Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
shalinitje schreef:het signalement is niet van mijn pony dat is heel zeker mijn pony is cremello en dus helemaal wit.en er staat dus grote brede bles witte vlek onder en bovenlip melkmuil, half witbeen, en de rest zijn witbenen
dit kan dus helemaal niet van mijn pony zijn aangezien ze wit geboren worden. en de paspoort is van haar dit hebben we nagekeken
shalinitje schreef:cremellos worden echt niet geboren met aftekeningen zoals deze hoor! je kan je best een beetje bij je houden we kennen namelijk een kweker van cremellos dus ik weet wel wat ik zeg hoor!
shalinitje schreef:cremellos worden echt niet geboren met aftekeningen zoals deze hoor! je kan je best een beetje bij je houden we kennen namelijk een kweker van cremellos dus ik weet wel wat ik zeg hoor! Ze hebben wel aftekeningen als ze meer crème kleurig zijn! Maar de mijne heeft geen crème dus pas op je woorden !!!! Je kent haar niet en ik weet wat ik zeg
polly2 schreef:Als je pony een witbeen heeft, heeft hij bij dat been ook een witte hoef. Daaraan kun je het nog terugzien.
Bij een been waar geen aftekening aan zit, zal de hoef donker van kleur zijn. Kijk daar maar eens naar.
Als bij alle benen aftekeningen genoemd zijn, zullen alle hoeven wit zijn (of gelig).
Cremello's worden zeker wel met aftekeningen geboren. Op de fokkerij waar ik gewerkt heb meerdere malen gezien. De huid (en dus dekharen) van een cremello is namelijk niet pigmentloos, maar heel licht en aftekeningen zijn wel pigmentloos. Dus al zie je met het blote oog het onderscheid tussen aftekeningen en de cremellokleur niet...ze kunnen er toch zijn.
Citaat:ee(+a)+creme x EE/Ee+creme is perlino (als beide ouders het cremegen doorgeven).
Peterina schreef:polly2 schreef:Als je pony een witbeen heeft, heeft hij bij dat been ook een witte hoef. Daaraan kun je het nog terugzien.
Bij een been waar geen aftekening aan zit, zal de hoef donker van kleur zijn. Kijk daar maar eens naar.
Als bij alle benen aftekeningen genoemd zijn, zullen alle hoeven wit zijn (of gelig).
Cremello's worden zeker wel met aftekeningen geboren. Op de fokkerij waar ik gewerkt heb meerdere malen gezien. De huid (en dus dekharen) van een cremello is namelijk niet pigmentloos, maar heel licht en aftekeningen zijn wel pigmentloos. Dus al zie je met het blote oog het onderscheid tussen aftekeningen en de cremellokleur niet...ze kunnen er toch zijn.
Cremello's, perlino's en smokey blacks hebben altijd witte hoeven, ongeacht of er een witte aftekening op de been zit of niet.
polly2 schreef:Peterina schreef:
Cremello's, perlino's en smokey blacks hebben altijd witte hoeven, ongeacht of er een witte aftekening op de been zit of niet.
Ik dacht dat de hoeven lichter zijn bij benen met aftekeningen.... Dat meen ik me te herinneren...
shalinitje schreef:het signalement is niet van mijn pony dat is heel zeker mijn pony is cremello en dus helemaal wit.en er staat dus grote brede bles witte vlek onder en bovenlip melkmuil, half witbeen, en de rest zijn witbenen
dit kan dus helemaal niet van mijn pony zijn aangezien ze wit geboren worden. en de paspoort is van haar dit hebben we nagekeken
volbloedfan schreef:ee(+a)+creme x EE/Ee+creme is perlino (als beide ouders het cremegen doorgeven).
Een cremmelo is een dubbel verdunde vos (vos --> enkel verdund = palomino --> dubbel verdund = cremmelo)
Een perlino is een dubbel verdunde bruine (bruin --> enkel verdund = valk --> dubbel verdund = perlino)
Die op de foto is geen cremmelo, maar meer perlino.
polly2 schreef:Daar zie ik links voor wel een donkere hoef. Kan dat kloppen?