grootte pony, en grootte ruitertje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lisanne_

Re: grootte pony, en grootte ruitertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:52

Ik heb een verzorgmeisje die is 11 jaar en weegt rond de 26/27 kilo.
Pony's zijn rond de 90 cm.
Ze word nu alleen te lang voor me pony;s
Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 15:28

ik vrees dat de meisjes die hier nu gaan komen voor de paardjes al te groot zijn, maar ze kunnen zóveel andere leuke dingen doen toch?

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:19

Heb je iets op markt plaats gezet?? :D
Wel fijn dat je wat kinderen hebt. Kunnen ze daar in iedergeval al aan wennen.
Zelf ben ik trouwens al vrij vroeg begonnen met hem dingen leren, omdat hij ontzettend
leer gierig was en strond vervelend als hij niet mocht doen :9 Met 2 en half liep hij met mij
aan de lange lijnen, gewoon stappen en stukje draven (maar toen verzamelde hij nog niet dus dat
was vlink rennen :+ ). Toen heb ik hem dus voor de kar beleerd (toen hij 3 was) en met 3 en half
heeft dat meisje er dus op gereden. Nu is hij al weer bijna 4 en half maar heeft al bijna een jaar stil
gestaan door examens en enorm hete zomer waarin in niet met hem ben gaan werken.

Ik zou het ook wel leuk vinden als hij werd bereden, maarjaa... ik heb geen zadel, heen hoofdstel
en geen klein pittig kindje :o

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 22:23

ik heb gewoon wat advertenties bij de supermarkten aangeplakt, dat heeft goed gewerkt :D misschien moet jij dat ook doen esther ;)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:26

Haha, ja zou wel kunnen, maar is zo lastig omdat ik dan echt aan iemand vast zit en dat niet zomaar kan afzeggen.
Verder moet ik er ook een hoofdstel en zadel voor aanschaffen (wat me erg schattig lijkt haha :o ).
Vraag jij er geld voor?? wil ik misschien dan wel gaan doen, kan ik dat gebruiken voor zadel enzo. :o

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:27

en dan nog die eeuwige verandwoordelijk heid waar wij het altijd over hebben op shetlanderforum :P
haha maar verandwoordelijk zijn we wel :9 :+

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:33

Mijn pony is iets groter dan 1.15 en er rijd nu een 9 jarig meisje op van 28 kilo :) Dit vind ik net een mooie maat. Groter zal al niet meer zo mooi staan, al zou ie dat wel kunnen hebben.
Hier een topic met foto's: [RIJ-ITP] 3 jarige WelshxShet kruising!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 00:10

esther ik vraag er geen geld voor, betaal er ook niks voor :+ een eerste vereiste is dat ze lief zijn met de paardjes en ik denk dat het wel goedkomt zo

jenkins, jouw pony is wel een héél stuk groter als die van mij, jouw ruitertje is perfect zo

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 00:24

ja mijne is idd stuk groter,
maar als op mijn pony een kind van 9 zit met 28 kilo, wat past er dan op jouw shetje wat nog een beetje redelijk kan rijden? :P
Dit meisje reed vorig jaar ook nog op shetjes van rond de 90, maar is er nu echt te groot voor.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 00:32

tja da's een goeie vraag, maar ik zie toch echt veel kleinere pony's als die van mij waar prima passende ruitertjes opzitten