Spring Haflingers?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KarinL

Re: Spring Haflingers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:07

Ik start mijn haffie bij de paarden B SGW. En dat gaat prima, het is de afstand die het probleem is. Maar dat is trainen!

EN je moet zelf ook wel durven, want dat mist bij veel ook wel... Maar het zijn erg veelzijdige beestjes!

Op deze ben ik wel erg trots!
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-IGTIAYID.jpg

Losspringen voor oefenparcours
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-34N8XOXY.jpg

Deze bij cross, maar weet niet of je hem geopend krijgt!
http://www.evenementenfoto.com/contents/nl/d180_02.html

Haffies zijn erg leuke veelzijdige paarden en moeten veel meer getoond worden!

maris_wonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:06

Haflingers zijn wel spring kanjers, veel willen altijd wel graag, maar ze hebben natuurlijk vaak korte benen. Vandaar dat je ze vaak alleen ziet in de lagere klasse..

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 07:48

Als je echt wil springen dan zou ik voor een springgefokte KWPN-er gaan. Wat Maris aangeeft is waar, ze springen wel, en de meeste ook heel erg leuk maar ze hebben wel kortere pootjes dus zullen ze altijd wel in een lagere klasse springen. Uitzonderingen daargelaten.
Ik heb Karin op Ermelo zien springen met haar Haf.. die deed het echt super leuk.

Als ik echt voor het springen zou willen gaan had ik Mando niet gehad ze zijn veelzijdig en dat vind ik veel belangrijker.

Ze doen het leuk in de dressuur maar we moeten daar wel altijd veel harder voor werken dan wanneer je een KWPN-er rij maar als je dan goed rij ben je denk ik 10x zo meer trots.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 07:57

ik heb 2 haflingers op wedstrijd gesprongen (officieel en onderling)

officiele reed ik L met beide pony's en met Melody wou ik over naar het M maar kon niet meer vanwege hoefkatrolontsteking.

Met de onderlinge reed ik altijd met melody de laatste tijd en daar sprong ik altijd de rondjes hoog mee en dat was 90-1.10.

Melody heeft met me oudere zus voor mij in het M gesprongen bij de pony's.

foto's staan wel op mijn profiel ;)

KarinL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:03

Mando schreef:
Ik heb Karin op Ermelo zien springen met haar Haf.. die deed het echt super leuk.

Als ik echt voor het springen zou willen gaan had ik Mando niet gehad ze zijn veelzijdig en dat vind ik veel belangrijker.

Ze doen het leuk in de dressuur maar we moeten daar wel altijd veel harder voor werken dan wanneer je een KWPN-er rij maar als je dan goed rij ben je denk ik 10x zo meer trots.

Dank je wel! Voor het leuke compliment! Wat je idd dat zegt over wedstrijden, vind ik ook! Als ik dan tussen de grote paarden goed rij, in de prijzen!, dan ben ik ook veel trotser!

mait

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:13

Bij mij op stal staat de Nederlands haflinger kampioen hoogtesprong 2010 (Ermelo) en geloof me, die kan springen ;)

Het punt zit hem over het algemeen niet in de motivatie van de paarden maar meer in de beheersing van de galop van zowel de ruiter als het paard. Als jij je paard kan schakelen en hem zo traint dat hij zich kan dragen op het achterbeen (en daardoor de lucht in kan) is er erg veel mogelijk.

Rendiertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:19

Ik spring ook wedstrijden met mijn Haf.
Hij is 1.50 en bij de pony's sprong hij met gemak mee in het L/M (1.00m / 1.10 m)
Nu spring ik tussen de paarden B en ook daar heeft hij geen moeite mee *D

KarinL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:29

De haf die dit jaar won met hoogte spingen in Ermelo, was wel cool. Zie dat zelf echt nog niet gebeuren. Maar was wel gaaf om te zien!

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 18:46

Bedankt voor jullie reacties, wat leuk! :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:08

Jammer dat ze net de 1.45 niet haalde.
1e x balk eraf en de 2e poging zelf met haar voet de balk eraf...
Vond ik echt zielig hoor maar wat kan die knol springen pffffffffff.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:16

als je een springpaard zoekt. Zou ik zeker geen haf nemen. Ondanks dat ze best over een leuke hoogte heen kunnen soms. Zijn ze verder niet erg geschikt. Een spring wedstrijd rijden houd namelijk meer in dat over de hindernissen komen. Het moet ook passen. En Je moet snel zijn.

