Rijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jet99

Re: Rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 17:50

ik heb helaas nog nooit op een fjord gereden :'( maar wel verzorgd samen met een vriendin van mij maar toen lag er ijs dus konden we niet rijden maar wel sleeën! :D

HorsLoverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 18:04

mijn rijinstructrice heeft een Fjord en die mag ik af en toe uit de wei of uit de stal halen maar verder heb ik ook nooit op een Fjord gereden

Marrleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 18:20

Als Ylga (zoals deze week) een paar dagen heeft stilgestaan, dan zit er bij haar ook geen rem op. Dan is het gewoon dat beest op de hoefslag houden en zo hard mogelijk laten draven en een paar lekkere middengalopjes doen :) Vind het wel prima, maar met buitenrit mag het wel anders, want dan wil ze ook zo hard mogelijk :P

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 18:23

ik heb mazzel, zelfs als Yoeri een paar weken heeft stilgestaan heeft hij nog een rem. Hij kan wel dribbelig zijn maar gaat niet harder als ik zeg dat mag.
Hoe hij met galop is weet ik nog niet, heb hem nog niet zo lang en durf niet zo goed ergens langs de weg te galoperen (we hebben alleen nog maar langs de weg gereden).

Evaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 09:19

Isa heeft in de bak een gewoon tempo'tje, niet te hard niet te langzaam
maar zosnel we buiten zijn is het een raceknol hoor :j
ze houd een draver die van de renbaan komt bij als die in volle galop zit, is wel supervet trouwens

zandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:08

mijn fjord kan er ook wel wat van. als die gaat dan gaat ie goed. en berestrek niks tegen in te brengen. dus je moet hem een stapje voor blijven. hij is zer ondeugend van daar.:d

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:11

sitaenik schreef:
Pfff
Ik ging daarnet rijden op
mijn lieve fjordje (L)
Ik ging in galop en ging steeds harder en harder en harder en harder
en harder, dit is voor mii wel een nieuw record :p
Ik zou geen ander paardje willen hoor!
Ik houd zoveel van haar!
Zijn jullie fjordjes ook zo snel :)
(Ik weet dat dit best onnuttig topic is)

_O- _O- _O- hahahaha humor dit hihihi

En ja onze 'bolle' is ook zo ene die steeds harder en harder gaat hahahahaa
En dan dr hals vast zet en em gewoon peerd hihii
En idd ondanks dat zijn we stapel gek op haar. <3

kiwiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 12:45

Fjorden zijn lauw :+

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 14:59

Mijn Fjord staat op stal eigenlijk bekend als nogal een slome.
Vanmorgen sprak een stalgenootje mij zelfs verbaasd aan omdat ze gistermiddag blijkbaar even uit haar bol was gegaan in de paddock; dat is niemand van haar gewend!

Maar als mevrouw het op haar heupen krijgt, kan ze wel een behoorlijke sprint trekken, hoor! Meestal eindigt dat voor mij tijdens het rijden echter niet zo goed, wanneer ze opeens weer stil staat of abrupt om wil draaien :') Ik heb op een dergelijk moment ook weinig in te brengen, helaas...

Maargoed; mijn Fjordje is over het algemeen genomen liever lui dan moe en houdt liever een tempo dat te laag ligt in plaats van te hoog.
Ik moet wel zeggen dat ze flink kan draven en dat de galop wat lastiger voor haar lijkt. Nu las ik hier op Bokt laatst ergens dat het hard-draaf record ooit op naam van een Fjord heeft getaan?

Shiry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:15

heb zelf geen paardje, maar de fjordjes die ik ken zijn ook super snel :)

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 05:34

mairead schreef:
Mijn Fjord staat op stal eigenlijk bekend als nogal een slome.
Vanmorgen sprak een stalgenootje mij zelfs verbaasd aan omdat ze gistermiddag blijkbaar even uit haar bol was gegaan in de paddock; dat is niemand van haar gewend!

Maar als mevrouw het op haar heupen krijgt, kan ze wel een behoorlijke sprint trekken, hoor! Meestal eindigt dat voor mij tijdens het rijden echter niet zo goed, wanneer ze opeens weer stil staat of abrupt om wil draaien :') Ik heb op een dergelijk moment ook weinig in te brengen, helaas...

