Deelnemers ABOP

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:39

Vippie schreef:
En voor degenen die vinden dat het veranderd moet worden: ik wens jullie veel succes bij de jaarvergadering ;)

Daar zitten welgeteld nog geen 50 leden, en dat is toch de vergadering waar je je verhaal kunt doen.
(wij gaan er al jaren naar toe (helaas afgelopen jaar niet door mijn rug) maar er zit bijna niemand)

Vippie

Re: Deelnemers ABOP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:41

Zoals bij elke vergadering van welke vereniging dan ook, hier op de rijvereniging zitten we met zn 5en en bij de Fjorden Fok en sport MNL zitten wel met max 10 incl bestuur :D

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:51

Tja maar als je veranderingen door wilt voeren dan moeten er meer mensen naar zo'n vergadering komen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:07

Moet je ook maar net de tijd voor hebben :)

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:12

Het is maar een keer per jaar jaarvergadering en die is altijd ruim van te voren bekend, het is alleen zo'n klere afstand. maar goed als je iets wilt bereiken dan zullen we ons sterk moeten maken anders blijft alles bij het oude.

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:25

Ik zit in het bestuur van Fjorden Zeeland en het is niet altijd even makkelijk om zaken te wijzigen die door Hoenderloo worden geregeld. Ik ga toch echt niet 2,5 uur in de auto heen en 2,5 uur in de auto terug zitten voor zo'n jaarvergadering :n
Buitenrit buiten (staat wel grappig zi :+ ) vind ik inderdaad helemaal niet zo'n probleem, maar aangespannen dressuurproef met korte wendingen (o.a. afwenden bij C en A) vind ik op kleigrond echt niet veilig. Ik heb mijn vorige aangespannen proef met mijn fjord Pim in Udenhout gereden in de hagel en de storm. Echt geen pretje en pony werd ook niet blij. Maar de bodem was daar toen wel redelijk. Wij wonen zelf op de klei en je glijdt momenteel zelf alle kanten op in de nattigheid. De weersvoorspellingen laten alleenmaar nog meer regen zien voor de komende dagen. Ik doe deze winter met de wintercompetitie (aangespannen) mee en wij kunnen zelfs aangespannen hier in Zeeland op 3 verschillende prima locaties terecht, dus je maakt mij echt niet wijs dat het niet beter kan worden geregeld. En nee, wij zijn geen KNHS, maar moeten we daarom maar met minder genoegen nemen? We willen toch juist graag laten zien dat fjorden geen boeren paarden zijn, maar ook als sportpaard uit de voeten kan?

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 08:14

En dus raad ik je aan om wél die 2,5 uur in de auto te gaan zitten als het je zo dwars zit.

Voor die ene zeeuwsche combinatie gaan ze nl niet de hele ABOP naar zeeland verkassen. En iedereen doet het in het hele land onder dezelfde omstandigheden dus iedereen gelijke kansen.

Als jouw paard netjes in de hand gesteld is kan hij ook die wending bij C/A wel maken, ook op de blub.

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 09:46

In totaal dus 5 uur, heen en weer dan he....Lastig te combineren als je een werkende moeder bent met bovendien een veestapeltje dat verzorgd moet worden. Gelukkig is er nog mail en telefoon ;)
En natuurlijk vind ik het helemaal niet erg om een stuk ervoor te rijden, maar dan wel naar een fatsoenlijke locatie. Je hoort mij ook niet zeggen dat ze alleen voor mij naar Zeeland moeten komen toch?

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:39

John Hart komt elke vergadering.

En hij draagt wel veel dingen voor vanuit het zuiden.

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:46

Ja ik zit samen met John hier in het bestuur, dus dat lijntje is wel kort!

