Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cayenne schreef:De ruiter had sowieso een onrustige handhouding.
Dat zal ook ongetwijfeld meespelen. Van een paar screenshotjes die zijn uitgezocht om Totilas te matchen, kun je wel heel weinig zeggen natuurlijk. Daarvoor moet je het filmpje bekijken en dan zie je toch wel veel verschillen.
corinne1981 schreef:Cayenne schreef:De ruiter had sowieso een onrustige handhouding.
Dat zal ook ongetwijfeld meespelen. Van een paar screenshotjes die zijn uitgezocht om Totilas te matchen, kun je wel heel weinig zeggen natuurlijk. Daarvoor moet je het filmpje bekijken en dan zie je toch wel veel verschillen.
Wellicht bedoel je dat hij regelmatig één hand naar voren geeft? Dat is bedoeld als belonen van het paard. Komt onder andere ook terug bij de Duitse manier van rijden heb ik begrepen. Ik vond dat juist erg positief!
TheHorseInn schreef:Miss_Malfoy schreef:Ja, en dat kun je ook zonder aan de teugels te rukken en te plukken. Jeetje zeg. Ik bedoel gewoon dat er maar een zeer licht contact is, en dat is juist iets waar je naar zou moeten streven.
Rukken en Plukken hoeft ook niet
Ik vind wel dat je voldoende contact moet hebben!
En niet zoals op sommige foto's van de PRE idd de teugels half los hangen!
Ik ben ook tegn het rukken en plukken maar daarom kan je nog wel je teugels strak houden met normale contact dat niet direct rukken en plukken is!
Zo zie je op de 1e foto en de 3e foto van de PRE dat ie redelijk losse teugels heeft. en op de 2e foto ze strakker!
Dat is totaal niet fijn voor je paard los,strak,los,strak!
Cayenne schreef:Hij is er in ieder geval terecht voor afgestraft omdat het een onrustig beeld geeft. De jury heeft er natuurlijk niets mee op dat dit voor een bepaald paard nodig is. Het gaat hen om het algeheel beeld en dit stoorde gewoon heel erg