Jongeren met interesse in fokken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 17:15

Myfairytale schreef:
Jammer, jammer, jammer... ik ben al 26, maar interesseer me ook zeer voor de zaken die je aanhaalt. Zelf heb ik nu ook een eigen fok lopen van 2 jr. oud.

Bestaat er ook iets van boven de 26 jr?

jongKWPN, tot en met ik geloof 30 jaar. :)

Snoekiej

Re: Jongeren met interesse in fokken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 18:30

Leuk dat er zoveel interesse is :D
Ik zal eens gaan babbelen of er iets met de leeftijdsgrens gedaan kan worden, aangezien ik zie dat er ook veel geinteresseerden zijn boven die grens!

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 18:33

Is dit net zoiets als JongKWPN? Het klinkt best leuk, mits er natuurlijk genoeg animo voor is... Met flink wat man zou het best wel eens gezellig kunnen zijn!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 18:50

Dit is inderdaad een beetje hetzelfde idee als JongKWPN!
Al ken ik JongKWPN het meeste van de uitjes naar stallen, en wij doen nog meer :)

@ Myfairytale, VWF is niet gebonden aan een leeftijdsgrens. Die organiseren ook heel veel interessante activiteiten :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 18:52

Snoekiej schreef:
Al ken ik JongKWPN het meeste van de uitjes naar stallen, en wij doen nog meer :)

@ Myfairytale, VWF is niet gebonden aan een leeftijdsgrens. Die organiseren ook heel veel interessante activiteiten :)

Nee hoor, wij doen ook meer dan alleen uitjes naar stallen.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 18:54

Ja dat lijkt mij écht ontzettend gaaf :D
Ik ben nog niet van plan om snel te gaan fokken (heb een ruin :+ ), maar ik vind het geweldig om alvast kennis te vergaren en mijn inzicht te verbreden :j

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:23

Snoekiej schreef:

is het niet handiger om je aan te sluiten bij JongKWPN dan?
Die gaan echt niet alleen naar stallen maar zijn juist heel breed op het gebied van fokkerij: weidebezoeken bij fokkers, inderdaad ook bij stallen langs, jonge hengsten selecteren in het najaar, diverse cursussen zoals toiletteren of tuigpaardrijden, elk jaar een buitenlandse trip...

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:28

Ik zie het verschil tussen dit en het jongKWPN ook niet zo.. Ik vind de fokkerij wel heel intressant, maar waarom zouden we ons beter bij dit project kunnen aansluiten dan bij het jongKWPN?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 13:38

Het staat je natuurlijk vrij om je aan te melden bij het JongKWPN :)
Ik zeg ook nergens dat het beter is om je bij ons aan te melden. JongKWPN zit hier niet echt in de buurt. Daarom hebben wij hier Jeune VWF opgericht. Wij organiseren activiteiten in deze regio. Wij richten ons vooral op jongeren uit deze regio, omdat we begrijpen dat het voor jongeren zonder auto lastig is om iedere keer naar de andere kant van het land te reizen. En als we uitjes organiseren, vertrekken we vanaf een centraal punt en kunnen we carpoolen :). Hiermee bedoel ik dus niet te zeggen dat jongeren buiten de regio geen lid mogen worden natuurlijk.
Dus even samengevat: JongKWPN zit vooral aan de oostkant van het land, wij zitten vooral aan de westkant van het land.

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:53

Oh op die manier... :) Ik woon zelf in Drenthe dus dat is wel erg ver dan, helaas..

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:55

Snoekiej schreef:
Het staat je natuurlijk vrij om je aan te melden bij het JongKWPN :)
Dus even samengevat: JongKWPN zit vooral aan de oostkant van het land, wij zitten vooral aan de westkant van het land.

JongKWPN zit door heel Nederland hoor, en niet alleen in het Oosten :? Zo gaan ze in december naar Stoeterij Broere, lijkt me ook niet bepaald het Oosten :D

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:00

JongKWPN is inderdaad door heel het land en carpoolen is altijd goed en gemakkelijk te regelen!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 19:56

Ok, sorry dan ben ik verkeerd geinformeerd.
Maar dan alsnog lijkt de strekking van het verhaal me duidelijk. Er zijn twee organisaties die naast elkaar bestaan. Naar mijn mening geen concurrentie (hoewel het hier door anderen wel zo gebracht wordt), maar een aanvulling op elkaar. En meer mogelijkheden voor jongeren die interesse hebben in de fokkerij!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:52

Aangezien ik toch ee jaar of 6/7 lid ben van JongKWPN wil ik even reagerenn. Idd ze gaan nu naar Broere, maar dat ze naar Zuid-Holland komen is een hele grote zeldzaamheid.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:09

al lid (zoals je weet) van het vwf :) maar zal is ff kijken voor jeune! is nl een stuk dichterbij dan veel van jongkwpn!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 22:28

essiesilly schreef:
al lid (zoals je weet) van het vwf :) maar zal is ff kijken voor jeune! is nl een stuk dichterbij dan veel van jongkwpn!

Voor jou is het zeker goedkoper om lid te worden van Jeune VWF, want je krijgt al Jeune VWF lid nog extra korting bovenop de gewone VWF-lid prijzen. Dus als een clinic voor (vwf)leden 10 euro is en voor niet-leden 15 euro, dan is het voor JeuneVWF leden 5 euro of 7,50!
Dan wordt je gewoon lid-af van vwf en lid van JeuneVWF!

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:30

Ik ben ook geintresseerd! Lees altijd alles wat los en vast zit sinds ik jong omtrent fokkerij, met name rondom kwpn.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:30

o echt, das beter!
ik wist niet eens dat jullie clinics organiseerden joh! weet alleen van de veulenkeuring *D en prinsenstad

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 22:32

essiesilly schreef:
o echt, das beter!
ik wist niet eens dat jullie clinics organiseerden joh! weet alleen van de veulenkeuring *D en prinsenstad

Heb je wel eens op www.vwf.nl gekeken :P?
Volgende week woensdag hebben we weer een clinic: EHBO cursus: Theorie en Praktijk, en 11 december hebben we een clinic Flexchair!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 08:25

ooooo zulke clinic s sorry dacht een rij clinic :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 09:17

essiesilly schreef:
ooooo zulke clinic s sorry dacht een rij clinic :D

VWF organiseert over het algemeen weinig/geen rijclinics (tenminste, als je bedoelt dat je zelf mag rijden. We hebben soms wel een clinic met een ruiter die als voorbeeld dient). Jeune VWF wil dit wel iets meer gaan oppakken. Onze eerste rijclinic zal waarschijnlijk een clinic "Kennismaken met Eventing" zijn :)

Lisa_Caro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:09

Heb vandaag de clinic Exterieur en Beweging bijgewoond met mijn school en het was erg leerzaam. Mijn complimenten voor de organisatie, in het bijzonder natuurlijk voor Shanouk. :D Ben ook lid geworden van het Jeune VWF en ben benieuwd wanneer de eerstkomende activiteit is!

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:18

Dit lijkt me erg interessant! Zit nu in 5vwo en zit te twijfelen of ik voor diergeneeskunde zou gaan of toch meer de fokkant op. Ik stuur binnenkort even een berichtje!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 15:50

Lees het nu pas, heb ook zeker interesse. Maar weet je al iets over de leeftijdsgrens? Ben nu nog 24, maar volgend jaar al 25. :)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 15:55

Ik zal het bij de volgende vergadering voorstellen :) Wie weet kunnen we de leeftijdsgrens wat opschroeven!