Contact gelegd met Hoenderloo....we gaan dus nu waarschijnlijk maar naar Wijk bij Duurstede (183 km rijden) voor de zadelproef en kunnen daar dan niet de menproef doen. Jammer, maar het enige alternatief is dan Hoenderloo en dan moet ik wel een overnachting regelen.In de herfstvakantie deden we er met de trailer 4 uur over om er te komen namelijk. 2 dagen niet werken (ik ben ZZP-er dus mis dan gewoon 2 dagen inkomsten) en niet thuis zijn voor mijn kind is echt geen optie en dan moet er ook nog iemand mee om mijn kar te brengen. Hopelijk is het volgend jaar allemaal wat beter geregeld.

In ieder geval wens ik iedereen die verder gaat rijden natuurlijk veel succes!!!

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 12:22

Ik verwacht niet dat het volgend jaar anders zal gaan, het gaat al jaren hetzelfde.
Ik hoop dan alleen dat de lokatie Udenhout weer in zijn geheel beschikbaar is.

Succes in Wijk.

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:08

Thnx! Ja dat zou zeker fijn zijn als Udenhout volgend jaar weer beschikbaar is. Vond het daar altijd prettig. Genoeg parkeerplaats, fijne bak, droge wei en last but not least lekkere erwtensoep tussen de middag :D

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:31

En tomatensoep en worstenbroodjes en broodje kroket en frikandel.

Als het goed is wordt alles weer gemaakt en kan het volgend jaar gewoon weer doorgaan. (is voor mij 15 mintuen rijden dus wel makkelijk.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 15:42

Er is tijdens een vergadering toch ook altijd een onderdeel dat 'ingekomen stukken' heet..

Ik moet zeggen dat ik ook wel eens buiten heb staan balen met trainen.. Voor mij ook geen mogelijkheid om binnen te trainen hoor, en dan heb ik het over aangespannen proeven..
Dat Tea geen stelling wilde nemen omdat ze dan met haar kop richting de regen moest lopen, hihi.. Niet ideaal.. Of stilstaan en dan proberen om met de kont richting de reken te gaan staan.. Ook heel handig..

Aan de andere kant, het is van origine een landbouwpaard, dus ze moeten het kunnen hebben..
Maar zoals jullie van mij wel weten, die trekproef mag van mij meteen geschrapt worden, hihi..

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:40

alcootje schreef:
En tomatensoep en worstenbroodjes en broodje kroket en frikandel.

Als het goed is wordt alles weer gemaakt en kan het volgend jaar gewoon weer doorgaan. (is voor mij 15 mintuen rijden dus wel makkelijk.

Dat is heel goed om te horen! Want rijden in een binnenbak met een gevaarlijk dak erop is misschien wel iets te spannend 8-)

marianne1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 09:28

De (buiten)bak in Barendrecht is in elk geval goed, er ligt geen plasje in, hoe hard het ook regent.. :)
Ik ben eind vorige week even mee geweest om te oefenen voor de trekproef en toen was er echt nog goed in de wei te rijden.. Er liggen vrij veel weilanden en ze zullen maandag denk ik de beste uitzoeken..
Vind het alleen jammer dat sommige mensen over de zadelproef klagen dat hij buiten is (ik heb geen idee wie het was, weet alleen dat er gebeld was) en dat degene alleen binnen had geoefend.. Beetje vreemd, dat is toch hetzelfde dat mensen die alleen buiten rijden, de proef binnen moeten rijden??

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:45

marianne1980 schreef:
De (buiten)bak in Barendrecht is in elk geval goed, er ligt geen plasje in, hoe hard het ook regent.. :)
Ik ben eind vorige week even mee geweest om te oefenen voor de trekproef en toen was er echt nog goed in de wei te rijden.. Er liggen vrij veel weilanden en ze zullen maandag denk ik de beste uitzoeken..
Vind het alleen jammer dat sommige mensen over de zadelproef klagen dat hij buiten is (ik heb geen idee wie het was, weet alleen dat er gebeld was) en dat degene alleen binnen had geoefend.. Beetje vreemd, dat is toch hetzelfde dat mensen die alleen buiten rijden, de proef binnen moeten rijden??