Maargoed; mijn Fjordje is over het algemeen genomen liever lui dan moe en houdt liever een tempo dat te laag ligt in plaats van te hoog.
Ik moet wel zeggen dat ze flink kan draven en dat de galop wat lastiger voor haar lijkt. Nu las ik hier op Bokt laatst ergens dat het hard-draaf record ooit op naam van een Fjord heeft getaan?

volgens mij staat daar iets in het fjordentopic over, schijnbaar waren fjorden vroeger ook snelle dravers.
Heb dat ook gelezen ;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 07:59

kiwiek schreef:
Fjorden zijn lauw :+

lauw.................????

xRosanna1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:49

Toen ik net ging rijden wou de fjord waar ik op zat niet galopperen

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 20:28

Ik heb mijn fjord een tijdje kunnen laten gaan op een drafbaan. We waren echt snel weer terug op t stal terein, of nog verder door want terug krijgen ho maar.

Zou toen ook even gaan galoperen samen met een oude manege paard (van 30 ofzo) Nou we gingen zo hard waar je u tegen zegt. Heb hem met moeite tegen een geluidswand aan gepakeerd

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 20:29

Heb een tijd een fjord gereden van 21, samen met eigenaresse naar buiten, zij op dr spring/cross gefokte KWPN-er, stukje rengalop, en toen ging ze toch maar even opzij omdat ze het gedonder steeds dichterbij hoorde komen, kwamen we met een rotvaart voorbij hoor :+

febee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:31

mijn oude verzorg fjord was heel sloom en sterk behalve in het bos dan was die snel en sterk

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 22:53

Amber_ schreef:
Fjordy gaat ook retesnel, en is ook erg sterk.
Laat zich ook niet zomaar terug nemen :n.

Vooral niet in een groep, dan zit er geen uitknop op ! :=

Arme Nor had er een hele kluif aan _O-
Fjordy kwam, zag en was weg :evaw:

:')

Vinca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 14:05

j amijn fjord is ook heel snel
we hebben een mega groot veld in het dorp en daar doen mijn vriendin en ik altijd wedstrijdjes wie het snelst is
en ja hoor mijn fjord wint van een paint van 1.60 hoog hahaah
ze ivnd het zo leuk even onderweg nog even een bokje en dan van start echt geweldig

annetteinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 22:14

Laatst mijn ogen uitgekeken! ik wist dat onze fjord af en toe best peper in zijn kont heeft.. maar met los longeren (halve bak) wilde hij ineens niet meer links om maar draaide snel rechtsom.. ik met zweep even klap in de lucht (sla echt nie hoor!) om hem weer om te draaien (want dit deed hij wel vaker ) meneer schrok hier zo van! hij gallopeerde knoeterhard rechtsom de halve bak door in een wel heeeel gekke galop! Het leek wel een springend hert echt met de 2 achterbenen en de 2 voorbenen naast elkaar super snel stuiterend door de bak!!! WOOWW.. ik was echt onder de indruk!! Nog nooit eerder gezien! Was eigenlijk best maf! :+

bakbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 10:32

mijn fjord is snel en sterk tegelijk. :)

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 08:29

Zeker als ik samen met een vriendin rijd en moeder fjord en dochter fjordje naast elkaar gaan gaat het hard, gelukkig zijn ze over het algemeen wel goed terug te nemen, alleen soms als er idd een tijdje niet gereden is :) Meestal is het na de sprint meteen rustig stappen aan de lange teugel
Ook rijden we nooit in de bak, altijd buiten dus ze krijgen altijd wel weer de kans om zich even uit te leven :D

Dochterlief gaat trouwens meestal het hardst O:)

gebakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 08:56

hier niet anders, ik moet ook bij haar blijven anders is ze vertrokken. die propellor van een staart word rondgedraaid en miep miep zoefffff....... en ik heb zo het vermoeden dat ze dan behoorlijk wat kwpnners er uit raced.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:31

Vinca schreef:
j amijn fjord is ook heel snel
we hebben een mega groot veld in het dorp en daar doen mijn vriendin en ik altijd wedstrijdjes wie het snelst is
en ja hoor mijn fjord wint van een paint van 1.60 hoog hahaah
ze ivnd het zo leuk even onderweg nog even een bokje en dan van start echt geweldig

Vandaar dat je nu een topic hebt lopen dat je je paardje niet meer kan houden buiten!
Even de hersens weer op rij zien te krijgen en nadenken met waar je mee bezig bent lijkt mij niet onverstandig