Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
JoyCiej007 schreef:dus ga je doelbewust een papierloze hengst op een papierloze merrie zetten, enkel omdat je een shet hebt gekocht die mogelijk drachtig was, maar het nu niet blijkt te zijn, en je een gratis dekking tegoed hebt gekregen?
Kan je je voorstellen dat mensen daar 'commentaar' op hebben?
Bezint eer ge begint zou ik zeggen, maar blijkbaar ben je er al helemaal zeker over. Ik heb nooit gezegd dat je niet geeft om je paarden. Bovendien is 'plek hebben voor' iets anders dan ze ook allemaal onderhouden, van voer voorzien en DA kosten betalen.
Had je anders ook voor die hengst gekozen? Je gooit toch maar niet zomaar een willekeurige (papierloze) hengst op een willekeurige merrie, puur omdat je dat gratis mag doen? Dat is toch kortzichtigheid ten top? Snap dan echt niet waar je mee bezig bent.
Femmz schreef:Mijn vraag is dan eigenlijk nu:
Over mijn pony:
- Moet ik haar overlaten schrijven op haar echte ras? ( ze is een kruising van Arabier x New forest.)
- Is het mij schuld dat ik een pony koop zonder te weten dat ze drachtig is? ( en niet bij de verkoop wordt gezegd)
Over de shetlander:
- Zelf raar vind, dat mijn merrie niet drachtig is.
- En ik mag een gratis dekking krijgen maar dat moet binnen 2 maanden want anders is de Dekhengst verkocht, Zou ik het doen of niet?
( Het is moeilijk te zien ofdat ze hengstig staat de hengst kan ook geen maand bij mij staan, en dan heb ik een veulen in de herfst/winter..)
- En hoe kan ik daar dan een dekbon bij krijgen voor papieren voor dat veulen? Want de hengst heeft ook geen papieren en mijn merrie ook niet....
Femmz schreef:Dat is onzin.lailapri , ik had gevraagd voor dna, maar de fokker zei, dat dat niet ging omdat het geen goedgekeurde hengst is. :S
itsmi schreef:Hoezo een zieke? Dat is een slecht argument. Er zijn zoveel shetjes op de markt, er zal er vast wel één tussen zitten die jou aanspreekt mocht je er nog 1 bij willen. en het argument hierboven, je bent pas 11. Nu heb je nog de tijd, maar als je straks gaat studeren? Of verhuizen? Dan zit je ermee..
Er zijn inderdaad al teveel papierloze shetters. Zorg er asjeblieft voor dat jij er niet nog 1 bijfokt..
silverbrumby schreef:[*edit* lees net dat je het al weet, bij v.d rakt idd plakken ze stickertje op t paspoort maar die worden vaak verwijderd. Als Kantje's Cerilo een goedgekeurde hengst is dan kan je w.s nog half papier bij het veulen krijgen.