Ik ben van mening dat de ABOB eventueel 2x per jaar word gedaan en dat er gewoon een indoor en outdoor seizoen is. Net zoals bij de andere stamboeken en de KNHS :) Maarja, ik organiseer het verder ook niet en doe eigenlijk ook nooit mee :o :+
Ik vind ook dat je je paard zowel binnen als buiten moet kunnen rijden, anders is hij niet klaar voor de ABOB denk ik dan.

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:33

Er is al niet zo heel veel animo meer voor de proeven , dus het zal echt geen 2 x per jaar gaan gebeuren. (de hengsten kunnen 2x per jaar) dan kun je gaan fjordsporten.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:33

alcootje schreef:
Er is al niet zo heel veel animo meer voor de proeven , dus het zal echt geen 2 x per jaar gaan gebeuren. (de hengsten kunnen 2x per jaar) dan kun je gaan fjordsporten.

Ja daar heb je ook weer een punt. Bijft lastig :P

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 13:13

Persoonlijk vind ik, dat je bij de menproef voor het dressuur gedeelte toch wel een enigzins goede bodem mag verwachten :o
Voor het trekgedeelte zou het niet zo veel uit moeten makken, hij heeft de juiste instelling en trekhouding of niet.

alcootje schreef:
De zadelproeven zullen wel in een buitenbak gereden gaan worden en niet op gras. De "buitenrit" is wel op gras maar daar hoeft men ook niet echt het dressuurmatige te laten zien, daar gaat het echt om de braafheid.

Dat ligt wel aan je locatie.
In wijk bij duurstede werd er eerst altijd op het kleine ros in de bak de dressuur en het springen gedaan. De buitenrit ging je op het maisland rijden.
Later toen we daar niet meer terrecht konden was het gewoon langs de brede sloot (waar naast een heerlijk drukke |o 70km/u weg)... vorig jaar op de wildkamp hebben ze ook op het weiland gereden, maar Marjan wil dat dit jaar niet, kan ik me voorstellen... die klei is verzopen :(:)

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 20:42

Fjordenmaniak schreef:
Persoonlijk vind ik, dat je bij de menproef voor het dressuur gedeelte toch wel een enigzins goede bodem mag verwachten :o
Voor het trekgedeelte zou het niet zo veel uit moeten makken, hij heeft de juiste instelling en trekhouding of niet.

alcootje schreef:
De zadelproeven zullen wel in een buitenbak gereden gaan worden en niet op gras. De "buitenrit" is wel op gras maar daar hoeft men ook niet echt het dressuurmatige te laten zien, daar gaat het echt om de braafheid.

Dat ligt wel aan je locatie.
In wijk bij duurstede werd er eerst altijd op het kleine ros in de bak de dressuur en het springen gedaan. De buitenrit ging je op het maisland rijden.
Later toen we daar niet meer terrecht konden was het gewoon langs de brede sloot (waar naast een heerlijk drukke |o 70km/u weg)... vorig jaar op de wildkamp hebben ze ook op het weiland gereden, maar Marjan wil dat dit jaar niet, kan ik me voorstellen... die klei is verzopen :(:)

Dat snap ik maar al te goed, want je houdt één grote blubberboel over van je weiland. (nog even los van de veiligheid...) Weet jij dan misschien waar ze de buitenrit dan wel doen dit jaar?

basii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 20:55

Volgens mij is er verder niet iets geschiktst in de buurt.
Het weggetje wat langs de manage ligt is te smal.
Denk dat het een rondje bedrijf of de buitenbak wordt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 20:58

basii schreef:
Volgens mij is er verder niet iets geschiktst in de buurt.
Het weggetje wat langs de manage ligt is te smal.
Denk dat het een rondje bedrijf of de buitenbak wordt.

Ja of ze moeten gaan voor het bos... Ik bedoel, de openbare weg waar ze bij t kleine ros op reden mocht ook niet...

(als dat het geval is wil ik niet voorop :P)

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 16:49

Jaaa bos.....een echte buitenrit......joepie!!!!!
Nou we zien het wel donderdag.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 07:59

Zal wel gewoon op de weg ervoor worden, bij het kleine ros was het destijds ook niet meer dan paar100 meter heen en weer stappen en draven.