Shetlander kopen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 11:19

amsterdam_30 schreef:
Shetten zijn ook super leuk!! Maar je bent pas 13 en je wilt 'eens wat anders' dan rijden? Wat als je hierna weer 'iets anders' wilt..
Op je 13e is een beetje poetsen en knuffelen wel leuk nog, maar wat als je 16 bent! Veel meiden haken dan wel af (of eerder).
Vind het wel iets om heel goed over na te denken. Voor bijna t zelfde geld in onderhoud heb je een sobere pony.
De shetjes hebben er niets aan als jij over een paar jaar iets anders wilt. Ze zijn in deze tijden aan de straatstenen niet kwijt te raken.
Waarom wil je perse eigen shetten? Je verzorgt er toch 2?
Volgens mij zijn verzorgshetten overal genoeg te vinden en dat kost je niets..

De shetten die ik zou willen kopen, zijn mn verzorgshets. Ik verzorg ze nu ongeveer een halfjaar ofzo, en het zijn echt superbeesten. Heb ze in de herfstvakantie helemaal alleen verzorgd omdat de eigenaren op vakantie waren, en in de kerstvakantie moet ik dat ook doen. Ik vind dat echt super leuk! (ook al is het maar 1/2 week(en)) ik bedoelde de opmerking van: 'ik wil een keer wat anders' niet zo als jullie hem opvatten :o Jullie denken waarschijnlijk dat ik dit een tijdje wil doen en dan het zat ben en weer wat anders wil. Dit is niet het geval. Heb al sinds mn 9e een verzorgpony tot mn 12e de zelfde gehad. en sinds een halfjaar dus weer 2 nieuwe.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 18:11

savannah13 schreef:
hotchocolat schreef:
Mijn shet is zeker al een half jaar niet meer bij de smid geweest.
Het is gewoon niet nodig en hij slijt zijn hoeven zelf mooi af met wandelen.

Brok/muslie krijgt hij niet.

Mijn inloopstal is gedeeltelijk bestraat en in het andere deel heb ik rubberen matten liggen.

Hij eet alleen wat hooi mee met de andere, misschien dat dit 10,00 per maand is.
Ik gok dat hij me incl ontwormen en smid me zo'n 15,00 per maand kost

en de plek waar hij staat dan kost dat geen geld?
mij lijkt 15 euro per maand wel erg weinig

Bij mij staat alles aan huis
Er staan nog twee haflingers bij, ik deel twee wormspuiten over de drie pony's.
Voor die 10,00 kan ik ruim 4 baaltjes hooi kopen. `
Een baal in de week is genoeg voor hem anders groeit hij dicht.

Ze krijgen hier op het moment 2x per dag hooi daarnaast hebben ze bijna altijd toegang tot haverstro. Deze kostte mij 0,70 per baal.
In de zomer maait hij voor mij het gras in de tuin, dit scheelt mij heel veel werk (grote tuin).

kmph

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:11

je moet wel geld hebben voor onvoorziene kosten,
zoals onverwachts een dierenarts of wat dan ook,
je weet maar nooit,
het is niet alsof je het van je zakgeld kan betalen,
een shetlander, en al helemaal 2 kosten je wel geld.
hoop voor je dat je het kan ;)

veel succes ! :D

lovehaffie

Re: Shetlander kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:15

Misschien ook slim om een verzekering af te sluiten? Geeft iets meer zekerheid? Mijn Haf veulen is verzekerd voor ong. 1250,- voor iets van 20,- per maand maar dan ook wel uitgebreid verzekerd ;)