En imo is het niet eerlijk om een haflinger te kopen als je nu al weet dat je wil gaan springen ( M niveau is bij de paarden 1.20 en 1.10 bij e pony's) maar ook de breedte doet mee. En daar zul je ook rekening mee moeten houden. Verder worden er moeilijke lijnen gevraagd. Waar een paard toch de juiste techniek voor nodig heeft. Die een haflinger meestal niet heeft.

Ik zeg hier bij niet dat het niet kan. Want het kan zeker. Maar je moet je afvragen of het wel eerlijk is. En wat je gaat doen als je haflinger het niveau niet meer aan kan. Doe je hem dan weg? en kom je tot de conclusie dat je misschien toch beter een spring paard had kunnen kopen? Want je kunt nu wel zeggen "ik wil tot het M komen" maar zodra je in het M zit wil je wss Z en ben je in het Z geweest wil je nog hoger..

Edit: ik zie dat je 15 bent. Dan zou ik zoiezo geen pony meer nemen. Want ze willen de pony leeftijd naar 16 terug brengen. Dus zou je tussen de paarden moeten starten.

petrabalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 19:03

Hallo
mijn eigen halfinger springt 1.30m en met de hoogtesprong in Tolbert werd ik altijd verslagen ;( door eentje die kon 1.50 springen.
Dat red en durf ik echt niet. Zo groot is mijn Raisa niet eens.

Dit jaar weer eens proberen hoe hoog we komen.

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 20:27

Haflinger van mij denk rond de 145 springt los 135 en met mij erbij 110 :)
Dus ja springen kunnen ze zeker.

Zansey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 22:04

ik spring met mij Haflinger 80 cm maar ze kan nog veel hoger en vind het ook heel leuk:D

ILoveeyouu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 22:15

Wij gaan binnenkort zodra we 1 winstpunt hebben ook starten met springen.
Ook 2haflingers.
Na mei zodra een vriendin van mij dr haflinger een veulen heeft komt er nog eentje bij!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 09:12

Heb met de mijne 1.20m gesprongen tijdens een cross... dat is echt zooooo enorm gaaf! heb geen wedstrijdambitie, dus ben niet van plan om te gaan starten, maar rijd wel onderlinge wedstrijdjes enzo...

superhaffie vindt het geweldig :D

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 09:19

www.desporthaflinger.nl
staan ook springhaflingers, ik vind het echt een vooroordeel, want haflingers kunnen wel degelijk springen!
maar de hoogte kunnen ze moeilijker aan, dan een springgefokte KWPNer!

ilovelente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 17:00

Ik heb een 8 jarige ouderwets type haflinger die echt niet kan springen en een 3 jarige onbeleerde die volgens mij echt een springwonder word.

mait

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 21:51

petrabalk schreef:
Hallo
mijn eigen halfinger springt 1.30m en met de hoogtesprong in Tolbert werd ik altijd verslagen ;( door eentje die kon 1.50 springen.
Dat red en durf ik echt niet. Zo groot is mijn Raisa niet eens.

Dit jaar weer eens proberen hoe hoog we komen.

Nou je kan je nogmaals aan de Nederlands kampioen meten dit jaar want ze doet weer mee! ;)

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 22:15

Bedankt! Leuk om te horen allemaal, DDW1190: ik kwam je site laatst tegen op bokt, helemaal top!

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 23:36

Nikita (mijn verzorgpony) ook haflinger,, vind het wel leuk als ze het een tijdje ( ong 3 weken) niet heeft gedaan maar als je het elke week doet vind ze het niet meer zo leuk en parcoursjes vind ze ook niet super <3
Afbeelding
xx

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 12:54

een hindernis kan ieder paard, maar een heel parcours achter elkaar, is een heel wat anders!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 13:46

Ben ik het mee eens, mensen vinden 1 hindernis vaak al heel wat, maar een parcours is toch wat anders ;)