[TI] Tinkers: waar lopen jullie tegen aan in de (prive)les?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gentlegiant

Re: Tinkers: waar lopen jullie tegen aan in de (prive)les?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 22:39

Hallo,

Jasmine praat over mijn Tinker ofterwijl Ics ;)
Ik heb hem in het verleden opgeleid tot Lichtetour en hij kent het ook allemaal

ongeveer 1,5 jaar geleden is mijn zusje hem gaan rijden
en is hij een betonnetje geworden... helaas
Als je eenmaal de knopjes gevonden hebt dan is hij heel los en soepel in de mond

Hij is volledig op de zit gereden en de teugels zijn enkel voor stelling lengtebuiging enz

Dit heeft Jasmine nog niet helemaal door vandaar dat hij ook heel erg stug is maar dat komt wel goed

Dat oefeningen snel saai worden merkte ik ook bij de mijnes
Hij was zo 1,5 jaar onder het zadel en kende alle oefeningen op hoog nivo als hij geen nieuwe dingen leerde ging hij lopen vervelen en toen voor ik het wist waren we voor ik er erg in had op een flink niveau aan het trainen...

Ik ben nu bezig met een Ics je aan het inrijden en dat is een heel ander paard
Heel werklustig en wilt graag werken is heel luxe terwijl zijn broer heel wat weg heeft van een drumhorse...
Zo schijnt het dat Icsjes veel moeite hebben met galloperen
Deze helemaal niet hij is heel lichtvoetig en gallopeerd als een volleerd paard heb er nu voor de 13 de keer opgezeten ongeveer en loopt al heerlijk ontspannen tempo wisselen in alle 3 de gangen en wijken voor het rechter been kent hij ook

Zijn moeder is dan weer echt geen dressuur paard en is de grootste sukkel die ik ken en kan alleen 4-kant lopen

Ik ben dan echt een dressuur ruiter en ik ben echt blij met deze Ics om in te rijden ik heb samen met de eigenaar besloten dat ik hem nog zo 2 a 3 keer in de week blijf rijden
hij rijd enkel en alleen aangespannen met de tinkers (hij heeft er 4 zwarte 1merrie en die is de moeder van alle 3 de andere)
En wie weet in de toekomst weer in de wedstrijd ring met een Tinker ik weet zeker dat wij sterren uit de hemel laten vallen want het is een super paard op Dressuur gebied

Dus Icsjes kunnen er ook wat van!

Wat mij opvalt heb nu verschillende ICSjes onder het zadel beleerd dat ze heel chill zijn en heel werklustig

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 09:39

Een ICS is een .. Irish Cob Society? Neem aan dat je Irish Cob ( IC) bedoelt?

Overigens merkte (en merk) ik dat het bij Jessie héél belangrijk is dat je de humor erin houdt. Jessie mag graag meedenken, grapjes uithalen en heeft zo haar dingetjes. Als je dan heel strak gaat rijden dan wordt ze zuur, vindt ze er niks meer aan en wil het allemaal niet meer.

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 17:00

Berdien schreef:
Overigens merkte (en merk) ik dat het bij Jessie héél belangrijk is dat je de humor erin houdt. Jessie mag graag meedenken, grapjes uithalen en heeft zo haar dingetjes. Als je dan heel strak gaat rijden dan wordt ze zuur, vindt ze er niks meer aan en wil het allemaal niet meer.

Ja dat merk ik ook heel erg. Vooral met Gryf en Kanyana, die moeten er echt plezier in houden. Even een voorbeeldje: als ze een foutje maken dan wordt ik niet boos, maar lach ik ze eigenlijk gewoon vierkant uit.. En tijdens het rijden heb ik hele gesprekken met de paarden :+ Ja klinkt vast stom, maar die oortjes staan altijd naar voren. (al is dat ook de enige vorm van antwoord die ik krijg... :P )

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:06

Ik bedoel indd IC :o tja blond heah ;)

Ownee dat merk ik dan weer niet maar dat heeft misschien met de manier van rijden temaken
Ik heb wel van die opmerkingen ''Coen niet doen''
Ja het paard heet Coen en doet vaak dingen die hij niet mag maar kan er wel om lachen :=

Onder het rijden praat ik niet echt wel als ik zo bezig ben met de paarden onder het poetsen ofzo of even knuffelen ik ben dan wel echt een dressuurcrack maar ik sta minimaal 2 uur perdag met de paarden te knuffelen en doen heerlijk daar maak ik gewoon tijd voor
Sta smorgens om 6 uur tevoeren en dan krijgt ook elk paard flink aandacht terwijl ik er eigenlijk geen tijd voor heb :=

ElineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:18

wat een leuk onderwerp.. ik herken de 'bolle en en de holle' kant.. en de mijne is niet gemakkelijk met inbuigen.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:31

Mijn tink heeft een tempo probleem en met name bij het werken aan de hand. Ze is ontzettend sloom en dat heeft weer te maken met een respect probleem.. Ze wil mij meer laten lopen dan dat ze zelf doet dus daar zijn we nu druk mee bezig om dat op te lossen. Verder lopen we samen nergens tegen aan, ze is erg meewerkend, licht en inteligent en dat werk prima voor mij.