Het perfecte zadel voor een welsh cob

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Iris_Buck

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 12:03

ok bedankt, zinvolle informatie. Zit nl te twijfelen tussen barefoot cheyenne en trekker. Ga ze allebei maar proberen.

dide

Re: Het perfecte zadel voor een welsh cob

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 12:06

Persoonlijk zou ik voor de trekker gaan. Het zit bij ons beter voor paard en ruiter, en je hebt niet die stomme dure dekjes nodig!

xNadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:24

ik heb een 17.5 knight rider dressuurzadel op mijn welsh cob liggen.

in jou geval is het iets moeilijker aangezien mijn paard niet heel rond is.

heb je al iets gevonden of niet

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:57

Diesel2005 schreef:
Ik ken het probleem ook. De Barefoot ligt perfect maar daar ben ik volgens de kenners te zwaar voor.
Ik heb hier een Kieffer dressuurzadel liggen waarvan de achterkant omhoog gaat staan en dus wipt onder het rijden.
Ik ga van de week een paar zadels passen en hoop dat er iets geschikts tussen zit.

Dit had ik ook met m'n Kieffer. Heb nu sinds afgelopen zomer een Kentaur en ben hier erg tevreden over :j

Diesel2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 11:11

Wij gaan voor de Wintec 2000. Ik heb hem geprobeerd van een stalgenoot en dit zadel ligt echt super op Bliss. Ze was veel losser in haar schouder dan bij alle andere zadels die ik heb gepast.

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:28

Ik ben ook op zoek naar een zadel voor mijn jonge welsh cob, dus lees graag even mee ;-)
Welke maten hebben jullie cobs ? medium/MW/of zelf breed?

Diesel2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:58

Ik heb een rode boom in mijn wintec. Dat is medium/wijd.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 20:38

xNadia schreef:
ik heb een 17.5 knight rider dressuurzadel op mijn welsh cob liggen.

in jou geval is het iets moeilijker aangezien mijn paard niet heel rond is.

heb je al iets gevonden of niet

Ik mocht het Daaleman zadel van een vriendin van mij gebruiken. Die heeft ook een welsh cob. Hij liep er eigenlijk elke dag beter door. Ik ga dus maar op zeker en heb Daaleman besteld. Mijn springzadel is van Rossner. Dat ligt goed en loopt hij goed onder maar dat heeft natuurlijk een iets ander zwaartepunt.
Gelukkig heeft Mr. Ed mij super geholpen :D door het zadel dat ik 1,5 jaar terug bij hen had gekocht voor nieuwprijs terug te nemen en nog een zadel dat ik had liggen en ik ooit daar heb gekocht ook in te nemen (overigens zonder dat ze me nu een nieuw zadel kunnen leveren). Daardoor kan ik nu een Daaleman kopen. Ben erg :D