Lotus83 schreef:@robert45 zoals je het nu stelt, klinkt alweer heel anders al dat je het eerder verwoorde, kwam nogal bot over....
ben niet bot ben realistisch.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
GittekeZ1 schreef:Shetlanders krijgje op dit moment gratis aan geboden
ik heb er niet 10 afgeslagen met weide kosten ze minder dan een hond
Maar ik begrijpje ouders wel
probeer eens een pony te delen daar zul je veel meer aan hebben
_vivi_ schreef:Waarom kies je niet eerst voor een huur/lease pony?
Daar betaal je een bepaald bedrag per maand voor en is het toch soort van eigen paard, gaat het toch niet dan word die aan een ander verhuurd, je zitdan niet met het probleem dat je snel je pony moet verkopen ofzo, en als het wel goed gaat kan je op die manier je ouders laten zien dat je het wel kan zonder dat ze zich meteen zorgen hoeven te maken over de dingen die erbij komen kijken als het paard echt helemaal van jou is.
Een huurpaard is in jou geval misschien ook nog even wat goedkoper (DA en hoefsmid worden volgens mij vaak door de verhuurder betaald).
kmph schreef:je moet natuurlijk op alles voorzien zijn
ook eventuele onverwachte dierenartsen kosten
of wat dan ook.
ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn ouders,
uiteindelijk heb ik gewoon gezegd dat ik
genoeg geld had, en genoeg verdien per maand
om haar voor alles te voorzien,
en een week later had ik mijn droomshet !
veel succes
capopjekop schreef:Oke dat is wat minder. Maar bij een leasepaard kun je ook niet alles zelf beslissen, omdat je geen eigenaar bent. Je hebt iets meer rechten omdat je betaald, maar ik zou daar zelf niet zoveel geld voor over hebben persoonlijk. En bij een leasepaard kom je ook op een stal, wellicht zijn de mensen daar in jouw ogen ook wel arrogant? Het is overal wel iets, niets is perfect natuurlijkMss heb je de volgende keer wel geluk met een verzorgpony? Iig succes met het maken van de keuze.
_vivi_ schreef:Je kan soms ook een paard huren bij particulier iemand die gewoon 5 of 6 paarden heeft en die verhuurd, misschien even verder kijken dan je vertrouwde manege.
Want je kan overal mensen tegen komen die je niet mag of je nou een eigen pony hebt of niet (tenzij je hem thuis kan plaatsen maar volgens mij kan dat in jou geval niet toch?).
Als je goed zoekt dan vind je ook huurpaarden waarbij je wel veel mag en ook naar buiten (soms mag dat pas als je het dier langer verzorgd, maar dat is ook logisch, je gaat niet zomaar een vreemde met jou paard ook al word die gehuurd op pad sturen zonder die persoon beetje beter te kennen).
En al is het maar om je ouders te laten zien dat je het kan, straks heb je zo'n huurpaard een maand of 3 en denken je ouders mmz misschien kan ze best een eigen pony, dan heb je die shet denk ik eerder dan als je niks doet en blijft zeuren om persee een eigen shet (zeg niet dat je dat doet maar bij wijze van snap jeis maar een voorbeeld).
En anders is het denk ik gewoon geduld hebben en het even doen met wat je hebt.
Ik wilde vroeger ook graag een eigen pony, heb 1x bijna een shet gekregen en 1x bijna een D pony maar bij toch blij dat ik nu mijn verzorgpony's heb en de manege en geen paard waar ik aan vast zit.
Ik had ook alles zelf moeten betalen en ik had dat dier sowieso moeten verkopen omdat ik met mijn studie de 1e 3 jaar geen tijd had om daarnaast te werken, laat staan tijd te hebben om dat dier nog te verzorgen.
Mijn tijd komt nog wel voor een eigen paard, en pas als ik daar het geld en de tijd voor heb en zolang geniet ik van de manege lessen en mijn verzorgpony's
amsterdam_30 schreef:Maar TS: je bent 15 jaar. Ben je niet te groot voor een shet?
Zo niet.. dan wel heel snel vrees ik.
Verder denk ik dat je dan al snel een pony wilt waarje echt mee kunt rijden en dan heb je deze al staan.
Ik zou verder dromen, verder sparen en ooit een eigen pony kopen waar je lekker mee kunt rijden.
Als je ouders niet financieel helpen (of kunnen helpen/ willen helpen) kun je nooit de verantwoording aangaan van een pony. Wat als ie ziek wordt...
Succes.