan I kan ik natuurlijk niet achterblijven Knipoog
Fitz loopt Z2 momenteel en is van 1 van de eerste jaargangen van Florestan I. In de moederlijn zit Fruehlingsball.
Door objectieve buitenstaanders wordt hij gezien als een goed paard voor de Lichte Tour maar niet meer dan dat. Hij mist de kracht in het achterbeen voor meer.

Hier een recent fotootje van Fitz:

Afbeelding

Betere foto's heb ik helaas niet, hoewel hij thuis met meer afdruk gaat. Ben niet zo'n goede fotograaf Knipoog

Wil iemand hem misschien even schuin voor me zetten,dan lijkt het ook meer Cool

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 17:58

Afbeelding

Haha! Haha!

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 20:44

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 23:38

Idd op boven staande link staan idd video's van florestan en zonen.
Van florestan word je met dit fimpje niet echt wijzer.
Hij staat en verder laat hij niks zien.
Wel zijn er andere florestans te zien,zoals
Faveur - florestan I / Federball
Fidermark - Florestan I / Werther
Fleurop - Florestan I / Weltruf (in actie)
Flieder - Florestan I / Frühlingsball ( in actie)
French Kiss - Florestan I / Donnerhall

Heb ondertussen een paar florestannen van het net geplukt.
Afbeelding
Fürstenreich
Afbeelding
Fuerstenreich
Afbeelding
Freestyle
Afbeelding
Finanzier
Afbeelding
Fahrenheit