Wat voor zadel op Welsh A pony?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 15:57

Tja mijn ervaring met kunststof op ronde pony is dat het alle kanten uitdraait, naar voor schuift, onvoldoende aanpasbaar,... wou in het begin ook wat goedkopers, maar valt dik tegen dus. En wie hoort er op die 14 inch te rijden, want dat is echt een heeeel klein zadel. Ik heb er nu gewoon een zadelmaker bijgehaald. Die heeft de pony mooi opgemeten en diverse zadels geprobeerd, ik ben helemaal klaar met alle goedkopere zadelklasses, die liggen voor geen meter op mijn merrie. Ben meer als een half jaar op zoek geweest, en proberen enzovoort. Maar ben dan wel kieskeurig, hij moet echt 100% goed liggen, zonder staartriemen en dergelijke. ;).

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 16:05

er ligt nu een twaalf inch pinokiozadel op, ook kunststof, ligt prima.
Past de ruiter ook in, dus met een 14 inch zadel moet ze voorlopig vooruit kunnen, tis zijn verzorgster van 13, ikzelf rijd er niet op.
check anders mn profiel ff voor fotos :D

Kash

Re: Wat voor zadel op Welsh A pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:11

Een Specialezed Saddle kun je helemaal aanpassen, drie dimensionaal, zodat het altijd past. Ook als hij van vorm verandert, want je kunt het zelf aanpassen. Op www.specializedsaddles.nl kun je er meer over lezen. Ik heb er ook 1 te koop...

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 23:02

Kash schreef:
Een Specialezed Saddle kun je helemaal aanpassen, drie dimensionaal, zodat het altijd past. Ook als hij van vorm verandert, want je kunt het zelf aanpassen. Op http://www.specializedsaddles.nl kun je er meer over lezen. Ik heb er ook 1 te koop...

Is allemaal helemaal leuk, maar niet voor die prijs; zoals al vaker genoemd hier ben ik op zoek naar een goed betaalbaar leuk zadeltje voor slechts een paar honderd euro maximum, zo rond de 200-300 echte max. Omdat het rijden ohz. slechts een 'extra' is naast het aangespannen werk.
Wordt er een beetje flauw van als men het dan gaat hebben over zadels met 'basisprijzen' vanaf €1800,= ....... daar kan ik echt helemaal niets mee, dat geef ik niet eens uit aan een enkelspantuig, laatstaan aan een zadel!

@ de rest: bedankt voor jullie reacties, ik heb zelf (nog) geen ervaring met kunststof; rekt dat dan ook uit oid? Zadel moet gewoon goed liggen, en ik weet dat als je zadel écht 100% goed ligt dat je dan geen staartriem e.d. nodig hebt, maar dat krijg je wel aardig snel met wat rondere pony's met niet veel schoft, zoals shetten en welshsjes. Bij onze shet hadden we ook altijd een pinokkio zadeltje met staartriem, lag prima maar vind die pinokkiozadeltjes niet echt geschikt voor het echte werk, meer om alleen wat te hobbelen.

En heb er geen problemen mee als het zadel ietsje schuift, maar dat dat prima met staartriem opgelost kan worden ;)

babettiie

Re: Wat voor zadel op Welsh A pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 23:11

Ik zou ff lekker rond kijken, je zou het beste een veeldzijdigheids zadeltje kunnen kopen.
Als je er niet veel voor wilt betalen, dan kan je gewoon zo'n kunstof zadeltje kunnen kopen.