Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
abigailabby schreef:Hij heeft nu eentje met fleece (zegmaar 100grams)
En verhaart, niet, en is ook niet echt heel warm onder de deken, en hij heeft nog niet gezweet.
abigailabby schreef:Ik poets hem bijna elke dag, dus is zijn vetlaagje er wel een beetje af geborsteld, en hij heeft nog niet eens een heel dikke vacht.
Daarom gaan wij hem deze winter gewoon een deken op doen, waarschijnlijk een 300grams regendeken,
Wat vinden jullie? (houd het netjes)
Fjordenmaniak schreef:abigailabby schreef:Ik poets hem bijna elke dag, dus is zijn vetlaagje er wel een beetje af geborsteld, en hij heeft nog niet eens een heel dikke vacht.
Daarom gaan wij hem deze winter gewoon een deken op doen, waarschijnlijk een 300grams regendeken,
Wat vinden jullie? (houd het netjes)
Ik snap je niet helemaal... weet je zeker dat het vetlaatje eraf geborsteld hebt, heeft je paard het koud?
Zelf poets ik Rian iedere dag, maar die heeft iedere dag nog meer dan genoeg huidvet![]()
Ik zou het gewoon aankijken, je kan eventueel beginnen met enkel een regendeken.
Als ze niet geschoren zijn is het niet altijd beter om een deken op te doen, dan is de natuurlijke werking van de vacht minder.
Een paard met vacht zou ik niet te veel opleggen, ivm eventueel zweten.
Wat ik me soms wel afvraag of mensen hun paard niet te veel vanuit het menselijke gevoel bekijken.
abigailabby schreef:Hij heeft nu eentje met fleece (zegmaar 100grams)
En verhaart, niet, en is ook niet echt heel warm onder de deken, en hij heeft nog niet gezweet.
mellenoska schreef:abigailabby schreef:Hij heeft nu eentje met fleece (zegmaar 100grams)
regen deken met fleece voering is gewoon een 0 grams deken hoor.![]()
Er zit verder geen vulling tussen.
Maar dat lijkt me een prima deken voor een ongeschoren fjord. Zo blijft ie toch droog en schoon en kan ie lekker naar buiten.