Welk ras?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Horse5

Re: Welk ras?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 16:22

Ik denk dat ik het meer bij recreatie hou maar af en toe een wedstrijd is natuurlijk wel leuk!
Is elk ras geschikt voor caroussel?
Kan iemand mij meer vertellen over het ras Merens?

annick_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:42

ik heb zelf een merens die van mij heeft alleen cornage dus ik rij er geen intensieve wedstrijden. wel rij ik regelmatig mee buiten daar is ze heel geschikt voor want ze is erg cool in haar hoofd
p.s. ik heb een bruine ze mag dus niet in het stamboek

Hawaii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 18:14

Over een Mérens kan je veel informatie vinden op de website van het stamboek: www.merensstamboek.nl
In Brummen zit het stamboekkantoor en daar kan je ook veel informatie krijgen - adres en telefoongegevens zijn te vinden op de site van het stamboek.

Ook is er een forum met veel informatie van eigenaren van dit ras: www.merensforum.nl

Succes met zoeken naar het juiste paard.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:27

ook op bokt hebben merenseigenaren en liefhebbers hun eigen HKtopic waar je altijd welkom bent om binnen te vallen en vragen te stellen.
overigens annick_lotte; hoewel jou paardje zuiver merens gefokt is (je weet dat ik haar ken), zij heeft vanwege haar voskleur geen stamboekpapier en mag hierdoor helaas ook eigenlijk geen merens genoemd worden |( vat mijn reactie please niet op als een aanval maar puur om eventuele misleiding bij andere mensen te voorkomen daar er in nederland een aantal voskleurige merensgefokte paarden rondlopen en af en toe te koop staan. Een voskleurige merens is helaas niets anders dan een leuke stevige vospony zonder papieren met het daarbij behorende prijskaartje. Een volle (zwarte)merens met papieren is eigenlijk een stuk prijziger.)Dit om eventuele misstanden te voorkomen.Dit geld overigens ook voor een zwarte merens zonder papieren, dit is een leuke zwarte stevige pony.
Dit komt ook omdat het merensstamboek een gesloten stamboek is en dus geen 'bloed' van buitenaf toestaat, ook nakomelingen van niet gekeurde hengsten hoewel volledig merens krijgen geen papieren en mogen daarom officieel ook niet als merens verkocht worden. Helaas zijn hier in het verleden al eens problemen mee geweest.........

annick_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:37

inkepink schreef:
ook op bokt hebben merenseigenaren en liefhebbers hun eigen HKtopic waar je altijd welkom bent om binnen te vallen en vragen te stellen.
overigens annick_lotte; hoewel jou paardje zuiver merens gefokt is (je weet dat ik haar ken), zij heeft vanwege haar voskleur geen stamboekpapier en mag hierdoor helaas ook eigenlijk geen merens genoemd worden |( vat mijn reactie please niet op als een aanval maar puur om eventuele misleiding bij andere mensen te voorkomen daar er in nederland een aantal voskleurige merensgefokte paarden rondlopen en af en toe te koop staan. Een voskleurige merens is helaas niets anders dan een leuke stevige vospony zonder papieren met het daarbij behorende prijskaartje. Een volle (zwarte)merens met papieren is eigenlijk een stuk prijziger.)Dit om eventuele misstanden te voorkomen.Dit geld overigens ook voor een zwarte merens zonder papieren, dit is een leuke zwarte stevige pony.
Dit komt ook omdat het merensstamboek een gesloten stamboek is en dus geen 'bloed' van buitenaf toestaat, ook nakomelingen van niet gekeurde hengsten hoewel volledig merens krijgen geen papieren en mogen daarom officieel ook niet als merens verkocht worden. Helaas zijn hier in het verleden al eens problemen mee geweest.........

owhh ja was ik vergeten er bij te zeten :o
thanks dat jij het wel zag
of ga ik nu heel offtopic

Horse5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 18:41

Hoe hoog liggen de prijzen ongeveer?