[H]Zep x Marconi merrie, welke hengst?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

blijdatikrij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 13:30

Weer wat reakties. Maakt het allemaal niet makkelijker.
Claud: hoi! ja lastig he die hengstenkeuze. Is verstand, gevoel en smaak.
Covergirl: ook dat heb ik overwogen, ben zelf ook weg van Krack. (Apache vond ik bijzonder opgefokt op een filmpje op youtube onder Emmelie)
Ik wacht rustig nog meer reakties af, maar zal Farrington serieus overwegen. Eerst wat meer van gedachten wisselen.
Zit steeds meer met mijn gedachten om vrij te blijven van Jazz, Flemming en Ferro bloed. Hoop dat ik er een mooie merrie uit kan fokken voor de toekomst. Een mooi, goed bewegend rijpaard in het gelders type zou ik helemaal top vinden.
Bedankt weer zover!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 14:18

blijdatikrij schreef:
Een mooi, goed bewegend rijpaard in het gelders type zou ik helemaal top vinden.
Bedankt weer zover!

Als het paard in het Gelderse Type staat is geen rijpaard maar een Gelders Paard.

Een rijpaard is ook rijpaard gefokt en heeft een rijpaard exterieur.

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:20

Ik vind Briljant (Uphill x Darlington x Havidoff x Cabochon) ook wel een hengst die op een Gelderse merrie zou passen, blijf je ook vrij van Jazz/Flemmingh/Ferro.
Hij had een goed afstammelingenrapport, denk alleen niet dat je de lengte in het voorbeen gaat verbeteren.

NatasjavE

Re: [H]Zep x Marconi merrie, welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:17

Waarom zou briljant op een Gelderse passen? Het eerste Gelderse bloed vind je bij Cabochon (Vincent x Commandant) Dan moet je echt geluk hebben als dat nog op een Gelderse lijkt.

blijdatikrij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 14:49

Janneke: dank je wel voor je reaktie. Havidoff heb ik al eens geprobeerd (ben ik weg van), maar is destijds helaas niet gelukt bij v Bommel.
Natasja: Ik weet dat je passie en enthousiasme voor het gelderse paard groot is, dat waardeer ik ook. Maar val nou niet over de term rijpaard ;)
Ik ga eerst eens bellen met de hengstenhouder en overleggen over diepvrieszaad van Farrington. (heb al gebeld, maar hij was er niet en moest later weer bellen)
Was jaren geleden al zo weg van die Tyara (bedankt voor die naam weer noemen!), dat ik ga kijken of ik haar daar drachtig van kan krijgen. Een paard in levende lijve zien, of op you tube of foto's is zo anders! Toen ik haar zag lopen id losrijhal stond ik met de mond open. Totaal onder de indruk, kracht, emotie. Dat gevoel zoek ik in een paard. En hoop ik te fokken :o
Als ik nieuws heb over Farrington laat ik het wel weten.

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:39

Omdat Briljant helemaal dressuur is gefokt maar toch wat meer massa heeft (die hele stam) dan de gemiddelde jonge dressuurhengst.
Hij heeft veel kracht en power en een super karakter. Havidoff geeft ook veel massa. En TS wil niet per se een Gelderse hengst zo te lezen ;)

Hopelijk gaat het lukken met Farrington :j

blijdatikrij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 16:07

Jepp Janneke, klopt helemaal

blijdatikrij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 16:32

Heb zojuist contact gehad met de hengstenhouder van Farrington.
Het plan is om over een paar maanden (vroeg in het voorjaar) mijn merrie daar heen te brengen voor een poging met DV van de hengst.
Bedankt voor jullie reakties!
Topic kan gesloten denk ik (hoe doe je dat?)

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 00:47

Wat een gave merrie, en interessante keus!

Veel succes gewenst!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 08:18

Met Farrington kan je heel goed een Gelders Paard fokken.

Het Topic hoeft niet gesloten te worden....hij zakt gewoon naar beneden als er niet meer gereageerd word.