,aakt me niks uit, ik heb 2 volle rassen maar ook rijd ik een mengelmoesje die toch al best oud is
EeCee
Geplaatst: 23-11-11 18:02
Ik heb een prachtige kruising gefokt met de merrie die ik heb gehad. Ik noem het 'best of both'!
zoofje
Geplaatst: 23-11-11 18:08
bij paarden maakt het me niet uit als het maar apart, anders of geen kwpn achtig paard is. bij honden liever een hond met stamboom, we hebben ooit een hond gehad waarvan we de ouders en dus karakter trekken niet wisten. dat bleek een honddolle adhd hond te zijn die alles vastgreep wat los en vast zat.
ik ga voor karakter, niet zozeer voor de stamboom. Mijn paardje (Arabische volbloed) heeft een stamboom die teruggaat tot 1790, mijn hondje is een Jack Russell zonder papier.
nts19
Geplaatst: 28-11-11 13:21
vind kruising wel erg leuk heb er nu ook zelf 1 maar vind de karakter ook erg belangrijk.
mij maakt het eerlijk gezegd niet veel uit ik vind het karakter ook wel belangrijk en of het een beetje klikt. maar ik heb wel een welshje, haar stamboom gaat ook ver terug. maar eigenlijk maakt dat haar niet meer of minder voor mij
Jippyhorse
Geplaatst: 17-12-11 17:20
Ik vind vaak kruisingen leuker. Ik vind het wel leuk als je weet wat voor kruising, dat zal ik helaas nooit te weten komen bij mijn pony, ik weet het wel ongeveer.
Lulychellu
Geplaatst: 19-12-11 17:22
Ik ga ook voor het karakter en mijn nieuwe pony is toevallig een lekkere mengelmoesje(ik kijk ook wel een beetje na de uiterlijk maar stamboom hoeft voor mij niet)
Dat maakt me niet zoveel uit, bij paarden zou ik kijken naar karakter, gezondheid en wat het paard kan (wedstrijd op hoog niveau of recreatief). Als ik ermee zou willen fokken zou ik wel eerder voor een merrie met stamboom gaan Met honden zou ik niet zo snel een kruising puppy nemen omdat je dan niet weet hoe het karakter ongeveer wordt. Volwassen kruising herplaatser lijkt me wel heel leuk
Met honden maakt het me eigenlijk helemaal niks uit, als het me maar aanspreekt.. De hond die we hadden toen ik geboren werd was een Bobtail, kwam bij een goede rasfokker vandaan (en de hond daarvoor bij dezelfde fokker maar had een draadje los). Vorige hondje was een kruising en ontzettend uniek, zo'n hondje treffen we nooit meer... Huidige hond is een Spaanse dame, vooral heel verschrikkelijk lief
Paarden wil ik wel met stamboom. Mn hart ligt bij de keuringen en shows dus dan moet je wel Buiten dat heeft het ook gewoon gevoelsmatig mn voorkeur, paard met vol papier. Vraag me niet waarom, maar ik wil dat gewoon. En ook dan heb je soms hele bijzondere of aparte paarden.
Barcelano
Geplaatst: 19-12-11 18:21
Ik kies voor raspaard. Ik heb gewoon een verschrikkelijke zwak voor Arabisch volbloed paarden al van klein af aan. Maar ik vind dat rastypische bij rassen altijd wel gaaf zoals friezen en andalusiers. Maar om te hebben zeker een AV. Heb er nu 2 op stal staan.
Beide met papier. Ook omdat je veel over het paard te weten kan komen. En ik wil toch met shows en fokkerij hobby matig bezig zijn.
Gucci_
Geplaatst: 19-12-11 21:31
Maakt mij eigenlijk niet zoveel uit. Zelf ben ik gek op New forest pony's en Welsh pony's. Mijn pony is waarschijnlijk een kruising van beide rassen. Dus twee in een Ras maakt mij niet veel uit, ik vind kleur, uitstraling en vooral karakter veel belangrijker.